Lietuvos žmogaus teisių centras teigia, kad šia ledų reklama žeminamos moterys, palaikomi ydingi elgesio modeliai, kurie turėjo likti praeityje.
„Paplūdimyje ledus valgančioms moterims siūloma juos keisti į galimybę atlikti oralinį seksą gerai Lietuvoje žinomam vyrui?
Šią vasarą sulaukiame žinučių iš moterų, kurios stebisi ir piktinasi dėl reklamų, kuriose normalizuojamas seksualinis priekabiavimas. Taip pat seksualizuojami produktai, kurie skirti ne suaugusiųjų auditorijai.
Piktintis yra dėl ko. Tuo labiau, kad ledai – produktas, kuris skirtas tikrai ne tik suaugusiųjų auditorijai.
Tokia reklama žeminamos moterys, palaikomi ydingi elgesio modeliai, kuriuos po #MeToo bangos, atrodo, turėjome palikti praeityje. Kyla klausimas, kokia žinutė siunčiama paaugliams berniukams? Kad priekabiauti ir nusimauti kelnes paplūdimyje yra normalus "kabinimo" būdas?
Kokia žinutė siunčiama paauglėms mergaitėms? Kad toks "dėmesys" joms turėtų būti priimtinas ir laukiamas?
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, kaip jums tokia ledų reklama?“ – klausia Lietuvos žmogaus teisių centras.
Į šią situaciją sureagavo ir parlamentaras, Žmogaus teisių komiteto pirmininkas Tomas Vytautas Raskevičius. Jis ragino Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą įvertinti reklamos turinį ir įspėti ledų gamintojus.
„POLS LT ledų reklamoje Lietuvoje žinomas vyras merginoms paplūdymyje ledų porciją siūlo iškeisti į . . . oralinį seksą.
Dėkoju Lietuvos žmogaus teisių centrui, kad atkreipė dėmesį į šią netinkamą reklamą. Tikiuosi, kad Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertins reklamos turinį ir įspės ledų gamintojus.
Šis pavyzdys tuo pačiu yra ir geras priminimas kad seksualinis priekabiavimas yra rimta problema, kurios nevertėtų paversti juokeliu apie celofaninius bučinius, ypač žmogaus teisių institucijoms ar jų padaliniams vadovaujantiems asmenims“, – feisbuke rašo parlamentaras.
„Pols“ prekės ženklo bendrovė „Premia KPC“ pakomentavo kilusį triukšmą. Bendrovės atstovų teigimu, reklama nepažeidžia žmogaus teisių, o yra aliuzija į seną lietuvių posakį.
„Pols“ visuomet komunikavo su humoru ir drąsiai, ši reklama ne išimtis. Mūsų tikslas buvo stipri reklaminė žinutė, ką tikime ir pasiekėme.
Reklama norėjome parodyti, kad žmogus paskutines kelnes atiduotų dėl porcijos ledų, kaip kad byloja senas lietuvių posakis. Tikrai šia reklama nesiekiame žeminti moters, o apie tai, ką rašo Lietuvos žmogaus teisių centras net nėra užsimenama, čia asmeninės interpretacijos.
Darome išvadą, jog kiekvienas šią reklamą vertina pagal savo „sugedimo“ laipsnį. Be to, pasiliekame galimybę kreiptis į teisininkus dėl tokių realybės neatitinkančių viešai išsakytų Lietuvos žmogaus teisių centro ir gerb. Seimo nario teiginių apie „Pols“ prekės ženklą, kurios galime interpretuoti kaip žeminančius“, – komentuoja „Premia KPC“ marketingo vadovė Lina Pogoželskė.
Kaip Rolandai prieš vaikus savo atrodai?
Jaigu visi skirtingai supranta nėra gerai.
Jaunimas supras savaip senimas kitaip.
Ar išsisėmėt su reklamom?
Nuogas užpakalis padidins prekyba? Jau juo nieko nenustebinsi ir humoro čia jokio nėra.