• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai valstybę pradeda valdyti buhalteriškai mąstantys žmonės – gero nelauk. Tuo galima įsitikinti pažiūrėjus į dabartinės valdžios ritualinius šokius aplink valstybės mokesčių sistemą, ieškant papildomų būdų surinkti pinigus į biudžetą ir dar labiau apsunkinti Lietuvos žmonių gyvenimą.

Kai valstybę pradeda valdyti buhalteriškai mąstantys žmonės – gero nelauk. Tuo galima įsitikinti pažiūrėjus į dabartinės valdžios ritualinius šokius aplink valstybės mokesčių sistemą, ieškant papildomų būdų surinkti pinigus į biudžetą ir dar labiau apsunkinti Lietuvos žmonių gyvenimą.

REKLAMA

Per šią kadenciją bent keturis kartus buvome liudininkais, kaip valdantieji nori patuštinti Lietuvos žmonių kišenes. Kasmetinis automobilių taršos mokestis, kuriam nepritarė net patys valdančiosios koalicijos atstovai. Eilinis siūlymas didinti akcizus iškastiniam kurui, įskaitant ir automobilių degalus.

Planai didinti mokesčius individualiai dirbantiems verslininkams – kuris taip pat užstrigo Seimo kuluaruose. O dabar – nekilnojamojo turto mokestis, kurio idėją ši Vyriausybė brandino nuo praeitų metų pradžios.

REKLAMA
REKLAMA

Deja, tokia yra liūdna šios valdžios realybė – visos „originalesnės“ Vyriausybės idėjos buvo tik apie mokesčių didinimą ir nė žodžio – apie šalies ekonomikos skatinimą, kad didėtų ne mokesčiai, o jų surinkimas.

REKLAMA

Tenka pripažinti, kad šiomis dienomis Seimo salėje rimtai svarstomas nekilnojamojo turto mokestis yra ne rimtas mokestinis pasiūlymas, o nevykusi parodija, kuri apskritai niekada neturėjo išvysti dienos šviesos. Joks blaiviai ir valstybiškai mąstantis politikas negali jam pritarti, nes užuot gerines Lietuvos žmonių padėtį esant ir taip sudėtingai ekonominei situacijai mūsų šalyje, jis ją dar labiau apsunkina, užkraunant dar didesnę naštą ant vis dar besiformuojančios Lietuvos viduriniosios klasės pečių.

REKLAMA
REKLAMA

Naujai pateiktame nekilnojamojo turto mokesčio projekte siūloma leisti savivaldybėms pačioms apsispręsti, kokio dydžio mokestį 0,05–4 proc. intervale taikyti būstui. Tai reikštų, kad priklausomai nuo konkrečios savivaldybės, turto vertės ir nustatyto mokesčio intervalo, mokestis gali sudaryti nuo 5 iki 8 000 Eur per metus, o tam tikrais atvejais – ir daugiau. Taip pat tai reiškia, kad prabangaus būsto Nidoje savininkai tam tikrais atvejais nuo mokesčio būtų atleisti, o šalia esantys Šilutės gyventojai už žymiai pigesnį būstą jau turėtų mokėti mokesčius. Tad nekilnojamojo turto mokesčio socialinis nesąžiningumas ir neteisingumas yra akivaizdus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas nekilnojamojo turto mokesčio blogis yra tai, kad jis bus taikomas visiems, nepriklausomai nuo to, kiek nekilnojamojo turto turi žmogus – ar vieną būstą ar penkis, neatsižvelgiant į tai, kaip turtas yra įgytas – ar paveldėtas, ar pirktas paėmus paskolą iš banko, ar iš savo lėšų. Ar jis naudojamas nuomai, ar nuolatiniam gyvenimui.

Nekilnojamojo turto mokestis yra nesąžiningas, nes siūlomas know how – medianų (vidutinės vertės konkrečioje savivaldybėje apskaičiavimo mechanizmas) taikymo metodas sudaro sąlygas panašiai apmokestinti visiškai nelygiaverčius būstus esančius Vilniuje ar Nidoje ir Kėdainiuose ar Biržuose (savivaldybėms nustačius tuos pačius mokesčio procentus).

REKLAMA

Mediana būtų apskaičiuojama remiantis Registrų centro nustatytomis būsto vertėmis, kurios būtų perskaičiuojamos kas 5 metus (vėliau planuojama kas 3 metus). Paskutinį kartą būstų mokestinė vertė nustatyta 2021 m. ir galios iki 2026 m. Tad realybėje šio mokesčio tikslas yra ne prabangaus būsto apmokestinimas, o visuotinis turto apmokestinimas, sulyginant prabangius būstus sostinėje ar Nidoje su Pagėgiais arba Zarasais.

REKLAMA

Dar daugiau – kintant tiek medianoms, tiek suteikus galimybę pačioms savivaldybėms peržiūrėti mokesčio dydį, gyventojai neišvengiamai susidurs su nežinomybe koks mokestis bus ateityje ir kaip jiems reikės planuoti savo išlaidas. Jau dabar, pačių projekto iniciatorių teigimu, taikant 0,05 proc. tarifą iš NT mokesčio būtų surenkama apie 9,5 mln. eurų, o 1 proc. tarifą – 191 mln. eurų. Jei būtų taikomas maksimalus 4 proc. tarifas, iš jo būtų surenkama daugiau nei 700 mln. eurų per metus. Todėl ekonomistai ir ekspertai neabejoja, kad įvedus visuotinį NT mokestį, pradžioje pritaikius mažiausią tarifą, vėliau jis būtų didinamas, nes bus sukurta sistema, leidžianti manipuliuoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akivaizdu, kad didžiausia šio mokesčio našta pirmiausia atsiguls ant vidutines pajamas gaunančių, sąžiningai dirbančių ir mokesčius mokančių, dažnai mažus vaikus turinčių žmonių pečių, kurie jau ir taip turi būsto kreditus bei moka smarkiai pakilusias būsto palūkanas, kurios atskirais atvejais padidėjo kartais, o ne procentais. Taip pat ant visus vyresnio amžiaus žmonių, kurie, sąžiningai dirbdami visą gyvenimą, turi savo nekilnojamąjį turtą, tačiau jų pensijos yra tokios mažos, kad papildomos išlaidos jiems taptų nepakeliama našta.

REKLAMA

Darbo santykiai Lietuvoje jau ir taip apmokestinti neprotingai daug (tai sako visos tarptautinės finansų institucijos). Įvestas naujas padidintas akcizas už kurą ir dabar norimas įvesti dar vienas – praktiškai visuotinis mokestis tiems žmonėms, kurie jau ir taip mokesčių pavidalu moka labai daug, faktiškai taps dar vienu dirbančiųjų mokesčiu. Todėl labai keista, kodėl nekilnojamojo turto palaikytojų chore Seime labai garsiai ir aiškiai girdisi socialdemokratų partijos balsai, nors jeigu jie laikytųsi tikrųjų, socialdemokratinių vertybių, tokiam mokesčiui niekada negalėtų pritarti.

REKLAMA

Infliacija pernai mūsų šalyje buvo viena aukščiausių Europoje ir sudarė daugiau kaip 20 proc. Šiemet, nors jos tempai sulėtėjo, tačiau ji vis dar labai aukšta. Nepakankamas algų kėlimas negali kompensuoti didėjančių kainų, todėl žmonės priversti taupyti arba važiuoti apsipirkti į kaimynines šalis. Didėjančios būsto palūkanos smaugia nekilnojamojo turto savininkus, paėmusius paskolas iš bankų.

Ar tikrai mokesčių kėlimas, esant dabartinai situacijai yra adekvati ir savalaikė priemonė? Ar tikrai, atvedusi šalį į ekonominę stagnaciją dabartinė valdžia turi teisę kalbėti apie mokesčių kėlimą, nesiūlant jokių kitų alternatyvų?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akivaizdu, kad bejėgiški bandymai surasti papildomų finansavimo šaltinių byloja ne apie ką kitą, kaip apie valdžios bejėgiškumą, siekiant išjudinti šalies ekonomiką. Tad eiliniai pasiūlymai įvesti nekilnojamojo turto mokestį yra tiesiog dabartinės valdžios impotencijos požymis.

Šis komentaras yra nuomonė. Redakcija už jo turinį neatsako.

Nėra normaliose šalyse
Nėra normaliose šalyse
Tokio mokesčio kaip turto mokestis. Yra prabangaus turto mokestis, yra turto naudojamo pajamoms gauti mokestis. Nesuprantu vieno, ką atstovauja Seimo nariai? Jei Briuselio biurokratus, tai tegul balotiruojasi Briuselyje. Manau pats laikas išmesti konstitucija nes ji neveikia. Seimo narys prisiekęs ant konstitucijos kitą dieną ant jos deda by by ir leidžia įstatymus taip kaip jam kažkas liepia, bet tik ne rinkėjai. Pagal mūsų neveikiančią konstitucija valstybė valdo piliečiai per savo išrinktus atstovus. Atsibuskite jūs sušikti atstovai, kiek piliečių nori mokėti vieno ir pagrindinio gyvenamo būsto turto mokestį? Manau niekas nenori, tai už ką jūs balsuojat? Kas čia per medianos sugalvotos? NT vystytojai jums jas pakišo? Kad turint 1000 būstų neviršijančiu medianos galėtų juos nuomojami NT mokesčio nemokėti? Vat reikia piliečiams pradėti naudotis teise atšaukti jus visus, jeigu jūs neatstovaujate rinkėjų interesų. Korumpuotų pyzdukui šutve
Visi matote ką reiškia išvogti valdžiažmogiu Briuselio pinigai. Niekas iš jų nepadaryta kam jie buvo skirti. Viskas nusėdo į privačias kišenės per visokias viešasias įstaigas, per trinkelių klojimas ir perklojimus. Skola reiks gražinti, ir ją bando užkabinti mums, iš ten negavusiems nei cento. Vat kol nepareikalausime sodinti vagių ne mažiau kaip 10čiai metu su absoliučiai viso šeimos ir jų giminės turto konfiskavimu iki triusiku, tol mokesim už juos skolas. O jie žvengs savo visose sėdėdami iš mūsų
Nu kaušu gauja o ne seimas
Nu kaušu gauja o ne seimas
Manau turetu buti turto mokestis uz prabanga, kurio nekilnojamas turtas prasideda nuo 200 000 eur vertes. Kas per abeliai inicijavo sita debiliska istatyma????
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų