Banko atstovai tikina, kad automobiliu vežios ne banko pirmininką, o didžiulius pinigus. Tačiau ekspertams kyla klausimų, kas iš tiesų važinės šiuo šiuo automobiliu, nes į jo bagažinę daug pinigų neprikrausi, o inkasatorių automobiliai tam reikalui tinkamesni.
Daugiau apie tai – TV3 žinose.
Prieš daugiau nei dešimtmetį bankas laisvai leido filmuoti ir fotografuoti pinigams vežti skirtą ir „Ford“ ir „Mercedes“ storais neperšaunamais stiklais. Ir didžiulį MAN vilkiką eurams vežti. Tačiau šiemet banko viešumas dingo. Už 313 tūkstančių eurų nusipirktą prabangų BMW X5 bankas visuomenei parodyti atsisako, neva saugumo sumetimais.
„Premium segmentas, tai reiškia, kad gerokai brangesnis negu ekonominės klasės automobiliai, aprūpinti tokie automobiliai dažniausiai būna aukštesne komforto įranga, geresnėmis medžiagomis, galingesniais varikliais, papildoma garso izoliacija, kitaip sakant, tai yra tiesiog pinigai už komfortą“, – teigia „Carvertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tai ne pats brangiausias Lietuvos keliais važiavęs šarvuotas automobilis.
„Į Lietuvą buvo prieš kelis metus atvežti, jeigu neklystu, audi A8, kurie vien bazinis modelis kainavo 130, o pašarvavimo, kiek žinau, galėjo siekti ir 400 ir 500 tūkstančių pinigų“, – sako „Ekskomisarų biuro“ generalinis direktorius Vytautas Labeckas.
Automobilis – šarvuotas, apsaugotas nuo sprogimų
Skelbdamas pirkimo konkursą bankas reikalavo, kad automobilis būtų apsaugotas nuo šoninių šūvių ir sprogmenų, o dugnas nebijotų rankinės granatos sprogimo.
„Ta B6, B7 kategorijos jau yra ir nuo sprogimų, ir nuo kalašnikovo, nuo uzi automato, tai tikrai aukštos klasės automobilis“, – teigia V. Labeckas.
4,4 litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu, kurio galia yra 520 arklio galių, varomas šarvuotas BMW X5 sveria daugiau nei tris tonas. Jis galingesnis už Lietuvos banko turimą MAN vilkiką.
„Galingas be abejo, jeigu mes kalbėsime apie šarvuotus automobilius, jie negali būti negalingi“, – sako M. Buzelis.
Abejoja dėl automobilio paskirties
Kodėl už mokesčių mokėtojų pinigus pirko būtent tokį prabangų visureigį X5, Lietuvos bankas pakomentuoti atsisako. Tikina, neva jis skirtas pinigams vežti.
„Kyla abejonių, ar tikrai tas automobilis yra skirtas pinigų vežiojimui. Nes pinigų vežiojimui specialiai skirti šarvuoti furgonai ir, matyt, jeigu paskirtis yra pinigų apsauga, tai ir automobilis turėtų būti skirtas pinigų apsaugai, o ne toks ganėtinai prabangios klasės automobilis“, – tikina vartotojų aljanso viceprezidentas Rytis Jokubauskas.
Akivaizdu, kad automobilį galima naudoti bus įvairiomis paskirtimis, įskaitant ir asmenų vežiojimui.
Bankas aiškina, kad prabangiuoju BMW X5 Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus tikrai nevažinės. Vis dėlto kai kurie politikai įsitikinę, kad automobilis labiau pritaikytas žmonėms, ne pinigams vežti.
„Kyla natūralus klausimas, ar vis dėl to toks ganėtinai prabangus BMW automobilis savo pačia marke, puikiai žinomas, kaip prabangus automobilis, yra būtent tas, kurį reikėtų ir įsigyti, kuris labiau keleiviams keliems važiuoti negu, kad kroviniui vežti yra naudojamas“, – sako Seimo narys Lukas Savickas.
Paletės pinigų, kaip kartais vežioja bankas, į tokio automobilio bagažinę neįdėsi net galines sėdynes atlenkęs. TV3 žinių žurnalistų ir dirbtinio intelekto skaičiavimais, teoriškai ten daugiausia sugrūsti 100 eurų kupiūromis galima 49 su puse milijono eurų ir ne daugiau.
Saugos paslaugas teikiančios įmonės vadovas Vytautas Labeckas, pats kažkada rūpinęsis pinigų pervežimu, turi abejonių dėl naujausio Lietuvos banko pirkinio.
„Jeigu atliktų grynų pinigų vežiojimo, ypač monetų vežiojimo arba popierinių banknotų vežiojimo funkciją, dažniausiai tai būna paletės. Iš vieno į kitą padalinį jie veža, į saugyklas kitas, į oro uostus, į tokį automobilį tikriausia būtų sudėtinga paletę įkraut“, – teigia V. Labeckas.
Šiuo metu Lietuvos bankas iš viso turi 5 automobilius. Minėtą beveik 10 tonų 15 metų vilkiką MAN, 16 metų „Audi A8“, 21 metų „Toyotą Land Cruiser“ ir 17 metų mašiną, kurios markės neatskleidžia.