• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių gamintojams investuojant milžiniškas sumas į elektra varomus modelius, vis dažniau pasirodo pranešimai apie įvairių gamintojų troškimą ieškoti alternatyvų, kurios leistų diversifikuoti investicijas bei užtikrintų technologinį progresą ne viename, bet keliuose frontuose. Visgi, ne veltui liaudies išmintis byloja: „Nedėk visų kiaušinių į vieną pintinę“.

57

Automobilių gamintojams investuojant milžiniškas sumas į elektra varomus modelius, vis dažniau pasirodo pranešimai apie įvairių gamintojų troškimą ieškoti alternatyvų, kurios leistų diversifikuoti investicijas bei užtikrintų technologinį progresą ne viename, bet keliuose frontuose. Visgi, ne veltui liaudies išmintis byloja: „Nedėk visų kiaušinių į vieną pintinę“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu vidaus degimo varikliai laikomi praeities technologija, o elektromobiliai, vis dar, sulaukia prieštaringų vertinimų dėl per mažo nuvažiuojamo atstumo ar pernelyg ilgo baterijų įkrovimo, keletas didžiųjų gamintojų, jau kurį laiką, mano, jog tradiciniams elektromobiliams kompaniją galėtų palaikyti vandeniliu varomi automobiliai, teoriškai, pasižymintys tradicinių ir elektrinių automobilių privalumais, bet tuo pačiu neturintys nei vieno jiems būdingo trūkumo.

REKLAMA

Utopiškai skambanti automobilio koncepcija, kaip bebūtų keista, niekada nebuvo slepiama po devyniais užraktais, kuriuos atrakinti gali tik ypatingai turtingi naftos magnatai iš Saudo Arabijos. Nors vandeniliu varomos transporto priemonės, vis dar, atrodo kaip tik teorinių galimybių studija, tačiau keletas gamintojų šiandien jau siūlo įžengti į naują transporto erą su bendro naudojimo keliams skirtais ratuočiais. Ir vienas iš jų – „Hyundai Nexo“.

REKLAMA
REKLAMA

DIZAINAS

Ko gero, nereikėtų stebėtis, jog „Hyundai“ serijinių, vandeniliu varomų automobilių gamybą pradėjo į pagalbą pasitelkdama daugumos pirkėjų palankumo sulaukusį SUV kėbulo tipą. Skirtumas tik tas, jog su antruoju bandymu „Hyundai“ ryžosi imtis gerokai rimtesnių priemonių, kurios parodytų, jog vandenilį naudojanti jėgainė atrodytų patraukli ne tik per aplinkosauginę prizmę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiekvienas benzingalvis būtų tikrai norėjęs, jog pažangi ir, netgi, kompleksiškai sudėtingi agregatai būtų sumontuoti į atletišką, aptakų sedano ar kupė kėbulo tipą, kuris primintų šašlyko gabalėlį, dėl kurio nejuntamai burnoje pradeda kauptis seilės. Tačiau, visi puikiai suprantame, jog maždaug „Volkswagen Tiguan“ ar „Volvo XC40“ dydžio SUV kėbulo tipas yra vienintelė, efektyviausia priemonė, padėsianti sudominti jus, jūsų kaimyną ar netgi uošvį.

REKLAMA

Skirtingai nei „Toyota Mirai“, kuri neseniai evoliucionavo iš bjauraus vikšro į visai simpatišką drugelį, „Hyundai Nexo“ stengiasi pernelyg stipriai nesikliauti atskirais dizaino elementais, dėl kurių jis atrodytų it būtų atkeliavęs iš ateities.

Vietoje to, pasirinktai SUV kėbulo formai grakštumo suteikia iškili galinė automobilio dalis ir stogo linija, o santykinai nuglūdintą siluetą papildo keli aerodinaminiai elementai.

REKLAMA

Priekiniame buferyje ir ties galiniais automobilio statramsčiais esantys ortakiai padeda nukreipti orą aplink „Nexo“ kėbulą, o 19 colių ratlankiai ir įtraukiamos durelių rankenos padeda sumažinti automobilio oro pasipriešinimo koeficientą.

„Nexo“ taip pat turi vieną neįprastą savybę šioje automobilių klasėje – visiškai plokščią dugną, kuris taip pat ženkliai prisideda prie geresnių aerodinaminių savybių, bei bendro vandeniliu varomos jėgainėmis efektyvumo rodiklių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Ilgis (mm): 4670
  • Plotis (mm): 1860
  • Aukštis (mm): 1630
  • Ratų bazės ilgis (mm): 2790
  • Kėbulo prošvaisa (mm): 162 mm
  • Automobilio svoris: 1814 kg
  • Apsisukimo spindulys (m): 11,2
  • Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd): 0.32

INTERJERAS

Jeigu automobilio išorės dizainas praeiviams neakcentuoja, jog savyje jis slepia futuristišką technologiją, automobilio interjeras sukelia gerokai didesnę nuostabą – jis tiesiog nepanašus į jokį kitą „Hyundai“ automobilį, su kuriuo kada nors teko susidurti, nes sėdint už „Nexo“ vairo atrodo, kad automobilio saloną sukūrė Žvaigždžių karų gerbėjas.

REKLAMA

Tiesiog užmeskite akį į masyvią centrinę konsolę, kurioje suskaičiavome bemaž 40 atskirų valdiklių. Pagrąžinta sidabrine spalva, centrinė konsolė atrodo tarsi superkompiuteris, atkeliavęs tiesiai iš mokslinės fantastikos pasaulio, o šį įspūdį dar labiau sustiprina virš centrinės konsolės sumontuotas masyvus 12,3 colio ekranas.

REKLAMA

Jeigu centrinės konsolės dizainas yra mažų mažiausiai neįprastas, „Hyundai“ reikėtų pagirti už tai, kad atsispyrė pagundai pašalinti visus mygtukus ir juos pakeisti jutikliniu ekranu. Nors didelis jungiklių ir mygtukų kiekis gali būti iš pirmo karto pribloškiantis, tačiau šių labirintų perpratimui skyrus daugiau negu 5 minutes, tolimesnis bendravimas su automobiliu tampa ganėtinai paprastas ir netgi intuityvus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu tarpgalaktinio erdvėlaivio pultas yra tas priedas į kurį atkreipsite dėmesį pirmiausiai, šiek tiek apsižvalgius aplinkui netrukus pavyks suprasti, jog „Hyundai“ nei kiek nepašykštėjo gerų interjero apdailos medžiagų ir nepaprastai patogių priekinių sėdynių. Pastarosios – plačios ir didelės, bei turi šildymo ir vėsinimo funkcijas.

REKLAMA

Bendra interjero erdvė taip pat nėra nuvilianti. Nors automobilio viduje tikrai patogiai įsitaisys keturi suaugę žmonės ir, galbūt, mažesnis augintis, tačiau kelionė penkiese būtų galima tik kraštutiniu atveju.

Į tam tikrus kompromisus reikės veltis planuojant kokį daiktų kiekį norėsite su savimi vežtis kartu. Kadangi didžiąją dalį bagažinės tūrio suvalgė vandeniliui skirtas degalų bakas, „Nexo“ bagažinės tūris siekia 461 litrą. 89 litrais mažiau negu už analogiško „Audi Q5“, tačiau tuo pačiu maždaug 100 litrų daugiau už praktiškai bet kurį kompaktinės klasės hečbeką. Nors tai yra savotiškas kompromisinis variantas, tačiau tai yra neatsiejama kiekvieno alternatyviais degalais varomo automobilio dalis.

REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Bagažinės tūris (l): 461 – 1466
  • Maksimali leistina apkrova (kg): 451
  • Maksimali stogo apkrova (kg): 100
  • Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg): 2340
  • Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA): 61 / 69

TECHNOLOGIJOS

Nors Lietuvoje viešintis „Hyundai Nexo“ gali sudaryti įspūdį, jog tai visiškai naujas šios markės modelis, tačiau serijinėje gamyboje nuo 2018 metų esantis automobilis leidžia pažvelgti į tam tikrus sprendimus, kuriuos gamintojas pirmiausia pritaikė „Nexo“ ir vėliau juos panaudojo daugelyje kitų automobilių.

REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš tokių sprendimų – šiandien rinkoje analogų neturinti aklosios zonos stebėjimo sistema, kuri veikia dviem būdais. Pirmasis – ganėtinai akivaizdus. Automobilyje esantys jutikliai stebi ar aklojoje zonoje nėra kitų eismo dalyvių. Tačiau antrasis šios sistemos privalumas yra gerokai įvairiapusiškesnis.

Įjungus posūkio signalą, prietaisų skydelyje pradedamas rodyti tiesioginis vaizdas iš šoninių veidrodėlių, kurie labai aiškiai parodo ar kitoje eismo juostoje kas nors yra. Skirtingai nuo skaitmeninių vaizdo veidrodėlių, toksai sprendimas yra gerokai patogesnis.

Sekanti technologija, kuri šiandien taip pat yra plačiai paplitusi – pagalbinė automobilio statymo sistema. Naudodamiesi ant automobilio raktelio esančiais mygtukais, savąjį „Nexo“ galite stumdyti į priekį, atgal, o jeigu dar įjungsite funkciją, kuri automatiškai suranda tinkamo dydžio laisvą stovėjimo vietą – automobilis į ją įvažiuos pats, jums net nesėdint už vairo.

Galiausiai, technologijų kraitelio pažiba galėtume laikyti pagalbinio vairavimo technologijas. Tam tikrose pasaulio šalyse „Hyundai Nexo“ gali tapti pilnaverčiu autonominiu automobiliu, atitinkantį ketvirtą autonomijos lygį iš penkių galimų.

REKLAMA

Nors Europos Sąjunga nėra tas regionas, kuriame „Nexo“ gali pademonstruoti savo tikrąjį technologinį pranašumą, pavyzdžiui Pietų Korėjoje „Nexo“ gali pats pravažiuoti pro mokamų kelių užtvarus ar įveikti žiedinę sankryžą, tačiau europiečiams prieinamų saugumo asistentų veikimas yra geresnis ir sklandesnis negu automobiliuose, kurie rinkoje pasirodė prieš vienerius ar dvejus metus.

Pravartu žinoti

  • Saugos sistemos bazinėje įrangoje: Eismo juostos palaikymo sistema „Lane Assist”, pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo sistema, kliūties apvažiavimo pagalba, nuovargio atpažinimo sistema, automatinė stabdymo sistema.
  • Euro NCAP saugumo reitingas: 5 žvaigždučių
  • Vaizdo kamerų konfigūracija: Priekyje, gale, šoniniuose veidrodėliuose
  • Oro pagalvių skaičius standartinėje įrangoje: 5 oro pagalvės
  • „Android Auto“ ir Apple Car Play“ sąsaja: su laidu

DINAMIKA

Atsižvelgiant į tai, kokia technologiškai pažangi yra „Nexo“ vandenilio kuro elementų technologija, nuostabą kelia tai, kad važiavimas šiuo automobiliu niekuo nesiskiria nuo kai kurių didelių elektromobilių. „Nexo“ akylai ir tiksliai reaguoja į subtilesnius akceleratoriaus pedalo paspaudimus, o pagreitėjimas iš vietos ar važiuojant nedideliu greičiu yra toks pat sklandus ir eiklus kaip ir kituose, tradiciniuose elektromobiliuose. Veržlumas, su kuriuo šis automobilis įsibėgėja tiesiojoje, taip pat nėra visiškai svetima patirtis.

REKLAMA

Apskritai, vandenilinės jėgainės veikimo savybės yra geros. Rekuperacinės stabdžių sistemos intensyvumą galima valdyti ant vairo esančiomis mentelėmis, tačiau, kaip bebūtų keista, elektrinėje „Hyundai Kona“ versijoje įrengta automatinė rekuperacijos valdymo sistema šiame modelyje neegzistuoja. Kai sistema veikia didžiausiu pajėgumu, iš pradžių gali tekti priprasti prie būdo, kuriuo vandeniliu maitinamas elektros variklis iš automobilio išsiurbia 80 proc. žvalumo, tačiau išmokus subalansuoti savo veiksmus, kad būtų pasiektas maksimalus efektyvumas, ilgainiui tai tampa azartišku žaidimu.

Vis dėlto, skirtingai nei tradiciniai elektromobiliai, kurių nuvažiuojamas atstumas labai stipriai priklauso nuo vairavimo stiliaus ar net menkų oro sąlygų pasikeitimų, vandeniliu varomo „Nexo“ efektyvumas ir nuvažiuojamas atstumas yra artimesnis tradiciniams automobiliams su benzininiu varikliu.

Gamintojas oficialiai deklaruoja, jog su pilnu degalų baku, kurio talpa siekia 6,33 kg, galėsite įveikti atstumą, kuris gilias krikščioniškas tradicijas puoselėjančius individus išgąsdintų. Visgi, ištarus, jog automobilis gali nuvažiuoti 666 kilometrų atstumą, tikėtina, jog sulauktumėte replikos apie velnią ir jo žaidimų aikštelę – pragarą.

REKLAMA

Realybėje, vidutinis nuvažiuojamas atstumas realybėje sieks 500 kilometrų, o jeigu didžiąją dalį laiko važinėsite mieste, net neabejojame, jog nuvažiuojamas atstumas pasieks ir 600 kilometrų ribą. Juolab, atsižvelgiant į tai, jog degalų baką galima papildyti vos per keletą minučių, tokie parametrai akimirksniu smukdo elektromobilių patrauklumą.

Kita vertus, viena didžiausių „Nexo“ problemų – jam reikalingos infrastruktūros trūkumas. Šiai dienai vienintelė ir artimiausia vandenilio papildymo stotelė yra Rygoje, tad kad ir kiek daug entuziazmo turite įsigyti „Hyundai Nexo“ – jo eksploatacija Lietuvoje būtų ganėtinai sudėtinga. Didesnių paskatų įsigyti nesuteikia ir kitas dalykas – vandenilio kaina.

Šiuo metu Latvijoje esančioje degalinėje vienas kilogramas vandenilio kainuoja 13,17 eur (be PVM). Tad, teoriškai, norėdami užpildyti 6,33 kg talpos degalų baką, tam turėtumėte išleisti maždaug 100 eurų – sumą, kuri, teoriškai, leidžia su vienu degalų baku nuvažiuoti vidutiniškai 500 kilometrų atstumą.

Kad ir kaip norėtųsi vandeniliu varomos jėgainės privalumus iškelti aukščiau jau esamų, tradicinių alternatyvų, dėl aukštos vandenilio kainos, tradiciniais degalais varomos mašinos yra tiesiog pigesnės. Pavyzdžiui, benzininį variklį turintis automobilis, 100 kilometrų vidutiniškai sunaudojantis 8 litrus benzino, 500 kilometrų distancijai pareikalautų 40 litrų benzino, arba maždaug 60 eurų, jeigu vidutinė 1 litro benzino kaina siekia 1,60 eur.

REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Elektros pavaros galia / Sukimo momentas: 184 AG / 395 Nm
  • Elektros variklių skaičius: 1, ant galinės ašies
  • 0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas): 9,2 / 8,8 sekundės
  • 60 – 100 km/val. / 80 – 120 km/val.: 5,7 sek. / 7,8 sek.
  • Maksimalus greitis (km/val.): 179 km/val.
  • Energijos sąnaudos testo metu (kg/100): 1,2
  • Vandenilinio degalų bako talpa / Nuvažiuojamas atstumas (bandymo metu): 6,33 kg/ 500 kilometrų

VALDYMAS

Vandeniliu varomų automobilių gretos per artimiausius metus išaugs nuo kelių iki kelių dešimčių, o tai reiškia, jog netolimoje ateityje vandenilio kuro elementais varomi automobiliai, palyginus su elektromobiliais, sugebės pademonstruoti labai aiškų kozirį – mažesnį svorį.

Palyginus su elektriniais „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ modeliais, vandenilis „Nexo“ yra stebėtinai lengvas – jo svoris siekia „vos“ 1814 kilogramų. Arba 676 kilogramais mažiau už „Audi e-Tron“ arba 321 kilogramu mažiau už kompaktiškesnį „Audi Q4 e-Tron“.

Tokį svorio skirtumą, deja, „Hyundai“ nepanoro išnaudoti siekiant automobilį pritaikyti šiek tiek dinamiškesniam ir veržlesniam važiavimui, nes vairuojant „Nexo“ tiesiog atrodo, jog nėra nei vienos rimtos priežasties, dėl kurios jis negalėtų tokiu būti.

REKLAMA

Automobilio valdymo savybės menkai drumsčia vairuotojo vaizduotę ar žadina jaudulį, bet ir lygiai taip pat menkai ir piktina.

Važiuojant įvairiais keliais, „Nexo“ smulkmeniškai nereiklus, visada saugus, nuolat užtikrinantis ir lygiai taip pat nežavingas prabangus ateities automobilis. Nepaisant to, automobilis pakankamai komfortiškas ir lengvai valdomas, bet to, ko gero, ir buvo galima tikėtis iš automobilio, kuris po savęs nepalieka absoliučiai jokių taršos pėdsakų.

Jėgos agregatas visuomet išlieka labai tylus, o ir „Hyundai“ inžinieriams gerai padirbėjus ties garso izoliacija, automobilio salonas išlieka gerai apsaugotas nuo aerodinaminio triukšmo ir kitų trikdžių, kurie įprastai bandytų prasiskverbti iki vairuotojo ar keleivių ausų būgnelių.

Apibendrinant, tikėtina, kad įsėdę į jį iš beveik bet kurio vidaus degimo varikliu varomo automobilio, jausitės tarsi padarę nemažą šuolį į priekį. Tik, galbūt, ne kvantinį.

Pravartu žinoti

  • Automobilio komponuotė: Priekiniai varantieji ratai
  • Pakabos konstrukcija: Priekyje – „MacPherson“ / Gale – daugiasvirtė
  • Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 245/45 R19

EKSPLOATACIJA

Šiandien vandeniliu varomi automobiliai yra tokioje pačioje startinėje pozicijoje kaip ir elektromobiliai prieš gerą dešimtį metų. Trumpai tariant – šiandien vandeniliu varomas „Hyundai Nexo“ yra brangi pažangios technologijos demonstracija.

REKLAMA

„Hyundai NEXO yra unikalus vandeniliniu kuro elementu varomas miesto krosoveris, kuris jungia pažangią technologiją ir futuristinį dizainą su puikiu 666 kilometrų nuvažiuojamu atstumu . NEXO ne tik įkūnija „Hyundai“ įsipareigojimą kurti pažangius ekologiškus automobilius, bet ir sustiprina bendrovės lyderystę elektromobilių su kuro elementais srityje. Tai efektyvus ir ekologiškas automobilis, kuris išmeta tik vandenį ir netgi valo orą važiuodamas“, – sako „Autofortas Motors“ naujų automobilių pardavimo vadybininkas Geraldas Žygimantas Šlapikas.

Baltijos šalyse „Hyundai Nexo“ kainuoja nuo 74 990 eurų, arba maždaug tiek pat kaip vidutiniškai sukomplektuotas „BMW X3“, su ne pačiu įspūdingiausiu benzininiu varikliu.

Vis dėlto, jeigu pirkdami BMW turėsite daugelį norimų opcijų pažymėti varnele ir už tai papildomai sumokėti, „Hyundai Nexo“ parduodamas tik su vienu įrangos lygiu.

Tokia gamintojo pasirinkta strategija turėtų patikti tiems, kas nenori papildomai kvaršinti galvos dėl papildomų įrangos paketų ar kitų funkcijų, kurios būtų galimos tik su tam tikra kėbulo spalva ar ratlankiais. Perkant „Nexo“ tiesiog reikės pasirinkti norimą spalvą ir, na, pagalvoti kaip turėtumėte išsiversti be vandenilio užpildymo kolonėlių.

Pravartu žinoti

  • Pigiausio modelio kaina: 74 990 eur
  • Bandyto modelio kaina: 74 990 eur
  • Garantinis laikotarpis: 5 metų / Baterijai – 8 metai arba 160 000 km
  • Atstovybių tinklas: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų