1. Išsiaiškinkite kuo daugiau informacijos apie pardavėją
Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo pavadinimą, buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės svetainėje arba socialinio tinklo paskyroje pasigedote, arba pardavėjas susisiekimui pateikė tik kreipimosi formą tiesiogiai interneto svetainėje – nerizikuokite pirkti.
Jei pardavėjas Jums nėra žinomas, patikrinkite atsiliepimus apie internetinę parduotuvę specialiose atsiliepimų ir skundų svetainėse. Venkite tikrinti atsiliepimus internetinės parduotuvės svetainėje arba jos socialinio tinklo paskyroje, kadangi šie gali būti netikri.
2. Atkreipkite dėmesį į reklaminius teiginius
Jie Jūs esate raginami kuo skubiau įsigyti prekę, pavyzdžiui, ekrane rodomas tiksintis laikrodis, arba reklamoje naudojami tokie teiginiai kaip „Nelauk, kol bus per vėlu“, „Dar turime!“ ir pan., tokie veiksmai gali turėti agresyvios komercinės veiklos požymių ir šiuo pardavėju geriau nepasikliauti. Venkite pardavėjų, kurie siūlo produktus, žadančius apsaugoti arba pagydyti nuo COVID-19 infekcijos. Dažniausiai tokiose reklamose pasinaudojama tariamų gydytojų ar medicinos įstaigų rekomendacijomis, naudojami žinomų asmenų vardai bei atvaizdai.
3. Patikrinkite informaciją apie siūlomas prekes
Patikrinkite, ar pardavėjas nurodo informaciją apie parduodamų prekių savybes, sutarties vykdymo sąlygas, prekių pristatymo ir grąžinimo sąlygas bei kt. Ši informacija privalo būti kiekvienos internetinės parduotuvės svetainėje. Pastebėjote nemažai gramatinių klaidų? Tikėtina, kad užsienyje veikiantis pardavėjas pasinaudojo automatinio vertimo programa ir taip siekia pasipelnyti, todėl nepasikliaukite juo.
4. Saugokite savo duomenis
Jei Jūsų prašoma pateikti asmens duomenis arba atverti nežinomas nuorodas, nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo. Prieš suvesdami mokėjimo kortelės informaciją, įsitikinkite, kad interneto parduotuvė yra saugi – ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės svetainės adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojame rinktis šį atsiskaitymo būdą.
Jei visgi pakliuvote į nesąžiningo pardavėjo žabangas, pirmiausia kuo skubiau kreipkitės į savo banką ir pasiteiraukite dėl pinigų susigrąžinimo galimybės bei kitų priemonių, padėsiančių apsaugoti Jūsų duomenis. Taip pat kreipkitės raštu į pardavėją ir nurodykite savo reikalavimą.
Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite, arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, Jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka. Jei pardavėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje.