Pasak agentūros, atkurta 350 iš 490 anksčiau vertinimui nepateiktų darbų, jie šiuo metu vertinami, o visi teksto kūrimo užduoties vertinimų rezultatai mokykloms bus pateikti ketvirtadienį.
„Išnaudojus visas įmanomas technines galimybes atkurti dalies mokinių darbų ar jų fragmentų, deja, nepavyko. Atsiprašome ir labai apgailestaujame dėl šios situacijos. Tobulinsime techninius sprendimus, kad ateityje tokia situacija nepasikartotų,“ – pranešime cituojamas NŠA laikinasis direktorius Aidas Aldakauskas.
Agentūra BNS nurodė, tiek atkurtų darbų, tiek ir tų, kurių atkurti nepavyko, autoriai galės atlikti užduotį dar kartą per pakartotinį Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą birželio 10 dieną.
Atkurti ir šiuo metu vertinami darbai yra pateikti pdf formatu. NŠA teigimu, vertinimo komisija pati priima sprendimus, kaip taikyti vertinimo instrukciją vertinant mokinio darbo teksto formatą, tačiau agentūra rekomenduoja atsižvelgti į šią aplinkybę, nes mokinio sukurto teksto struktūra bei skyryba gali būti netikslios.
Po gegužės 8–9 dienomis vykusios Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalies raštu, į vertinimo sistemą nebuvo pateikti per 490 teksto kūrimo užduoties darbų iš 225 mokyklų įvairiose savivaldybėse.
NŠA teigimu, taip atsitiko, nes buvo viršyta nustatyta 90 minučių trukmė teksto kūrimo užduočiai atlikti, o „pasibaigus skirtam laikui, sistema automatiškai užsidarė“.
„Laikas greičiau atlikus pirmą dalį ir anksčiau pradėjus antrą dalį, antrajai daliai nebuvo pratęstas. Nors tokie darbai nebuvo pateikti į vertinimo sistemą, kaip jau minėta, testavimo sistemoje jie buvo išsaugoti“, – nurodo agentūra.
Mokinių darbus ar jų fragmentus išimti ir pateikti vertinimui kitu formatu NŠA nusprendė atsižvelgus į situaciją ir į galimybes testavimo sistemoje išsaugotus mokinių darbus ar jų fragmentus atkurti.
Patikrinime dalyvavo beveik 26 tūkst. dešimtos klasės mokinių.
NŠA taip pat pažymi, kad tie mokiniai, kurių teksto kūrimo užduoties darbai buvo įvertinti atskirai, gavę rezultatus galės apsispręsti, ar priimti gautą įvertinimą, ar birželio 10 dieną per pakartotinį patikrinimą atlikti lietuvių kalbos ir literatūros užduotį dar kartą, pasirenkant, „ar nori atlikti visos apimties užduotį, ar tik teksto kūrimo dalį“.
Pasirinkus iš naujo atlikti tik teksto kūrimo užduotį, teksto suvokimo ir kalbos taisyklingumo užduoties įvertinimas mokiniams būtų įskaitomas iš pagrindinės sesijos, o teksto kūrimo – iš pakartotinės sesijos.