Pirmadienį premjerė Ingrida Šimonytė pirmadienį lankėsi Darbo partijos frakcijos susitikime ir atsakinėjo į parlamentarų užduodamus klausimus.
Seimo narys, „darbietis“, Andrius Mazuronis teiravosi, ar premjerė, kaip ir susisiekimo ministras Marius Skuodis, mato, kad yra tikimybė, jog ir po vasario 1 d. per skirtingus vežėjus.
„Ar teisine prasme yra pasirinktas pats saugiausias sutarties nutraukimo būdas?“ – klausė A. Mazuronis.
Premjerė paaiškino, kad pats saugiausias būdas nutraukti sutartį yra tik tuomet, kai pavyksta susitarti su šalimi. Tačiau šis atvejis yra kitoks – tokios sutarties nutraukimo baigties būtų buvę sunku tikėtis.
„Aš tikiu, kad teisininkai, kurie tą situaciją analizavo, visas pasekmes analizavo. <...> Įmonė kreipėsi dėl Vyriausybės sprendimo – teismas spręs. Tai yra ne pirmas atvejis, kai dėl tos komisijos, kuri svarsto infrastruktūrinių įmonių sandėrius, aš nematau čia nieko dramatiško.
Bėgiai yra vieni, infrastruktūra yra viena ir čia nėra kažkokių alternatyvių geležinkelių Lietuvoje. Taip, yra bandymų rasti kitą būdą trąšas vežti, bet visi tokie bandymai yra lygiai taip pat vertinami tos pačios komisijos.
Ta pusė dėl visiems suprantamų priežasčių ir grasins, ir gąsdins, ir sakys, kad kreipsis į visus pasaulio teismus, tai pagal tuos tarptautinius ir dvišalius susitarimus, kurie numato tą galimybę, mes negalime užkirsti kelio“, – sakė ji.
Premjerė taip pat pridūrė, kad pagrindinė problema, yra reputacijos klausimas valstybės kontroliuojamai įmonei.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad „Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą tęsiasi nepaisant gruodžio 8 dieną įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.