• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paaiškino, kodėl varžybų teisėjai Kataro „Grand Prix“ metu priėmė tiek daug prieštaringų sprendimų. Vienas jų – vėlavimas iškviesti saugos automobilį po to, kai nuo „Williams“ bolido nukrito veidrodėlis.

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paaiškino, kodėl varžybų teisėjai Kataro „Grand Prix“ metu priėmė tiek daug prieštaringų sprendimų. Vienas jų – vėlavimas iškviesti saugos automobilį po to, kai nuo „Williams“ bolido nukrito veidrodėlis.

REKLAMA

30-ajame rate dešinysis veidrodėlis nuo „Williams“ bolido nukrito starto-finišo tiesiojoje, kurioje automobiliai skrieja milžinišku greičiu. Tačiau FIA reakcija į šį incidentą sukėlė diskusijų bangą.

Kai veidrodėlis liko gulėti trasos viduryje, varžybų teisėjai nusprendė paskelbti dvigubų geltonų vėliavų fazę. Šis sprendimas tapo lemtingu Lando Norrisui, kuris ignoravo signalą ir gavo 10 sekundžių sustojimo aptarnavimo zonoje baudą.

Nepaisant akivaizdžios rizikos, kad veidrodėlis galėtų būti pavojingas lenktynininkams, FIA nusprendė nestabdyti lenktynių ir nepaskelbti saugos automobilio fazės.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau praėjus vos keturiems ratams, Valtteri Bottas užvažiavo ant trasoje gulėjusio veidrodėlio. Susidūrimo metu fragmentai išsibarstė po trasą.

REKLAMA

Dėl šios situacijos Carlosas Sainzas ir Lewisas Hamiltonas patyrė padangų pradūrimus. Tik tada varžybų teisėjai nusprendė iškviesti saugos automobilį, kad trasa būtų išvalyta.

Šie sprendimai sukėlė daug klausimų FIA veiksmų logikai, tačiau po lenktynių FIA pateikė paaiškinimą.

„Įprasta praktika – nesikviesti saugos automobilio, jei trasoje yra tik nedidelis kiekis nuolaužų, esančių už lenktynių trajektorijos.“

REKLAMA
REKLAMA

„Didelės nuolaužos, atsiradusios po to, kai automobilis užvažiavo ant veidrodėlio, ir padangų pradūrimai privertė priimti sprendimą kviesti saugos automobilį.“

„VSC (virtualaus saugos automobilio) sprendimas nebūtų padėjęs, nes automobiliai lieka pasklidę po trasą, ir maršalams nebūtų pakankamai laiko išvalyti nuolaužas.“

FIA taip pat pripažino, kad šis įvykis bus detaliau analizuojamas. Su komandomis bus aptarta, kaip tokius scenarijus spręsti ateityje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Veidrodėlis – ne vienintelis rūpestis

Dar viena svarbi diskusijų tema po lenktynių buvo Lando Norriso bauda už dvigubų geltonų vėliavų ignoravimą.

Nors „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas šią baudą pavadino žiauria, o „McLaren“ primygtinai reikalavo šio sprendimo peržiūros, FIA teigė, kad bausmė buvo paskirta pagal galiojančias taisykles.

„Bauda buvo skirta vadovaujantis 2024 m. vasario 19 d. komandų nuostatais“, – pridūrė FIA.

„Dviejų geltonų vėliavų pažeidimas laikomas rimtu saugumo kompromisu, todėl už tokį pažeidimą taikoma griežta bauda.“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų