„Aš esu ralio lenktynininkas, ir būsiu ralio lenktynininkas, neatmetu galimybės pasirodyti ir ralio trasose, bet pagrindinis dėmesys šiais metais bus skiriamas Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatui“, – pristatydamas planus ralio gerbėjus ramina lenktynininkas.
Justo posūkis į lenktynes ant asfalto daugeliui gerbėjų - staigmena. Dar didesnė – automobilis, prie kurio vairo sės patyręs ralio pilotas. Kartu su pagrindiniais savo partneriais „Ignera“, ralistas prisijungs prie „ES Motorsport“ komandos, lenktyniaujančios „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ automobiliu. Baltijos šalyse GT3 klasės technika - aukščiausias laiptelis žiedinėse lenktynėse.
Praėjusiais metais konkrečiai šis „Mercedes“ laimėjo lietuviškąjį „Le Maną“, „Aurum 1006 km“ lenktynes Palangoje, pagerino trasos rekordą, ir buvo nepavejamas Baltijos šalių čempionate: gerino rekordus tiek Bikerniekų trasoje Rygoje, tiek „Porsche Ring“ trasoje Parnu. Taigi J. Simaška savo jėgas žiede bandys sėsdamas į geriausią techniką, kurią galima sutikti mūsų regione.
Raliui irgi reikia patirties ant asfalto
„Suprantu, kad kai kuriuos fanus galiu išgąsdinti tokiu žingsniu, bet ralio tikrai nemesiu ir savo ateitį toliau matau bent jau Europos ralio čempionate“, – sako J. Simaška.
Europos ralio čempionato kalendoriuje nemažai etapų vyksta asfaltiniuose greičio ruožuose, tad patirtis žiedinės lenktynėse tikrai pravers.
„Lenktyniaujant ant asfalto dangos net ir nedidelės klaidos yra sunkiai atleidžiamos, todėl ypatingai svarbu treniruotis ir suprasti, kaip surasti tas ribas“, – teigia lenktynininkas.
Asfalto danga ralyje pasižymi visiškai kitokia specifika, nei mums įprastas žvyras. Tai jaunasis lenktynininkas suprato 2022-aisiais dalyvaudamas Europos ralio čempionato etape Romoje. Paskatintas pagrindinių savo partnerių, įmonės „Ignera“ turinčios ne vienų metų patirtį automobilių sporte, jis nusprendė iš itin arti susipažinti su asfalto danga: šį sezoną lenktyniaus žiedinėse lenktynėse. Kadangi asfaltiniuose raliuose dėl itin gero sukibimo važiavimo tempas itin didelis, trajektorijų keitimai staigūs, jis prie to pratinsis su greičiausia asfaltinių lenktynių technika Baltijos šalyje. Tiksliau – jau pratinasi. Sportininkas jau kelis mėnesius simuliatoriuje intensyviai treniruojasi prie „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ automobilio.
Ateinantį savaitgalį treniruotės iš simuliatoriaus persikels į realybę
„Reguliariai treniruojuosi simuliatoriumi, kur galiu pasirinkti identišką automobilį ir identiškas trasas, kuriose lenktyniausiu. O darbas su pedalais, vairu yra labai artimas realybei, pagrindinis skirtumas - išcentrinių jėgų nebuvimas ir baimės faktorius. Turiu gerą trenerį: man padeda žiedinių lenktynių čempionas Karolis Jovaiša, kuris taip pat puikiai išmano skirtumus tarp simuliatoriaus ir realybės“, – pasiruošimą pristato sportininkas.
J. Simaška jau šią savaitę išvyksta į Čekijos Brno mieste esančią trasą, kurioje kartu su komanda išbandys automobilį.
„Labai įdomu kokie iššūkiai laukia realioje trasoje ir kiek tos treniruotės simuliatoriuje buvo naudingos. Dienos bus tikrai intensyvios - naujas automobilis, nauja komanda ir, galų gale, nauja pati disciplina. Nors simuliatoriuje jau pavyksta pasiekti gerus lenktynių rato įveikimo laikus, bet keliu sau užduotį niekur neskubėti, po truputį su viskuo susipažinti. Ralio trasose lenktyniauju jau 7 metus, bet žiedinėse lenktynėse jaučiuosi lyg sugrįžęs į pirmą klasę“, – nusijuokė lenktynininkas.