• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po didžiulį šaršalą sukėlusios situacijos Klaipėdoje, kai prie ligoninės nuo pat ryto rikiavosi gyva pacientų eilė, o iš viso laukimo eilėje talonui pas kardiologą gauti registruota apie 900 pacientų, ligoninė paskelbė keičianti tvarką – registruotis bus galima kasdien. Tokiu pavyzdžiu seka ir kitos gydymo įstaigos.

Po didžiulį šaršalą sukėlusios situacijos Klaipėdoje, kai prie ligoninės nuo pat ryto rikiavosi gyva pacientų eilė, o iš viso laukimo eilėje talonui pas kardiologą gauti registruota apie 900 pacientų, ligoninė paskelbė keičianti tvarką – registruotis bus galima kasdien. Tokiu pavyzdžiu seka ir kitos gydymo įstaigos.

REKLAMA

Štai Respublikinė Panevėžio ligoninė ketvirtadienį paskelbė taip pat susidūrusi su didelėmis eilėmis, todėl pacientus specialisto konsultacijai nuo šiol irgi registruos nuolat. 

Pasak gydymo įstaigos, šių metų vasario 1 d. prie daugelio Lietuvos poliklinikų nusidriekė eilės pacientų, norinčių užsiregistruoti pas gydytojus specialistus. Ne išimtis – ir Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinika. Administracija atsiprašė gyventojų už sukeltus nepatogumus ir informavo, kad nuo šiol priimti sprendimai sumažins eiles pas gydytojus specialistus.

Neribos registravimosi terminų

Teigiama, kad nauja pacientų eilių valdymo sistema turėtų padėti išspręsti problemą dėl patekimo pas medikus.

REKLAMA
REKLAMA

„Suprantame, kad laukimas užsiregistruoti pas gydytoją specialistą neabejotinai vargina, nors registratūroje iš ryto dirbo 14 specialisčių. Penkios darbuotojos priiminėjo registracijas telefonu, o likusios registratorės priiminėjo pacientus iš „gyvos“ eilės. Papildomų nepatogumų sukelia ir poliklinikos renovacijos darbai, kurie turėtų būti baigti metų pabaigoje.

REKLAMA

Tikimasi, kad nuo šiol pakeista galiojusi tvarka ir priimti nauji sprendimai pacientui palengvins patekimą pas gydytojus specialistus, nors pačių medikų trūkumas irgi sąlygoja susidariusias eiles. Pagal naują patvirtintą tvarką, registracija bus vykdoma kiekvieną dieną, todėl senyvo amžiaus pacientams, nesinaudojantiems internetu, užtikrins galimybę greičiau patekti pas gydytoją specialistą. Negavus pas specialistą talono čia ir dabar, pacientas bus registruojamas naujai įdiegtoje elektroninėje sistemoje, kuri užtikrins jo patekimą pas gydytoją pagal registracijos numerį.

REKLAMA
REKLAMA

Atsiradus laisvai vietai pas mediką, medicinos registratorės paskambins artimiausiam eilėje esančiam pacientui ir suderins vizito laiką. Pasinaudodama proga, noriu paprašyti pacientų neskubėti vykti į poliklinikos registratūrą iš ryto, nes tuo metu labai didelis darbuotojų užimtumas. Atvykti galima ir po pietų ar kitu pacientui patogiu laiku“, – paaiškino Konsultacijų poliklinikos vedėja J. Sakalauskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nurodoma, kad „kaip to reikalauja Sveikatos apsaugos ministerija, pacientai bus registruojami nuolat, įstaigos darbo laiku, neribojant registravimosi terminų“. Pacientui bus pasiūloma anksčiausia galima paslaugos suteikimo data, o atsisakius gauti paslaugą anksčiausią galimą jos suteikimo dieną, pacientas bus registruojamas pagal jo pasirinktą vėlesnę datą. Apie laisvą registravimosi datą, eilėje esantiems pacientams medicinos registratorės paskambins ir praneš telefonu.

REKLAMA

Aiškinsis situaciją visoje šalyje

Paklaustas, ar išties ministerija yra išleidusi bendro pobūdžio nurodymus gydymo įstaigoms keisti registracijos tvarką pas gydytojus, sveikatos apsaugos ministro atstovas Tomas Bagdonas patikino, kad nėra priimta jokių naujų teisės aktų. Tačiau ministerija aiškinasi, ar Klaipėdoje buvusi situacija nėra būdinga visai Lietuvai.

„Planuojame išsiųsti užklausimus, kiek yra gydymo įstaigų, kurios taikė panašią praktiką. Nes pradeda kilti įtarimai, kad tai nėra vienintelis atvejis“, – sakė jis.

REKLAMA

Dar trečiadienį kilus sujudimui dėl situacijos Klaipėdoje ministras Arūnas Dulkys teigė, kad nors eiles pas gydytojus iš dalies lemia sisteminės problemos, kiekviena įstaiga atsakinga už darbo organizavimą taip, kad jų nebūtų.

Pasak jo, šis tiek aptartas vaizdas prie ligoninės iš esmės iliustruoja visos sisteminės šalies sveikatos sistemos bėdas, kurios per ilgus metus buvo užleistos ir kurias privalu išspręsti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pokyčiai reikalauja laiko, bet jie galėjo prasidėti ir anksčiau, jei ligoninės vadovybė būtų informavusi apie situaciją. Problemas reikia spręsti, o ne nuo jų slapstytis. Ką gi, geriau vėliau nei niekada“, – aiškino ministras“, – pastebėjo jis.

A. Dulkys kalbėjo, kad čia svarbūs ir organizaciniai dalykai, ir darbo grafikų klausimas: „Trūksta įstaigos, administracijos vadovams paprasčiausios empatijos, jei žmonės, kurie turi jau sveikatos problemų ir ateina jų spręsti, tikisi pagalbos, ir jie ramiai sustatomi lauke į eilę, tiesiog sugalvojus, kad būtų labai gerai registraciją daryti tik vieną kartą per mėnesį.“

Kai buvo sena sistema ,,sergu lt.,,tai galėjai pats užsiregistruoti neinant į polikliniką.Matydavai gyd.darbo laiką ir išsirigdavai sau patogų.Dabar ši sistema neleidžia.Kodėl darote kad žmogui būtų nepatogu???
2 metus durnių voliojo kavutę gėrė užsirakinę kabinetuose už tai dabar žmonių ligos susikaupė visiem pasidarė striuką nori gydymo čia ir dabar teks palaukt nes viskas eina ukrams vaistai nemokami autubusai nemokami pas daktarus be eilės o jūs vietiniai kentėkit arba laukit talono pusę metų gerai jei sulauksit.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų