Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
85-erių vilnietis Juzefas prie poliklinikos lūkuriuoja žmonos. Senjoras ją vežioja visur, kur reikia. 50 metų vairuojantis vyras tikina, kad niekada nepakliuvo į jokius eismo įvykius, o bėgant metams, ėmė vairuoti dar atidžiau ir atsargiau.
„Niekur nereikia skubėti. Pensininkas“, – kalbėjo jis.
Tiesa, prisipažino prieš metus prie šviesoforo padaręs šiokį tokį pažeidimą.
„Vieną kartą per raudoną. Labai ilgai neužsidegė žalia... gal nedirbo, na, ir ...“ – tikino Juzefas.
Žmona su vyru važiuoti nebijo, sakė, kad jis vairuoja labai tvarkingai.
„Ne ne, nebijau, labai gerai važiuoja, labai“, – tvirtino Dana.
Pažymėjimą gauti sudėtinga
Prie kitos poliklinikos mašinoje lūkuriuojantis 78-erių Stanislovas ketina dar važinėti dvejus metus. Iki 80-ies. O jau tada žada vairuotojo pažymėjimą padėti į stalčių.
„Ir orientacija ne ta, vistiek žmogus... Jaučiuosi dabar...man atrodo, kad važiuoju kaip reikia“, – kalbėjo vairuotojas.
Tokių vairuotojų kam yra aštuoniasdešimt ir daugiau, Lietuvoje yra apie 20 tūkst. Pats vyriausias vairuotojas – 98 metų.
„Pernai metais vyriausias žmogus įgijęs teisę vairuoti buvo 85 metų vyras. O moterų tarpe – 76 metų moteris. O kalbant apie motociklo vairavimo pažymėjimą, tai jį gavo 71 metų vyras“, – vardijo „Regitros“ atstovė spaudai Eglė Bačionytė.
Tiesa, gauti pažymėjimą iš medikų jiems nėra paprasta. Medikai sako, kad 80-ies sulaukę žmonės rizikuoja negauti pažymos vairuoti dėl kelių priežasčių.
„Jau yra sutrikimų su atmintimi, su orientacija, su loginiu mąstymu, tai dėl to“, – paaiškino Darbo ir profilaktinės medicinos skyriaus vedėja Barbara Komarovska.
Apie tai medikams dažnai praneša tokių vairuotojų artimieji, prašydami atimti medicininę pažymą, o kartu ir teisę vairuoti.
„Turėjau tokį atvejį, kai buvo vyresnis žmogus, jis save vertino labai pozityviai, kad su juo yra viskas gerai, bet jis atvažiuoja į kiemą, parkuojasi ir visada užkliudo kažkokį automobilį arba išvažiuojant jis nepraleidžia kažko“, – pasakojo B. Komarovska.
Po tokių ir panašių istorijų tautiečiai dalijasi į dvi stovyklas. Vieni palaiko vyresnius vairuotojus ir mano, kad jie geba vairuoti ir dar geriau nei jaunimas, o štai kiti skuba linčiuoti ir senjorus kaltina ne tik dėl to, kad jie sukelia eismo įvykius ar savo lėtu važiavimu esą sudaro miestuose kamščius:
„Reakcija gal lėtesnė, bet taisyklės sako, kad reikia taip vairuoti, kad nesudaryt kamščių, spūsčių.“
„Kamštis, dažniausiai, kai į sukamą juostą reikia pasukti, tai kokios penkios sekundės ir jau reikia signalą spausti.“
„Manau vyresni vairuotojai atvirkščiai, mažiau daro klaidų eisme, negu jaunimas. Nežinau, iš patirties turbūt, labiau apgalvojau kur važiuoja. O jaunimas skuba, į telefoną dažniau žiūri.“
Padaro mažiau eismo įvykių
Transporto kompetencijų agentūra, atliekanti eismo įvykių analizę, sako, kad šešiasdešimt penkerių ir gerokai vyresni vairuotojai išties vairuoja gerokai atsargiau. Pernai keliuose įvyko 2831 eismo įvykis ir senjorai vairuotojai į šią statistiką beveik nepakliuvo.
„Ir tik 12 procentų senjorų per keturis metus pripažinti sukėlę eismo įvykį. Standartinės priežastys: nuvažiavimas nuo kelio, atsitrenkimas į kliūtį, sankryžoje su pirmumu susiję eismo įvykiai, kai kurie įvykiai dėl greičio viršijimo“, – vardijo transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
Policijos pareigūnai paantrina – senjorų sukelti eismo įvykiai visai nesiskiria nuo kitų amžiaus grupių vairuotojų sukeltų įvykių. Priešingai senjorai vairuoja lėčiau, o kartu ir atsargiau. Tiesa, būna atvejų, kai tenka senjorus ir vytis. Tik, kaip sako policija, ne todėl, kad jis bėga piktybiškai.
„Tas vyresnis eismo dalyvis kartais nelabai supranta, kad jis buvo stabdomas, pasimeta, net nelabai pagalvoja, kad jį gali kažkas stabdyti, nes tiesiog važiuoja nepažeisdamas kelių eismo taisyklių. Nesvarbu, kad vyksta reidas ir stabdomi visi transporto priemonių vairuotojai“, – dėstė Vilniaus apskrities kelių policijos atstovas Donatas Mankauskas.
„Taip, kaip žmogus vairuoja, toks jis būna ir gyvenime. Jeigu jis nuolat skubantis, nekantraujantis, jis ir vairuoja panašiai. Jeigu žmogus ramus, išlaikytas, tolerantiškas, visa tai labai matosi. Merginoms norint suprasti, koks vaikinas yra iš tiesų, reikėtų su juo pasivažinėti“, – patarė psichologė Eglė Mirončikienė.
Psichologai priduria, nesvarbu kiek vairuotojui metų, svarbu kokia jo vairavimo kultūra.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.








































































































































































































































































Pas mus galima mindžioti žmogų dėl bet ko- net kai jis yra vyresnis amžiumi. Gėda!