Daugiau apie tai „Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“.
Teisininkas, internetinio žurnalo apie senus automobilius „Sumauta pavara“ autorius Aurimas Margiris Grinis sako, kad vairuotojams reikėtų daugiau pasidomėti ir pasibandyti vairuoti žiemos sąlygomis. Tam tinka aikštelės, tačiau, kaip ją išsirinkti?
„Daug žmonių, gal ne visiems, bet tikrai reikėtų pasimokyti, nes tai labai matosi eisme. Aš pas save „LinkedIn'e“ pasidariau apklausą, kaip reikėtų valdyti slystantį automobilį priekiniais varomais ratais. 79 proc. žino teisingai. Bet vėlgi, pirmas dalykas, teoriškai žino, antras dalykas, net jei pritaikys praktikoje, 21 proc. vis tiek likę, kas neteisingai pasirinko. Imtis vis tiek nemaža, apie penktadalis vairuotojų. Būtų gerai, kad vairuotojai kur nors pasiruoštų žieminėms sąlygoms.
Yra populiarus mitas, kad susirasiu kokią aikštelę apleistą, pačiuožinėsiu, rankinį užtrauksiu, truputį valdysiu slydimą, o tada labai realu, kad į tokią aikštelę įvažiuos policijos automobilis su švyturėliais ir dėl to gali kilti labai daug problemų.
Viešoj aikštelėj, kur bet kam prieinama, pavyzdžiui, turgaus aikštelė, kokio nors restorano aikštelė, arba net jeigu užmiestyje, jeigu ji viešai prieinama – to daryti tikrai nereikėtų, net jei trečia nakties ir tuščia, nes yra buvę teismų praktikoj pavyzdžių, kai turgaus aikštėje žmogus teigia, kad mokėsi vairuoti, čiuožinėjo, privažiavo policija – teko atsisveikinti su teisėmis, o teismo neįtikino tas argumentas“, – dalinosi mintimis vyras.
Laidos vedėjas sako, kad galbūt mes neturime tokių aikštelių, kuriuose vairuotojai galėtų legaliai, viešoje vietoje praktikuotis. Tačiau kokį tam sprendimą siūlo pašnekovas?
„Yra Lietuvoje keletas vietų, nedetalizuosiu, gal nereklamuosiu, kur galima nuvažiuoti privačiai pasimokyti. Esminis kriterijus, kad tai būtų neviešai prieinama, būtų įvažiuojama su teritorijos savininko leidimu arba, jeigu pats turite didelę aikštelę, koks kilometras ant kilometro – irgi įmanoma galimybė. Tada irgi galėtumėte pasibandyti vairavimo įgūdžius. Svarbiausia nedaryti to viešame eisme, rankinio netraukti, kur nereikia", – vardino būdus pašnekovas.
Tačiau ar pasivažinėjimas, kitaip, kaip pašnekovas sako pasibandymas vairuoti žiemą yra prasmingas? Aurimas Margiris Grinys sako, kad viskas labai priklauso nuo vairuotojo, vieni yra imlesni, kitiems gali reikėti šiek tiek daugiau praktikos.
„Jeigu supras, kaip veikia automobilis, ypač jei tai galu varomas automobilis, kurių mažuma, bet vis vien dar pasitaiko. Tai tikrai galėtų padėti. Vėlgi, pagrindinis aspektas, kas yra prevencija tokių dalykų – tai saugiai elgtis kelyje, negazuoti, kai nereikia ir laikyti kelių eismo taisyklių. Bet praktika saugaus vairavimo kelyje krizinėse situacijose, manyčiau, yra tikrai reikalinga, kažkiek bent“, – sakė vyras.
Dėl kritinių situacijų suvaldymo – judame teigiama linkme, bet taip vairuotojai įgauna pasitikėjimo ir nebijo klaidų. Laidos vedėjas sako, kad taip įvyksta avarijos, o mašinas suvalgyti reikia daug praktikos, geriausiai geba tą padaryti profesionalūs sportininkai, kurie tai daro kiekvieną dieną. Pasak jo, gali ne tik suvaldyti slydimą, bet ir sugalvoti dešimtį scenarijų išvengti nelaimės.
„Būtent vienam gal ir nereikėtų to daryti. Reiktų pasikviesti šeimos narį ar draugą, kuris truputį daugiau patirties turi vairavime ir supranta. Nes jums atrodo, kad slystate gal ir teisingai, o realiai tai gali būti visiškai neteisingai ir tai ką išmoksite aikštelėje pagazavę, eisme gali labai išvirkščia puse atsigręžti, nelinkiu, aišku, bet su blogomis pasekmėmis. Nes pats esu ne kartą matęs, kai priešais įvažiuojantį automobilį sumėto ir bando suvaldyti, bet kelionė baigėsi greit. Į tai reiktų rezervuotai žiūrėti, į tą mokymąsi, ypač vienam. Jeigu automobilio valdymo suvokimas yra bazinis, aš tikrai, vienam rekomenduočiau“, – pasakojo pašnekovas.