• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

9 iš 10 vairuotojų nuolat viršija leistiną greitį. O dažnas labai smarkiai. Negana to, netgi žinodami tragiškas pasekmes, dauguma vairuotojų nė negalvoja šio įpročio atsisakyti. Po avarijų galūnių, kaip ir galimybės kada nors atsistoti ant kojų, netekę žmonės pasakoja, kad išaiškinti greičio megėjams, kaip tragiškai gali baigtis nekaltas akseleratoriaus paspaudimas, vis dar sudėtinga.

9 iš 10 vairuotojų nuolat viršija leistiną greitį. O dažnas labai smarkiai. Negana to, netgi žinodami tragiškas pasekmes, dauguma vairuotojų nė negalvoja šio įpročio atsisakyti. Po avarijų galūnių, kaip ir galimybės kada nors atsistoti ant kojų, netekę žmonės pasakoja, kad išaiškinti greičio megėjams, kaip tragiškai gali baigtis nekaltas akseleratoriaus paspaudimas, vis dar sudėtinga.

REKLAMA

Prabėgus dvidešimčiai metų po nelaimės Algimantas apie įvykį, apvertusį jo gyvenimą aukštyn kojom, šiandien kalba jau lengviau. 

Baliavodami nusprendėm važiuoti kažkur reikalų tvarkyti, susėdom visi į mašiną ir išvažiavome“, – pasakojo vyras. 

Vairavo girti

Tuo metu 20-metis Algimantas vairavo automobilį. Tačiau prie vairo sėdęs girtas jis viduryje kelio suvokė, kad vairuoti negali. 

REKLAMA
REKLAMA

Greitis buvo toks, kad, kiek galėjo tuo laiku mašina įsibėgėti, tiek įsibėgėjo. Niekas tų diržų nesisegė ir visi žiūrėjom į juos lengvabūdiškai, pro pirštus“, – pasakojimą tęsė Algimantas. 

REKLAMA

Vairą užleido draugui, kuriam priklausė mašina. 

Staigiai pasuko vairą, dėl ko mašina pagavo kelkraštį ir vertėsi“, – dėstė vyras.

Algimantas tikino, kad atmintyje išliko tik avarijos nuotrupos. 

Gal aš būčiau ir atsiminęs, bet man buvo labai didelė galvos trauma. Tas tris savaitės, kol aš buvau komoje, tokiais fragmentais atsimenu“, – kalbėjo vyras. 

Į avariją patekęs Algimantas išskriejo iš automobilio. Užuot vežę jį į ligoninę, tuometiniai draugai stipriai sužalotą vyrą slėpė, nes puikiai žinojo, kad važiavo girti. 

REKLAMA
REKLAMA

Iki paryčių kažkur važinėjo, kažką veikė, manė, kad atsigausiu. Bet iki paryčių aš neatsigavau, tada nuvežė į greitąją aiškindami, kad taip rado pakelyje“, – aiškino vyras.

Ligoninės vengimas turėjo pasekmių

Skaudžiausia Algimantui tai, kad draugai jo nevežė į ligoninę. Pasirodo, jei būtų suspėję atvykti laiku, vyras šiandien tebegalėtų vaikščioti. 

Tyrimai rodo, kad viena pagrindinių avarijų priežasčių yra viršytas leistinas greitis, dažnai net labai smarkiai. O greitį viršija, pasirodo, net 9 iš 10 vairuotojų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Liūdniausia yra tai, kad 88 proc. žmonių supranta, kad greičio viršijimas lemia liūdnas pasekmes, bet vis tiek viršija leistiną greitį“, – tvirtino „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

O ukmergiškis Karolis po avarijos su motociklu prarado koją: Po smūgio aš nelabai ką supratau, man maišėsi dangus ir žemė. Nelabai supratau, kad kojos netekau, bet buvo skausmas.“

REKLAMA

Nors Karolis kojos neteko dėl per didelio greičio ir šlapios kelio dangos, vyras tikino, kad kelių būklė Lietuvoje yra tragiška. Kiekviena duobė motociklininkams ypač pavojinga. O užlopytos duobės keliuose yra gana įprastas vaizdas vairuotojams.

Kalbame ne vienerius metus ir tikimės, kad mus išgirs įstatymų priėmėjai, biudžeto sprendėjai ir kelio infrastruktūra taps prioritetu. Taip, valstybė turi daug prioritetų, bet saugi kelionė ir mūsų gyvybės taip pat yra svarbios“, – pabrėžė M. Švaikauskas.

REKLAMA

Šiems metams, pasak „Via Lietuva“, kelių tvarkymui skirta 700 mln. eurų. Kitiems metams esą bus dvigubai daugiau. Apie 30 milijonų skirta juodųjų dėmių tvarkymui – itin blogos kokybės keliams. Likusieji šimtai milijonų keliaujs „Via Balticai“ ir Utenos kelio remontui.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų