• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas sako, kad Širvintų rajono merės Živilės Pinskuvienės sprendimas specialiųjų poreikių vaikų ugdymą organizuoti atskirose erdvėse gilina atskirtį.

Švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas sako, kad Širvintų rajono merės Živilės Pinskuvienės sprendimas specialiųjų poreikių vaikų ugdymą organizuoti atskirose erdvėse gilina atskirtį.

REKLAMA

„Širvintų rajono merės sprendimas dėl ugdymo organizavimo skirstant vaikus į atskiras erdves pabrėžia ir gilina atskirtį, skatina vaikų ir tėvų susipriešinimą, provokuoja pažeminimą ir tikrai nestiprina šios bendruomenės“, – ketvirtadienį išplatintame komentare tikino I. Gaižiūnas.

„Merės požiūris yra esminis stabdis įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui ir bendrai – visapusiškos jaunos asmenybės ugdymui“, – pridūrė jis.

Be to, anot viceministro, trečiadienį Ž. Pinskuvienės viešai išplatintas pranešimas klaidina visuomenę.

„Merei derėtų žinoti, kad specialiosios ugdymo įstaigos ir specialiosios klasės nėra uždaromos. (...) Tėvai neprivalo savo vaiko perkelti į bendrojo ugdymo mokyklas, jei mano, kad jų vaiko poreikius geriau atliepia specialioji mokykla. Todėl čia labai svarbus vaidmuo tenka savivaldybėms ir jų pedagoginės psichologinėms tarnyboms. (...) Širvintų rajone iki šio nebuvo nei specialiųjų klasių, nei specialiųjų mokyklų“, – pabrėžė I. Gaižiūnas.

REKLAMA
REKLAMA

„Rekomenduojama darželio grupėje, bendrojo ugdymo klasėje, jungtinėje klasėje ugdyti ne daugiau kaip 3 mokinius, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčius didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Taigi, formuojant klases, vienoje jų neturėtų mokytis keturi ar penki „tokie“ vaikai, kaip skelbia Širvintų rajono merė“, – reaguodamas į Širvintų rajono merės pareiškimus pažymėjo jis.

REKLAMA

Živilė Pinskuvienė: specialiųjų poreikių vaikai Širvintose bus ugdomi atskirose patalpose

Trečiadienį Ž. Pinksuvienė išplatino viešą pranešimą, kuriuo pareiškė, kad nuo rugsėjo 1 dienos specialiųjų poreikių vaikai Širvintose bus ugdomi atskirose, tam pritaikytose erdvėse.

„Užtikrinu, kad visos ugdymo įstaigos tinkamai pasirūpins visais mokykloje besimokančių vaikučių specialiaisiais poreikiais, jie bus integruoti į bendrąjį ugdymą kartu mokantis dailės, muzikos, technologijų, fizinio ugdymo, bus skirtas išskirtinis dėmesys jų poreikiams“, – teigė Širvintų rajono merė.

REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau individualiais atvejais jie bus ugdomi atskirai nuo kitų vaikų, todėl daugiau nenukentės nei jų nei kitų klasės vaikų ugdymo kokybė, emocinė būsena, jie nebepatirs tiek psichologinių įtampų kiek jiems tekdavo patirti anksčiau“, – pridūrė ji.

Pranešime Ž. Pinkskuvienė negailėjo kritikos valdantiesiams. Anot jos, nuo rugsėjo startuosiančiam įtraukiajam ugdymui nepasirengta – trūksta atitinkamos kvalifikacijos specialiųjų pedagogų ir asistentų, nėra skirtas pakankamas finansavimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šis valdančiųjų taip skambiai pristatytas, tačiau skubotai ir paviršutiniškai parengtas ir paleistas „įtraukiojo ugdymo“ projektas sukuria daugiau problemų negu jų išsprendžia“, – aiškino ji.

Savo ruožtu viceministras nurodė, kad Širvintų rajono savivaldybė įtraukiajam ugdymui 2022 metais skyrė 292 tūkst. eurų, o pernai – tik 31,3 tūkst. eurų. Tuo metu valstybė Širvintoms atitinkamai skyrė 471 tūkst. eurų ir 522 tūkst. eurų. Anot I. Gaižiūno, šiais metais Širvintoms suplanuota skirti 600 tūkst. eurų.

„Valstybės finansavimas švietimo pagalbai Širvintose didėja, o Širvintų dalis mažėja, nors finansavimas turėtų būti tik iš savivaldybių“, – akcentavo jis.

Įtraukusis mokymas? Ką ir kur traukiame? Įdomu tai, kad net šiame straipsnyje pasakyta, jog patys tėvai nusprendžia, kur lavinsis jų atžala (kam tuomet sveikatos pažymos?). Sveikatos specialistų nuomonė dešimtoje vietoje, nes jei tėvai nori taip ir bus. Suprantu vaiko su fizine negalia ugdymą bendroje klasėje, bet su protine... jei jis nukrenta ant grindų ir raitosi, rėkia... kaip paaiškinti šalia sėdinčiam, tarkim, pradinukui, jog vienam tai galima, kitam ne ir koks mokymosi rezultatas mūsų visų laukia. Man atrodo tie visi eksperimentai su įtraukiais manevrais prives prie atvirkštinio efekto ne specialiųjų poreikių vaikai (turiu galvoje su protine negalia) pasieks aukštesnį lygmenį, o normalūs nusiris žemyn. Gal klystu aš tik pareiškiau savo nuomone neesu švietimo specialistas.
bus tokių, kurie terorizuos ne tik visą klasę, o ir visą mokyklą
Kokie bus šių vaikų rezultatai po 10 metų, kai bus egzaminai??? Vaikams yra trukdomas mokymo procesas dėl vaikų su specialiaisiais poreikiais. Europoje šią tvarką jau atšaukia, tik apie tai niekas nerašo spaudoje. Auuu, žurnalistai, kur jūs?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų