Variklio versija | 1.2 VTI 82 | 1.2 THP 110 | 1.2 THP 130 |
Variklio kodas | EB2 | EB2DT | EB2DTS |
Variklio tūris (cm3) | 1199 | 1199 | 1199 |
Cilindrų/Vožtuvų skaičius | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Išvystoma galia (kW) | 60 | 81 | 96 |
Sukimo momentas | 118 | 205 | 230 |
Turbininis | Ne | Taip | Taip |
Emisijų standartas | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Turbina ir tiesioginis įpurškimas
Šiuos atributus turintys motorai žymiai įdomesni ir dinamiškesni negu pigiausiose versijose esantys analogai.
Gamintojas šiuos motorus vadindavo „e-THP“ arba „PureTech“, tuo tarpu Jūs turėtumėte žinoti, jog jie buvo vadinami „EB2DT“ (versija išvystanti 110 arklio galių) ir „EB2DTS“ (versija išvystanti 130 arklio galių).
Turbiną turintys motorai naudoja tokį patį variklio bloką kaip ir atmosferiniai varikliai. Skirtumai slypi cilindrų „galvoje“ ir stūmokliuose.
Iš pradžių daugelis dvejojo ar šie mažyčiai turbininiai motorai sugebės išgyventi iki 150 000 kilometrų ribos, tačiau milžiniškas įvairių egzempliorių būrys rodo, jog šie „PureTech“ motorai gali įveikti žymiai didesnes distancijas neturėdami praktiškai jokių problemų.
Iškart reikėtų paminėti, jog „PureTech“ trijų cilindrų motorai neturi nieko bendro su senesniais, 1,6 litro „THP“ benzininiais varikliais, kurie būdavo labai dažnai kritikuojami dėl termostatų, užsikimšančių įsiurbimo vožtuvų, per didelio apetito alyvai ir kitų problemų.
Norint laimingai eksploatuoti „PureTech“ motorą, tiesiog reikia atsižvelgti į gamintojo rekomendacijas: Alyvą keisti kas 20 000 kilometrų arba kas vienerius metus ir į variklio skyrių pilti „5W40“ alyvą. Gamintojas rekomenduoja naudoti „Total Quart Z 9000“ alyvą.
Gamintojas taip pat rekomenduoja alyvos lygį tikrinti kas 3000-5000 kilometrų, priklausomai nuo naudojimo sąlygų.
Problemos? Tik dvi
Trijų cilindrų varikliai buvo sukurti tam, jog gamintojai galėtų savo modelių gamoje turėti automobilius, kurie atitiktų itin griežtus taršos reikalavimus. Vis dėlto, daugelis skeptiškai nusiteikusių vairuotojų iki šiol mano, jog trijų cilindrų motorai: a) yra tinkami tik skalbimo mašinoms b) nebus pakankamai patikimi.
Nors „PureTech“ motorai yra dar pakankamai nauji, trijų cilindrų motorai sugebėjo užsitarnauti kantrių ir patikimų variklių statusą. Ar tai reiškia, jog jie neturi ne vienos silpnos vietos? Iš dalies – turi.
Pirmoji silpnoji vieta – katalizatorius, o tiksliau 1.0 litro darbinio tūrio „VTi“ motorų nesandariais katalizatoriais. Šią problemą turėjo ankstyvieji „PureTech“ motorai.
Antroji problema susijusi su 1,2 litro „VTi“ varikliais. Nuo 2012 iki 2013 metų pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl alkūninio veleno problemų. Tuomet gamintojas visiems atšauktiems automobiliams sumontavo visiškai naujus variklius.
Svarbiausia yra tai, jog vėliau pagamintuose modeliuose šios problemos neegzistuoja arba jos buvo išspręstos anksčiau. Vis dėlto, kaip pasakytų Jūsų močiutė – atsarga gėdos nedaro, tad prieš pirkdami bet kurį „PSA“ koncerno modelį, nepraleiskite progos patikrinti ar konkretus modelis nebuvo atšauktas. Šią informaciją suteiks įgaliotasis atstovas.