„Košmaras, aš nesuprantu, kaip jie taip tą eismą organizuoja, kad vienu metu sugriauna viską, reikėtų pagalvot, čia vilkikai važiuoja, tai mums čia pravažiuot beviltiška“, – sako vairuotojas Vytautas.
Kamščiai Kaune
Spūstimis ties Kaunu taip piktinasi Vytautas. Ir ne jis vienas. Štai penktadienio popietė ir magistralė užsikimšusi. Eismas stringa dėl remontų, mat Kaunas dabar tarsi apkasuose – tvarkomi Marvelės ir Sargėnų viadukai, rekonstruojamas Meškinio tiltas per Nerį, o tolėliau ir tiltas per Kruną. Uždaryti ir keli įvažiavimai į miestą.
„Esu įstrigęs. Visi įstringam, čia gal sudėtingiausia rytais žmonėm, kurie papuola į tuos kamščius“, – sako žmogus.
„Kiekvieną mielą dieną pusę penkių, grįžti pusę šešių – valanda kelio nuo Kalniečių iki Šilainių“, – pasakoja žmonės.
„Blogai, per daug kelių uždarytų. <...> Iš Senamiesčio į Domeikavą grįžti valanda, o įprastai 10–20 minučių“, – sako jie.
O jei šiame ruože įvyksta avarija, ar kam sugenda mašina – tuomet, kaip šaiposi internautai, prasideda tikras „Klebonfestas“ – gali kad ir vakarėlį rengti – skubantys nuo sostinės į pajūrį stringa ilgam.
„Tai nėra vien Palanga, yra ir Kaunas, gal galima ir Kaune pabūti, juokauju... tas keliones reiktų planuotis“, – sako miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Vairuotojai stebisi, kam reikia visus remontus suplanuoti vienu metu. Sako, laimė, kad bent Sargėnų viaduku, kad ir su ribojimais, leido važiuoti. Tiesa, laikinai, nuo pirmadienio vėl uždarys 2 savaitėms.
„Šie metai yra tokie, kad tiek „Via Lietuva“, tiek Kauno miesto savivaldybė vykdo nemažai jungiamųjų darbų, kurie yra aplink miestą, tačiau yra ir džiuginančių dalykų, atidarytas Regitros kalnas, kur buvo apribojimai“, – teigia A. Pakalniškis.
Daugiausia darbų čia vykdo bendrovė „Via Lietuva“, jos atstovai aiškina.
„Visų infrastruktūros statinių būklė, kuriuos šiuo metu atnaujiname šalia Kauno miesto, būklė yra bloga, ir tas atnaujinimas prasidėjo, nes laukti nebegalėjome“, – sako „Via Lietuva“ atstovė Jolita Orientaitė.
„Pradėjo stipriai tvarkyt ir džiaugiuosi, kažkada ginčydavomės, o dabar perdarė visus projektus, ištobulino ir tiltus stato“, – sako Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Tačiau kitiems džiugesio mažai, nes kemšasi ir pats Kaunas, mat dalis gyventojų bando remontuojamą autostradą apvažiuoti per miestą.
Tad Kauno vaizdo kameras stebintys eismo valdymo centro specialistai atidžiai vertina situaciją ir net keičia šviesoforų darbo intensyvumą.
„Tuos karštus taškus žinom, stengiamės reaguoti, įvykus kokiam autoįvykiui srautai didėja į miesto pusę, tenka peržiūrėt šviesoforus, praktiškai kasdien kažkokį patikslinimą, pakoregavimą, palengvint vairuotojams situaciją darome“, – sako Kauno eismo valdymo centro vadovas Vytautas Griauslys.
Ir tarsi remontų dar būtų maža – jau greitai bus tvarkomas ir dar vienas tiltas bei jo prieigos šalia „Megos“.
„Rangovai kiek gali apsitarėm, kad dirbs nuo žalios vejos, ir tai iš esmės įrenginėjami tam tikri išplatinimai. <...> Tai nebus pilnas ribojimas, tai iš esmės įvažų į „Megą“ ar į Vytėnų kvartalą gatvės ir tilto sutvarkymas, atlikus tuos darbus, turėsime geresnę eismo situaciją toje vietoje“, – teigia A. Pakalniškis.
Tad vairuotojų prašoma apsišarvuoti kantrybe.
„Norime paprašyti kantrybės, kad suprastų ir mus, kad mes tuos darbus atliekame, kad ateityje mūsų kelionės būtų ir geresnės, patogesnės ir saugesnės“, – komentuoja J. Orientaitė.
Tik to dar reiks gerokai luktelėti – Meškinio tilto rekonstrukciją planuojama baigti iki metų pabaigos. Bet jau kitąmet Kaunas ketina pradėti dar vieno viaduko per autostradą ties Eiguliais statybas.