Virtualus policijos patrulis pateikia keletą pavyzdžių, kokio pobūdžio SMS žinutes ir el. pašto laiškus siunčia sukčiai:
- Siuntinys atvyko, tačiau pristatyti nepavyko dėl neišsamios adreso informacijos, todėl prašoma per nurodytą nuorodą prisijungti ir pakeisti adresą.
- Pranešama apie apgadintą siuntą, prašoma atnaujinti adresą ir mokėjimo informaciją, net žadama atlyginti tris kartus didesnę žalą.
- Sistema negali atpažinti užsakymo informacijos, todėl siuntos negali pristatyta ir vėl prašoma per nuorodą atnaujinti.
- El. laiške nurodoma, kad gauta siunta ir būtina sumokėti mokesčius už jos pristatymą nurodytu adresu.
Melagingų įrašų pavyzdžiai pateikti žemiau:
Kaip ir ankstesniais atvejais, Lietuvos pašto vardu prisidengusių sukčių tikslas – išvilioti pinigus ir asmens duomenis.
Atskirti tikras žinutes nuo melagingų galima keliais būdais
Lietuvos paštas primena, kad bendrovės siunčiamuose laiškuose niekada nėra prašoma suvesti mokėjimo kortelių ar kitokių asmens duomenų ir nebūna nuorodų į tiesioginius mokėjimus.
Apmokėti paslaugas galima tik prisijungus prie savitarnos ir naudojant elektroninę bankininkystę. Siuntas sekti galima oficialiame Lietuvos pašto tinklalapyje adresais lietuvospaštas.lt arba post.lt.
Lietuvos paštas nurodo, kad sukčiai įdeda daug pastangų, siekdami atkurti Lietuvos pašto stilistiką – jie naudoja įmonės logotipą, spalvas, grafinius simbolius, nurodo Lietuvos pašto kontaktus.
Nors netikros paskyros iš pirmo žvilgsnio atrodo panašios į oficialiąją, galima įžvelgti apgaulę. Netikros paskyros pavadintos „Lietuvos paštas Express“, „Lietuvos paštas Pristatymas“, „Lietuvos-paštas“, „Paštas - Siuntų platinimas“ ir t.t.
Atkreipiame dėmesį, kad oficiali bendrovės paskyra vadinasi „Lietuvos paštas“, o pavadinime nėra papildomų žodžių ar simbolių. Šalia pavadinimo yra mėlyna varnelė, žyminti autentifikuotą juridinį asmenį. Oficialus logotipas – mėlynas pašto ragas geltoname fone (be jokių rėmų ar papildomų simbolių).
Kaip elgtis, gavus įtartiną pranešimą?
Gavus pranešimą visada būtina atkreipti dėmesį, iš kokio elektroninio pašto adreso ar telefono numerio pranešimas yra išsiųstas. Atkeliavus įtartinam pranešimui svarbu nespausti nuorodų ir nepateikinėti mokėjimo kortelės duomenų, neatlikti jokių mokėjimų.
Tuo atveju, jeigu paspaudėte nuorodą ir suvedėte mokėjimo kortelės duomenis, Lietuvos paštas ir Virtualus policijos patrulis pataria nedelsiant susisiekti su banku, o nukentėjus – kreiptis į policiją. Tą galima padaryti naudojantis elektroninių paslaugų portalu www.epolicija.lt.
Savo ruožtu Lietuvos paštas kviečia gyventojus, gavusius įtartinus pranešimus su bendrovės vardu, apie juos pranešti adresu [email protected].
Per vieną mėnesį – kelios sukčių atakos
Siuntos už 2 eurus? Neapsigaukite – tai ne Lietuvos pašto išpardavimas, o sukčiai
Pastaruoju metu sukčiai itin aktyviai naudojasi Lietuvos pašto vardu. Rugsėjo mėnesį pasirodė pirmieji pranešimai neva Lietuvos paštas valo sandėlius ir už tam tikrą sumą parduoda neatsiimtas siuntas. Lietuvos paštas įspėja, kad tai – sukčių bandymai pasinaudoti institucijos vardu išviliojant asmens duomenis bei pinigus.
Sukčiai sukūrė kelias netikras Lietuvos pašto „Facebook“ paskyras, kuriose dalinasi reklaminiais pranešimais, skelbiančiais neva apie Lietuvos pašto organizuojamą metinį sandėlių išpardavimą. Sukčiai siūlo vos už kelis eurus įsigyti pamirštų ir sandėlyje paliktų siuntų. Norint įsigyti tokias siuntas, prašoma sumokėti tam tikrą pinigų sumą.
Keli melagingų įrašų pavyzdžiai pateikti žemiau:
Lietuvos paštas atkreipia dėmesį, kad jokių daiktų neišparduoda ir kad tai tėra sukčių bandymas išvilioti asmens duomenis ir pinigus.
„Labai prašome į tokias žinutes neatsakinėti, nedalyvauti konkursuose. Jei galite, kviečiame užėjus ant šių paskyrų profilių meniu juostose spausti tris taškiukus ir pasirinkti „Pranešti“/„Report“, kad paskyros būtų kuo greičiau užblokuotos“, – savo oficialioje svetainėje skelbia Lietuvos paštas.
Sukčiai atakuoti pradėjo nuo rugsėjo
Rugsėjo 19 d. bendrovė įspėjo apie dar vieną apgaulę – platinamus melagingus SMS ir el. pašto pranešimus dėl siuntų pristatymo.
„Sukčiai keičia taktiką ir dabar platina žinutes su tekstu, pranešančiu, kad sistema negali atpažinti užsakymo informacijos, todėl siunta negali būti pristatyta. Prašoma atnaujinti informaciją ir pateikti duomenis.
Kitas atvejis – el. laiške nurodoma, kad gauta siunta ir būtina sumokėti mokesčius už jos pristatymą nurodytu adresu.
Trečias atvejis – pranešama apie apgadintą siuntą, prašoma atnaujinti adresą ir mokėjimo informaciją, net žadama atlyginti tris kartus didesnę žalą“, – skelbė Lietuvos paštas.
Keli melagingų pranešimų pavyzdžiai pateikti žemiau:
Lietuvos paštas pažymėjo, kad bendrovės siunčiamuose laiškuose niekada nėra prašoma suvesti mokėjimo kortelių ar kitokių asmens duomenų ir nebūna nuorodų į tiesioginius mokėjimus. Apmokėti paslaugas galima tik prisijungus prie savitarnos ir naudojant elektroninę bankininkystę.
Daugiau apie naujausias sukčių atakas skaitykite čia.