Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento užsakymu atlikta apklausa parodė, kad trumpesnį prekybos laiką teigiamai vertina 51 proc. žmonių, neigiamai – 39 proc. 2018 metais jų buvo atitinkamai 48 ir 47 procentai.
„Jau 2018 metais didžioji Lietuvos gyventojų dalis pritarė prekybos laiko sutrumpinimui, amžiaus cenzo padidinimui iki 20 metų, alkoholio reklamos draudimui, bet patenkintų šiais draudimais gyventojų skaičius ir toliau augo“, – pranešė departamentas.
Pritariančiųjų alkoholio pirkėjų amžiaus cenzo padidinimui iki 20 metų per metus augo 14 procentinių punktų iki 67 proc., visiškam alkoholio reklamos uždraudimui – 5 punktais iki 62 proc., reklamos draudimui internete – 9 punktais iki 60 proc., televizijoje – 12 punktų iki 73 procentų.
35 proc. apklaustų gyventojų teigia, kad sugriežtinus alkoholio prekybą, pagerėjo jų gyvenamoji aplinka – triukšmas iš prekybos vietų bei kaimynystė.
Tyrimą vasarį atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, apklaususi 18-74 metų amžiaus 2,5 tūkst. Lietuvos gyventojų.