Sprendimai nuotaikai palaikyti
„Jeigu nežinote, kas yra „Matsuri“, reiškia jums pasisekė, nes turėsite progą atrasti, o gal reikėtų sakyti patirti vieną iš energingiausių automobilių sporto renginių Lietuvoje, – pasakoja renginio organizatorius Linas Ramoška. – Tai viena didelė šventė. Masyvi „drifto“ šventė, kurios tikslas yra maksimaliai gerai praleisti laiką trasoje. Kodėl masyvi? Priimame 140 dalyvių, nes daugiau netelpa teritorijoje. Tada jie važiuoja dvylika valandų, sustodami tik nutikus avarijoms. Visa kita laiką – nuolatinis judesys.“
Tradicinį japonišką šventės formatą jau penkmetį Lietuvoje organizuojantis L. Ramoška sako, jog renginys užaugo virš lūkesčių ir suvaldyti jį darosi nelengva. Tad kasmet įvedama daugiau susitarimų, padedančių išlaikyti tvarką chaose ir išvengti nuotaikos gadinimo. 2023 m. pirmą kartą buvo surengta dalyvių atranka. Vietoje „kas pirmesnis“, buvo leista užsiregistruoti visiems norintiems. Iš 238 užsiregistravusių dalyvių buvo atrinkta 140 labiausiai patyrusių, kurie buvo pakviesti į šventę.
Šiam metodui pasitvirtinus, šiemet jis papildytas dalyvių tarpusavio supratimo sistema. Jos prireikė, nes į „Matsuri“ susirenkantys dalyviai važiuoja pačia įvairiausia technika, pradedant nuo visiškomis „drifto“ raketomis, kurios neturi sveikos kėbulo vietos, ir yra skirtos trintis viena į kitą, iki visiškai naujai surinktų PRO lygos automobilių, kainuojančių dešimtis tūkstančių eurų.
„Visa ši technika sukrenta į bendrą katilą ir čia dalyvių lūkesčiai kartais išsiskiria. Kai vienas nori su savo „kregžde“ atsiremti į naują „eurofighterį“, tai pastarasis tiesiog nori ramiai ištestuoti techniką. Pernai dėl tokių nesutapimų turėjome konfliktų, todėl šiemet nusprendėme dalyviams išdalinti skirtingas važiavimo filosofijas atspindinčius lipdukus, kurie leis atskirti tuos, kurie pasiryžę viskam, nuo tų, kurie nori gerai praleisti laiką ir nesiekia maksimalaus kėbulo išnaudojimo. Tikimės, jog dalyviai taip geriau pažins vieni kitus ir tai padės išlaikyti gerą nuotaiką visas 12 valandų“, – pasakoja L. Ramoška.
Patentuotas nuotaikos garantas
Ši naujovė ne vienintelė. Renginio organizatoriai džiaugiasi, jog šiam renginiui sugalvotas ir įkurtas fikcinis „Driftiškių“ miestelis buvo oficialiai pripažintas Lietuvos patentų biuro.
„Betsafe Drift Matsuri“ yra aukšto kalibro šventė, kurią kiekvienas jos dalyvis ar žiūrovas tikrai atsimins visą savo gyvenimą. Matydami, kaip praeityje populiarūs renginiai nueina užmarštin, nusprendėme užpatentuoti žodį „Driftiškės“, taip į istorijos puslapius įrašydami frazę, kuri mums reiškia tas nepakartojamas akimirkas, kurias čia patiriame“, – aiškina L. Ramoška.
Nors miestelis ir fikcinis, bei oficialiai veikia tik renginių metu, tačiau turi savo merą, dvasinį lyderį, o šiemet bus pristatytas ir vyr. gydytojas, kuris padės pasimatuoti dalyviams savo ir kitų spaudimą, tiesa - tikrai ne kraujo.
Nauja technika naujiems svečiams
„Betsafe Drift Matsuri“ turi dar vieną tradiciją, kurią organizatoriai šventai gerbia – tai renginio svečias.
Kasmet į Lietuvą pakviečiami užsienio šalių „drifteriai“, taip siekiant kurti ryšius bei per svečių socialinę mediją viešinti Lietuvos „drifto“ kultūrą, jos lygį ir mastą. Tuo pat metu tautiečiai gauna galimybę pasivažinėti su pasaulinėmis „drifto“ žvaigždėmis, kas be „Matsuri“ daugeliui būtų nepasiekiama.
Būtent šiam tikslui renginio organizatoriai turi surinkę elementarų trečios serijos BMW, kuris jau yra „iškentęs“ svečių iš Airijos, Lenkijos bei JAV vizitus. Jokia paslaptis, kad automobilis nėra saugomas, tad nėra itin išvaizdus, bet tai svečiams leidžia nerūpestingai švęsti „drifto“ šventę kartu su lietuviais ir iš čia išsivežti geriausius prisiminimus.
Šiemet į vieną gretą prie jau legenda tapusio „BMW Compact“ į tarnybą stos ir ką tik surinktas „Nissan 350Z“, kuris leis svečių skaičių padvigubinti.
„Naujas bolidas mūsų parke atsirado po paskutinio svečio – Aurimo Bakčio iš „Formula Drift“. Paprašėme Aurimo pakviesti savo kolegų atvykti į Lietuvą. Aurimas sutiko, bet informavo, jog aukščiausio lygio pilotai skeptiškai žiūrės į BMW, nes jis atrodo kaip nuvarytas nuo kojų arklys. Esą bus baimių, kad atkeliavus į kitą Atlanto pusę teks važiuoti su technika, kuri neleis spėti su kitais. Jis pasiūlė paruošti „Nissan 350Z“, nes šį modelį per savo karjerą yra čiupinėję kone visi JAV „drifto“ pilotai, todėl lengviau pasiryš kelionei“, – priežastis aiškina L. Ramoška.
Kadangi A. Bakčis JAV turi automobilių amortizatorių gamyklą, jis „Nissan 350Z“ projektui padovanojo komplektą „Feal“ amortizatorių. Be to, visame pasaulyje žinoma važiuoklės detalių gamintoja „Wisefab“ pasisiūlė į „Nissan“ sumontuoti savo „išsukimo komplektą“. Pastarasis pripažįstamas visame pasaulyje, tad „Nissan“ tapo dar patikimesniu užsieniečių akims.
Kokie svečiai laukia „Matsuryje“, L. Ramoška atskleisti neskuba. Visgi, anot jo, jeigu visos kortos sukris taip, kaip tikimasi, atkeliausiantys pilotai bus dar rimtesnio „kalibro“ nei besilankę Lietuvoje anksčiau.
„Betsafe Drift Matsuri“ vyks balandžio 20 d. Driftiškių miestelyje, Šiaulių rajone. Dalyvių registracija prasideda kovo 20 d. ir truks iki penktadienio, kovo 22-osios, vakaro. Organizatoriai žada per porą dienų atrinkti labiausiai patyrusius dalyvius ir jau paskutinę kovo savaitę juos informuoti apie rezervuotą vieta renginyje.