Prabėgus dvidešimčiai metų po nelaimės Algimantas apie įvykį, apvertusį jo gyvenimą aukštyn kojom, šiandien kalba jau lengviau.
„Baliavodami nusprendėm važiuoti kažkur reikalų tvarkyti, susėdom visi į mašiną ir išvažiavome“, – pasakojo vyras.
Vairavo girti
Tuo metu 20-metis Algimantas vairavo automobilį. Tačiau prie vairo sėdęs girtas jis viduryje kelio suvokė, kad vairuoti negali.
„Greitis buvo toks, kad, kiek galėjo tuo laiku mašina įsibėgėti, tiek įsibėgėjo. Niekas tų diržų nesisegė ir visi žiūrėjom į juos lengvabūdiškai, pro pirštus“, – pasakojimą tęsė Algimantas.
Vairą užleido draugui, kuriam priklausė mašina.
„Staigiai pasuko vairą, dėl ko mašina pagavo kelkraštį ir vertėsi“, – dėstė vyras.
Algimantas tikino, kad atmintyje išliko tik avarijos nuotrupos.
„Gal aš būčiau ir atsiminęs, bet man buvo labai didelė galvos trauma. Tas tris savaitės, kol aš buvau komoje, tokiais fragmentais atsimenu“, – kalbėjo vyras.
Į avariją patekęs Algimantas išskriejo iš automobilio. Užuot vežę jį į ligoninę, tuometiniai draugai stipriai sužalotą vyrą slėpė, nes puikiai žinojo, kad važiavo girti.
„Iki paryčių kažkur važinėjo, kažką veikė, manė, kad atsigausiu. Bet iki paryčių aš neatsigavau, tada nuvežė į greitąją aiškindami, kad taip rado pakelyje“, – aiškino vyras.
Ligoninės vengimas turėjo pasekmių
Skaudžiausia Algimantui tai, kad draugai jo nevežė į ligoninę. Pasirodo, jei būtų suspėję atvykti laiku, vyras šiandien tebegalėtų vaikščioti.
Tyrimai rodo, kad viena pagrindinių avarijų priežasčių yra viršytas leistinas greitis, dažnai net labai smarkiai. O greitį viršija, pasirodo, net 9 iš 10 vairuotojų.
„Liūdniausia yra tai, kad 88 proc. žmonių supranta, kad greičio viršijimas lemia liūdnas pasekmes, bet vis tiek viršija leistiną greitį“, – tvirtino „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
O ukmergiškis Karolis po avarijos su motociklu prarado koją: „Po smūgio aš nelabai ką supratau, man maišėsi dangus ir žemė. Nelabai supratau, kad kojos netekau, bet buvo skausmas.“
Nors Karolis kojos neteko dėl per didelio greičio ir šlapios kelio dangos, vyras tikino, kad kelių būklė Lietuvoje yra tragiška. Kiekviena duobė motociklininkams ypač pavojinga. O užlopytos duobės keliuose yra gana įprastas vaizdas vairuotojams.
„Kalbame ne vienerius metus ir tikimės, kad mus išgirs įstatymų priėmėjai, biudžeto sprendėjai ir kelio infrastruktūra taps prioritetu. Taip, valstybė turi daug prioritetų, bet saugi kelionė ir mūsų gyvybės taip pat yra svarbios“, – pabrėžė M. Švaikauskas.
Šiems metams, pasak „Via Lietuva“, kelių tvarkymui skirta 700 mln. eurų. Kitiems metams esą bus dvigubai daugiau. Apie 30 milijonų skirta juodųjų dėmių tvarkymui – itin blogos kokybės keliams. Likusieji šimtai milijonų keliaujs „Via Balticai“ ir Utenos kelio remontui.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.