Aiškėja, kad galingu „Mersedesu“ lėkdamas prieš eismą autostradoje mirtiną avariją sukėlė Šiaulių verslininkas, gerai žinomas teisėsaugai už įvairius pažeidimus.
Ir šį kartą prie vairo jis sėdo neturėdamas tam teisės, mat vairuotojo pažymėjimą prarado, kai buvo sučiuptas už vairo sunkiai girtas.
Deja, tai nėra vienintelė skaudi avarija, pareikalavusi aukų. Naujienų portalas tv3.lt primena, kad Lietuvoje pastaruoju metu būta ir daugiau tokių atsitikimų bei įspėja kelyje elgtis saugiai.
Žuvo 19-metė
Gruodžio pabaigoje Kaune siaubingoje avarijoje žuvo 19-metė. Didžiuliu greičiu naktinėmis Kauno gatvėmis skriejęs „BMW“ Tunelio gatvėje rėžėsi į stulpą. Iš automobilio iškritusi mergina žuvo, o „BMW“ vairavęs jaunas kaunietis sunkiai sužeistas ir gydomas Kauno klinikose.
Iš automobilio BMW telikęs metalo laužas, šalia iškritusi mergina, o vairuotojo vietoje prispaustas vaitojantis jaunuolis – tokį šiurpų vaizdą išvydo naktį apie 3 valandą į avariją Tunelio gatvėje sulėkę specialiųjų tarnybų atstovai.
Medikams beliko konstatuoti jaunos devyniolikmetės mirtį – tai trečias avarijoje žuvęs žmogus šiais metais Kauno mieste.
„Automobilis BMW, pirminiais duomenimis, nepasirinko saugaus greičio, esant slidžiai kelio dangai, nuvažiavo nuo kelio ir kliudė stulpą. Eismo įvykio metu žuvo 19-metė kaunietė“, – komentuoja Kauno policijos atstovė Dovilė Ežerinskienė.
Nusinešė jaunos moters gyvybę
Rugsėjis buvo tragiškas ir 31-erių vilnietei. Jos vairuojamas automobilis „KIA Sportage“ išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą ir susidūrė su iš priekio atvažiuojančiu krovininiu automobiliu.
Per eismo įvykį „Kia“ automobilis buvo visiškai sumaitotas, o viduje buvo prispausta vairuotoja. Atvykus gelbėtojams ir išvadavus moterį, paaiškėjo, kad 31-erių vairuotoja neišgyveno.
Žuvo keturiese
Skaudi avarija, pareikalavusi net keturių gyvybių įvyko pernai balandį. Vilniuje, O. Milašiaus gatvėje, avarijos metu žuvo visa BMW automobiliu vykusi kompanija.
Automobiliu BMW važiavo keturi jaunuoliai, dvi merginos ir du vaikinai, jiems nuo 19-os iki 22-ejų metų.
Pirminiais duomenimis, kompanija šventė vienos keleivių gimtadienį.
Žuvo vyras ir žmona
Dar viena skaudi nelaimė įvyko 2021 metais, kai Palangoje, prieš vidurnaktį, griovyje rastas apvirtęs automobilis, o jame – dviejų jaunų žmonių kūnai. Šiame kraupiame autoįvykyje žuvo Klaipėdos „Nuaro“ vadovė Gintarė L. ir jos vyras Egidijus.
Mašinos salone aptikti dviejų žuvusių žmonių kūnai – vyro (gimusio 1983 metais) ir moters (gimusios 1984 metais). Kaip aiškėja, tai sutuoktiniai Gintarė ir Egidijus L. Gintarė vadovavo gyvūnų globos namų „Nuaras“ Klaipėdos padaliniui.
Mašiną vadina ginklu
Prieš kelias dienas naujienų portalo tv3.lt kalbintas Lietuvos paramedikų asociacijos prezidentas, Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties Skubiosios medicinos pagalbos paramedikas Rytis Malašauskas pasakojo, kad darbe tenka susidurti su įvairiomis situacijomis, o avarijų pasekmės būna itin žiaurios.
Pašnekovas nevyniojo žodžių į vatą – didelis automobilis yra tarsi ginklas, galintis padaryti nepataisomą žalą, kaip ir vairavimas išgėrus ar kelių eismo taisyklių nesilaikymas:
„Ne veltui reklamos kuriamos, bet žmonės neužsikabina, kol jiems ar kažkam iš artimo rato nenutinka nelaimė. Reikia daugiau švietimo, kad laikytumėmės taisyklių.
Už girtumą vairuojant, mano nuomone, bausmės turėtų būti dar didesnės, kad išvis žmogus, kuris vairuoja, nemąstytų, kad prieš vairuojant galima išgerti.
Juk didelė mašina – kaip ginklas, važiuoji ir gali bet ką užmušti. Kas nors gali netyčia išbėgti, gali ratą nuleisti, jei didelis greitis – verstis. Bet visi drąsūs ir negalvoja, kad jiems taip gali atsitikti.“
Vis tik, daugeliui kyla klausimas, kodėl kai kurių didelių avarijų metu žmonės išsikapsto, o kai kuriais atvejais tokie įvykiai pasiglemžia gyvybes. R. Malašauskas paaiškino, kad tai priklauso nuo smūgio jėgos.
„Pasekmės priklauso nuo smūgio – kokia kinetinė energija buvo susidūrimo metu. <...> Kartais mašinos gali būti labai stipriai sudaužytos, bet žmogui gali nieko nebūti, nes automobiliai gerokai pasikeitę, dabar jie daug saugesni“, – paaiškino paramedikas.
Žinios, galinčios išgelbėti gyvybę
Jis pažymi, kad įvykus nelaimei, būtina kviesti pagalbą ir klausyti dispečerių žodžių – jie detaliai nupasakoja, kaip elgtis ir kokių veiksmų imtis.
„Jeigu automobilis dega, greičiausiai sakys, kad nelįskite, nes visko gali būti. Pavyzdžiui, nuo karščio sprogtų ratas – tai didžiulė jėga. <...>
Paskambinę į dispečerinę žmonės gali gauti daug informacijos, dispečeris pasakys, ką daryti. Tereikia klausyti dispečerio, ką daryti. Tai padėtų.
Aišku, kai kurie žmonės kraują pamatę alpsta, būna tokių atvejų. Bet daug kas stovi ir žiūri. Bet, manau, su laiku tai pasikeis, jeigu šviesime ir mokysime, kaip tai daryti.
Tikrai turime puikią dispečerinę, kuri yra sertifikuota pasauliniu mastu – medikai už telefono tikrai patars, ką daryti. Tereikia klausyti“, – pridūrė R. Malašauskas.
Jis nedvejoja, kad laikui bėgant ryškės teigiamos tendencijos – svarbu informuoti ir šviesti visuomenę bei mokyti, kaip tinkamai teikti pirmąją pagalbą, atnaujinti žinias. Tai gali išgelbėti gyvybę ne tik svetimam, bet ir artimam žmogui:
„Vairuotojai galvoja, kad pirmosios pagalbos pažymėjimas – amžinas. Aš kasmet siūlyčiau atnaujinti žinias arba technikinę einant kas du metus pakartoti pirmosios pagalbos žinias.
Tikrai nauda bus ir aplinkiniams, ir savo šeimai, nes greičiausiai pagalbą teikia artimasis, kuris yra šalia. O dažniausiai nemoka.“