Kaip nurodoma sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos pasirašytame rašte, SAM reiškia susirūpinimą, kad Vilniaus miesto savivaldybės taryba, nesilaikydama įstatymuose jai suteiktų įgaliojimų, priėmė sprendimus, kuriais galimai neteisėtai įtvirtino sveikatos duomenų tvarkymo teisinius pagrindus.
Primenama, kad SAM ėmėsi aiškintis situaciją, išaiškėjus faktams, kad Vilniuje ugdymo įstaigų nelankymui pagrįsti iš tėvelių reikalaujama išrašų iš medicininių dokumentų, esančių e. sveikatos sistemoje, kur pateikiami itin jautrūs sveikatos duomenys. Tuo pačiu savivaldybėms ir tėveliams primena, kad nei darželiai, nei mokyklos nebegali reikalauti nei popierinių 094/a formos medicininių pažymų, nei elektroninių, kuriomis anksčiau buvo pateisinamas vaiko neatvykimas.
Jau anksčiau šiuo klausimus SAM oficialiu raštu kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę ir Valstybinę asmens duomenų apsaugos inspekciją.
Primename, kad tiek ugdymo įstaigos, tiek tėveliai turi žinoti, kad ugdymo įstaigos mokesčio už vaikų ugdymą ar maitinimą administravimo tikslu ir praleistų pamokų pateisinimo tikslu negali reikalauti vaikų sveikatos duomenų, remdamiesi nei tėvų sutikimo, nei sutarties vykdymo pagrindu. Juolab kad e. sveikatoje nėra tvarkomi duomenys apie ligos laikotarpį. Čia pateikiami tik duomenys apie konkrečius apsilankymus, o ne laikotarpį, kurį vaikas sirgo, ar juo labiau nebuvo ugdymo įstaigoje.
Pasikeitus teisiniam reglamentavimui, ugdymo politiką įgyvendinančios institucijos jau nuo rugsėjo turėjo sukurti mechanizmą, kuris užtikrintų tinkamą lankomumo kontrolę. SAM buvo iš anksto informavusi mokyklų ir darželių steigėjas (savivaldybes), kad jos turi rasti kitus įrankius ugdymo įstaigų finansų (vaikų lankomumo) administravimui – būtent šiai funkcijai buvo naudojamos 094/a pažymos.
Įstaigoms, pažeidžiančioms Bendrojo asmens duomenų apsaugos reglamento nuostatas, reglamentuojančias duomenų, susijusių su asmens sveikata, rinkimą ir teikimą, gali būti taikomos administracinės baudos.