• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nulipęs nuo motociklo po enduro varžybų Estijoje, lietuvis Mykolas Paulavičius ne ilsėjosi, o sėdo į bagį ir išvyko į Lenkiją. Ne poilsiauti – o šturmanauti viename iš sunkiausių bekelės ralių Europoje – „Rally Breslau“, dar vadinamame Europos Dakaru. Tai ne šiaip ralio renginys – tai savaitę trunkanti ištvermės varžybos, kuriose technika kaunasi su gamta, o sportininkai – su savo galimybių ribomis.

Nulipęs nuo motociklo po enduro varžybų Estijoje, lietuvis Mykolas Paulavičius ne ilsėjosi, o sėdo į bagį ir išvyko į Lenkiją. Ne poilsiauti – o šturmanauti viename iš sunkiausių bekelės ralių Europoje – „Rally Breslau“, dar vadinamame Europos Dakaru. Tai ne šiaip ralio renginys – tai savaitę trunkanti ištvermės varžybos, kuriose technika kaunasi su gamta, o sportininkai – su savo galimybių ribomis.

REKLAMA

Birželio 22–28 dienomis vyksiančiose varžybose M. Paulavičius atstovaus komandai „PlanetSuperFood Dakar Team“ kartu su patyrusiu bagio vairuotoju Algirdu Talučiu. Tai jau trečiasis jų bendras startas. „Breslau – tai mūsų tema“, – sako M. Paulavičius. Šiemet tikslas aiškus – patekti ant podiumo.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių sporto pasaulio galite perskaityti „Automobilių sportas“ rubrikoje.

REKLAMA

Nuo motociklo – į šturmano kėdę

„Džiaugiuosi gavęs tokį pasitikėjimą – šturmanauti profesionaliam ekipažui antrus metus iš eilės“, – sako M. Paulavičius. Šturmano vaidmuo čia kur kas platesnis nei tik navigacija: nuo techninių komisijų, ekipažo registravimo iki susikalbėjimo su mechanikais ir strateginių sprendimų priėmimo – šturmanas tampa ekipažo smegenimis.

REKLAMA
REKLAMA

Treniruočių procesas ne mažiau intensyvus nei vairuotojo. Su treneriu Mindaugu Pociumi M. Paulavičius lavina koordinaciją, reakciją ir fizinį pasirengimą. „Čia važiuojama 160 km/h greičiu siaurais miško keliukais – šaltas protas ir greitas mąstymas yra būtinybė“, – sako sportininkas.

Ralis, kurį gerbia net Dakaro organizatoriai

„Rally Breslau“ – tai ne šiaip varžybos. Tai seniausias „cross-country“ ralis Europoje, vykstantis nuo 1995 metų. Dėl savo sudėtingumo, ekstremalių sąlygų ir tarptautinio masto jis dažnai vadinamas „Europos Dakaru“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Varžybų mastas įspūdingas: per savaitę dalyviai įveikia 1500–1800 kilometrų, iš kurių apie 1000 km sudaro greičio ruožai. Trasa nusidriekia per smėlynus, pelkes, miškus ir net karinius tankų poligonus. Joje susitinka daugiau nei 400 sportininkų iš daugiau kaip 20 šalių, o sąlygos – itin permainingos: vienais metais dalyvius alina +40 °C karštis ir dulkės, kitais – trasą semia liūtys ir klampus purvas.

REKLAMA

„Kai registravausi Dakaro raliui, pridėjau Breslau rezultatą. Organizatoriai atrašė: „Crazy varžybos. Užskaitom“, – prisimena M. Paulavičius.

Taktika – iš pradžių šaltai, tada atakuoti

Praėjusiais metais M. Paulavičius, šturmanaudamas su Ignu Udra, finišavo 12-oje vietoje. „Prologe perdegėm, vos nepalikom variklio trasoje. Tada visą savaitę kilome iš paskutiniųjų. Šiemet norime važiuoti protingiau – iš pradžių ramiai, o po to didinti tempą“, – sako sportininkas.

REKLAMA

Komandos lūkesčiai – tikri, o ne simboliniai: „Tikslas – podiumas. Ir mes dėl jo važiuosim.“

Ekstremalus sportas reikalauja nemažai fizinių gebėjimų

Šturmanui reikia ne tik geros navigacijos, bet ir puikių techninių, inžinerinių žinių, gebėjimo taisyti bagį, o svarbiausia – psichologinio atsparumo.

„Kaip juokaujam su prancūzu, kuris prižiūrī mūsų bagio amortizatorius – geras šturmanas viską jaučia užpakaliu“, – šypsosi M. Paulavičius. Jo kaip motociklininko patirtis šių metų Dakare – didžiulis privalumas. „Mes, motociklininkai, savarankiškai mokame surasti kelią, kitaip nei automobilistai nesekame kitų vėžiomis, o fizinė ištvermė – aukštesniame lygyje. Tai padeda ne tik man, bet ir visam ekipažui.“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų