„Hull Live“ straipsnyje mama Caroline Hemmingham paaiškino, kad jau moko savo dvejų ir trejų metų vaikus apie tai, iš kur atsiranda kūdikiai, rašo mirror.co.uk.
Caroline įsitikinusi, kad svarbu apie tai pradėti kalbėti kuo anksčiau, o ne tada, kai vaikai sulauks paauglystės, kad tapę vyresni jie „nesigėdytų ir nesijaustų sutrikę“.
Pavyzdžiui, ji savo dukrai jau pasakojo apie mėnesines, taip padėdama jai pasiruošti ateičiai ir nejausti gėdos, kurią itin dažnai patiria jaunos mergaitės.
Caroline sako, kad atviras požiūris padeda „normalizuoti“ šią temą ir išvengti nepatogių lytinio švietimo pamokų, kokias ji pati turėjo vaikystėje.
Įkvėpimo sėmėsi iš tėvystės vadovėlio
Dviejų vaikų mama įkvėpimo pasisėmė perskaičiusi šeštajame dešimtmetyje išleistą tėvystės vadovėlį „Protingų tėvų vadovas“, kuriame tėvams patariama patiems pasakoti apie įvairius gyvenimo faktus, jei iki penkerių metų vaikas to nepaklausė pats.
Pasak knygos autorių: „Svarbiausia, kad vaikas suprastų, kaip veikia procesai ir tai nekeltų asociacijų, kad šios temos yra draudžiamos.“
Caroline paaiškino: „Knygoje toliau rašoma, kad jei iki penkerių metų vaikas nepaklausė, iš kur atsiranda vaikai, tėvai turėtų patys apie tai papasakoti.“
Knygoje rašoma: „Jei jaunesniam nei šešerių metų vaikui žingsnis po žingsnio paprastai papasakosime dalykus, kuriuos jie nori žinoti tuo metu, kai sužadinamas jų smalsumas, jis lytinio švietimo faktus priims taip pat nerūpestingai, kaip ir kitus gamtos reiškinius, pavyzdžiui, vėją, lietų.“
Vienas natūraliausių dalykų pasaulyje
„Tai tiesa! Seksas, pripažinkime, yra vienas iš natūraliausių dalykų pasaulyje, tad kodėl turėtume apie tai nekalbėti su vaikais nuo mažens?“, – svarstė mama.
Ji pastebėjo, kad visuotinai priimtinas požiūris, kad reikia laukti, kol prasidės brendimas, tik sukels nepatogumų tiek vaikui, tiek tėvams.
Prisimindama ne pačią sėkmingiausią lytinio švietimo pamoką penktoje klasėje, Caroline sakė: „Visa klasė žiūrėjo televizorių, per jį rodė vaizdo įrašą, kuriame vyras ir moteris vaikščiojo po namus be drabužių.
Vaizdo įrašas vis sustodavo, o tada pasirodydavo rodyklė, nukreipta į visas „nepadorias“ kūno dalis. Kaip galite įsivaizduoti, visi kikeno, o mokytojas (vyras) sėdėjo priešais klasę sukryžiavęs kojas ir atrodė pažemintas.
Nemanau, kad mokykloje mus kas nors išvis mokė lytinio švietimo. Ar tai ne beprotiška?!“