Kadangi M. Majauskas ne tik balsavo už pridėtinės vertės mokesčio lengvatą maitinimo paslaugoms metams, bet ir aktyviai agitavo, jis sulaukė griežtesnės bausmės nei M. Skritulskas. Pastarasis gavo įspėjimą ir metų laiko trukmės draudimą eiti vadovaujančias pareigas Seime, jeigu tokios atsirastų.
Partijos prezidiumas jau anksčiau apsisprendė, kad ieškos naujo komiteto pirmininko, vietoje M. Majausko. Pašalinus politiką iš partijos narių, jis vis dar lieka konservatorių frakcijos nariu Seime ir kol kas eina Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pareigas. Tačiau Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos frakcija irgi gali pašalinti jį iš savo gretų, o tuomet jis automatiškai netektų ir komiteto pirmininko posto, iš kurio savo noru nesitraukia.
Pats M. Majauskas net ir tokioje situacijoje teigė neplanuojantis pasitraukti iš frakcijos: „Neplanuoju niekur trauktis, neplanuoju bėgti į jokią kitą politinę bendruomenę, atėjau su Tėvynės sąjunga į Seimą ir tikiuosi toliau su Tėvynės sąjunga dirbti“.
Padėtis trumpai:
- TS-LKD priežiūros komitetas pašalino iš partijos M. Majauską ir įspėjo M. Skritulską bei uždraudė pastarajam metus laiko eiti vadovaujančias pareigas Seime. Taip nutiko, nes abu Seimo nariai nepakluso partijos prezidiumo nurodymui palaikyti Vyriausybės pateiktą biudžeto projektą ir neremti jokių kitų su Vyriausybe nesuderintų iniciatyvų.
- Šie du politikai balsavo už Laisvės partijos narių pateiktą pridėtinės vertės mokesčio lengvatą maitinimo paslaugoms metams. Biudžetui tai papildomai „kainuoja“ apie 60 mln. eurų.
- M. Majauskas griežtesnės sankcijos susilaukė, nes pats ir iškėlė lengvatos idėją, aktyviai už ją agitavo, nors eidamas Biudžeto ir finansų komiteto vadovo pareigas kaip tik turėjo derinti skirtingas nuomones, o ne aštrinti padėtį.
- Iš TS-LKD pašalintas asmuo atgal į partiją gali prašytis ne anksčiau nei po 3 metų.
- TS-LKD prezidiumas jau anksčiau pasiūlė frakcijai surasti naują Biudžeto ir finansų komiteto pirmininką, o dėl Laisvės partijos balsavimo fiksavo koalicijos sutarties pažeidimą.
„Priežiūros komitetas apsvarstė visą padėtį ir konstatavo, kad M. Majauskas pažeidė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos įstatus, nesilaikė partijos nario pareigos vykdyti partijos organų priimtus privalomus sprendimus ir tai traktuota, kaip grubus nario pareigų pažeidimas. Dėl to buvo pritaikyta partinės atsakomybės priemonės – pašalinimas iš TS-LKD“, – paaiškino priežiūros komiteto pirmininkas Valdas Benkunskas.
„Dėl kito parlamentaro M. Skritulsko konstatuota, kad Seimo narys apskritai buvo svarstytas dėl galimų pažeidimų pirmą kartą ir situacijos iš esmės skiriasi dėl to, kad M. Majauskas užėmė vadovaujančias pareigas komitete, kuris kaip tik turėjo padėti suderinti skirtingus interesus ir skirtingas nuomones“, – pridūrė komiteto pirmininkas.
Anot V. Benkunsko, niekas politikų į partiją varu nevarė, žmonės savanoriškai įstoja į politines organizacijas, bet įstoję turi laikytis tam tikrų taisyklių. Jeigu taisyklių nesilaikoma, tokiu atveju reikia atsisakyti pareigų, į kurias delegavo partija, išeiti iš partijos ir tuomet nevaržomai realizuoti laisvą Seimo nario mandatą.
Savo poziciją gynė iki pabaigos
Pats M. Majauskas jau prieš priežiūros komiteto posėdį suprato, kad jam gresia pašalinimas iš partijos, bet vis tiek gynė savo sprendimus.
„Suprantu, jog būsiu šalinamas iš partijos. Neslėpsiu, kad skaudu. Tokio griežto atsako sulaukti nesitikėjau. Per daugiau nei dešimt bendro darbo metų pavyko pažinti daug nuostabių šios bendruomenės žmonių, kurie man išlieka svarbūs. Ir nors formaliai matyt nebegalėsiu vadintis partijos nariu, tačiau kolegas, skyrių narius visuomet laikysiu artimais draugais ir bendražygiais“, – teigė politikas.
Pasak M. Majausko, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas dirbo sklandžiai, sėkmingai patvirtino biudžetą, vykdė parlamentinę kontrolę, vertino mokestinius projektus ir įgyvendino reformas. Jis pabrėžė, kad priekaištų dėl darbo neturėjo nei komiteto dauguma, nei mažuma.
„Nukirpta Olimpinio komiteto ir loterijų bambagyslė, inicijuota Lietuvos futbolo federacijos pertvarka, padidinti mokesčiai bankams, kazino, lošimų namams. Atlyginimai mokami tik į sąskaitas, apribotas grynųjų pinigų atsiskaitymas stambiomis sumomis, šimtas naujų bankomatų regionuose. Tai yra Seimo biudžeto ir finansų komiteto iniciatyvos. Komitetas per metus apsvarstė 275 Seimo pavedimus. Tai yra daugiau nei bet kuris kitas Seimo komitetas ir maždaug tris kartus daugiau nei vidutiniškai komitetai apsvarsto per metus. Ir nors šis komitetas nuo kadencijos pradžios dirbo mažumoje absoliuti dauguma sprendimų buvo tvirtinami bendru sutarimu“, – pridūrė M. Majauskas.
M. Skritulskas po priežiūros komiteto posėdžio teigė labai tikėjęs pridėtinės vertės mokesčio lengvatos nauda, todėl jam reikėjo rinktis tarp to, ką laikė teisingu sprendimu, ir lojalumo partijai. Pasak politiko, mokesčiai turi būti nustatomi ne keliems mėnesiams, o ilgam laikotarpiui. M. Skritulskas teigia žinantis, kad sektorius išgyvena ne pačius geriausius laikus dėl energijos išteklių kainų augimo, todėl išsakė baimes dėl galimai išaugsiančio nedarbo, kas automatiškai lemia valstybės išlaidas išmokoms.
Padėtis buvo aiški jau prieš posėdį
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos frakcijos seniūnė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė jau kiek anksčiau minėjo, kad partijoje dviejų Seimo narių padėtis vertinama skirtingai.
„Tie kolegos, kurie iš mūsų pusės balsavo dėl pridėtinės vertės mokesčio lengvatų, mano manymu, jie traktuojami skirtingai“, – sakė R. Morkūnaitė-Mikulėnienė.
M. Majauskas ir M. Skritulskas balsuojant Seime palaikė Laisvės partijos narių pasiūlymą nustatyti metų trukmės pridėtinės vertės mokesčio lengvatą maitinimo paslaugoms, nors Vyriausybė ir premjerė Ingrida Šimonytė prašė to nedaryti, nes šių metų biudžetas ir taip įtemptas. Lengvatos biudžetui papildomai „kainuoja“ apie 60 mln. eurų.
Remiantis konservatorių įstatais, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos nariui gali būti skiriamos tokios sankcijos: įspėjimas, uždraudimas iki vienų metų kandidatuoti į renkamas pareigas partijoje, uždraudimas būti partijos kandidatu bet kuriuose rinkimuose, įgaliojimų sustabdymas, kai asmuo yra išrinktas į pareigas partijoje, narystės stabdymas iki vienų metų bei pašalinimas iš partijos.
negerai, kai didžioji dalis tų milijonų sueis ant biznierių paskolų prabangos prekėms.