DIZAINAS
Funkcionalumas – pamatinė šių automobilių savybė. Šiuos furgonus projektuojantys dizaineriai negali sau leisti pasinerti į vaivorykštines fantazijas ir sukurti funkcionalų, bet tuo pačiu pribloškiančiai gražų furgoną. Žinoma, dizaineriai gali įdėti bent žiupsnelį pastangų ir šiam darbiniui arkliukui suteikti atpažįstamą veidą, bet panašu, jog „
Opel“ dizaineriams buvo pasakyta – „Uždedate „Opeliškas“ groteles, žibintus ir einate namo“, nes žiūrint į „Combo“ susidaro būtent toks įspūdis.
Jeigu techniniai analogai iš „Citroën“ ir „Peugeot“ stovyklų puikiai atspindi dabartinę dizaino liniją, tai „Opel“ savo giminystės ryšius paslėpė prasčiausiai, bet žvelgiant iš kitos pusės, „Opel“ šioje trijulėje privalo atrodyti konservatyviausiai.
Nepaisant giminystės ryšių, naujos kartos „Combo“ neatrodo kaip šaldytuvo dėžė, kurią anksčiau ar vėliau norės sudraskyti namuose ponu besijaučiantis katinas vardu – „Kniauksis“.
Vertinimo kriterijus | Opel Combo Life XL |
Išskirtinumo faktorius | 5 balai |
Interjero dizainas | 6 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Ilgis (mm) | 4753 |
Plotis (mm) | 1848 |
Aukštis (mm) | 1880 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2977 |
INTERJERAS
Kaip ir automobilio išvaizda, taip ir „Combo“ vidus didelių siurprizų neturėtų pateikti. Jame dominuoja funkcionalumas ir naudingai išnaudotina erdvė negu įspūdingi žaisliukai ar gestu valdoma multimedija, kuri galėtų sureaguoti tik į vidurinį pirštą. Tai – gera ir netgi labai sveikintina savybė. Mus labiausiai nuvylusi – interjero stilius. Jis tiesiog neįtikėtinai niūrus, o ir visur panaudotos pigios apdailos medžiagos neleidžia džiaugtis dalykais, kurie „Combo“ daro šaunų.
Interjere yra daugybę skirtingos talpos daiktų dėtuvių, nuo miniatiūrinių iki stebėtinai didelių, skirtų kompiuteriui ar netgi sumuštinių dėžutei. Jeigu to neužteks, „Opel“ siūlo užsisakyti milžinišką dėžę tarp priekinių sėdynių, bet to daryti mes nerekomenduotume daryti. Jos plotis kaip reikiant sumažina erdvę keliams bei apsunkina priekinių sėdynių sulankstymą, nes nuolatos susiduria su porankiais. Norėdami sklandžiai jas sulankstyti, juos iš pradžių reikės nuardyti, tačiau tai padaryti nėra lengva.
Ilgesnę ratų bazę ir septynias sėdimas vietas turintis „Combo“ nuo kitų septynviečių išsiskiria tuo, jog turi suaugusiems tinkamą trečią sėdynių eilę. Aukštas stogas ir plačiai atsiverčiančios šoninės durelės leidžia lengvai įlipti ir išlipti, tad net ir turėdami šeimyną, kurioje jau nebėra trumpakojų teroristų, galėsite nepergyventi, jog pilnametystės sulaukusios atžalos skųsis erdve ant galinių sėdynių.
Ilgesnę ratų bazę turintis modelis taip pat gali būti naudojamas kaip penkiavietis furgonas. Trečią sėdynių eilę galima pašalinti ir džiaugtis ypatingai didžiuliu bagažinės skyriumi, kuriame tilps visi įmanomi rakandai.
Vertinimo kriterijus | Opel Combo Life XL |
Interjero erdvė | 9 |
Interjero apdailos medžiagos | 6 |
Surinkimo kokybė | 7 |
Ergonomika | 7 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 10 |
Multimedijos sistema | 7 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 7 |
Bagažinės tūris (l) | 850 / 2693 |
DINAMIKA
110 ir 130 arklio galių benzininiai ir 100 ir 130 arklio galių dyzeliniai – tai tėra vieninteliai varikliai iš kurių galėsite rinktis. Puikiai suprantame, jog tai nėra ypatingai džiuginančiai skambantys parametrai, bet mums visiems reikėtų pamiršti, jog kompaktiniai keleiviniai furgonai kada nors turės variklį, galintį džiuginti ir dinamika, ir mažomis kuro sąnaudomis.
Mūsų bandytasis modelis turėjo patį galingiausią (džiaugiasi vaikai ir šeima) dyzelį – 130 arklio galių, 300 Nm sukimo momentą išvystantį varikliuką. Tai atnaujintas, bet ne visiškai naujas dyzelinis variklis, kuris buvo sukurtas 1,6 litro dyzelinio agregato pagrindu, ir pasižymi naujo dizaino cilindrų galvute, našesniu turbokompresoriumi, efektyvesne įpurškimo sistema ir be abejonės – nauja taršos mažinimo sistema. Jeigu anksčiau kietųjų dalelių filtras ir oksidacijos katalizatorius buvo kaip du, atskiri vienetai, tai dabar jie yra sujungti į vieną visumą. Jiems taip pat talkina trys katalizatoriai.
Nepaisant gan šiurkštaus ir nemalonaus dyzelinio variklio veikimo nepasiekus darbinės temperatūros, visais kitais atvejais 1,5 litro darbinio tūrio dyzelis, nebandant perlenkti lazdas, kone idealiai tinka tokiam automobiliui kaip šis.
300 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau ties 1750 sūkių riba, tad net ir menkiausias krustelėjimas akceleratoriumi priverčia spidometro rodyklę kilti sparčiau negu gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, bet ši sparti treniruotė vyksta tik labai siaurame sūkių diapazone, o tiksliau – nuo 1750 iki maždaug 2600. Perlipus šią ribą, jis tampa tiesiog dar vienu mažo tūrio dyzeliu, kuriam trūksta tiek oro, tiek, švelniai tariant, smarvės priversti automobilį judėti sparčiau.
Labiausiai džiuginantis faktas yra tas, jog ši dyzelinio variklio ir automatinės dėžės kombinacija neleidžia jaustis tuo eismo dalyvių, kuris beviltiškai stengiasi judėti su srautu. Mieste ir užmiestyje kelionės su šeima ar draugais einasi kaip per sviestą. Nemalonus jausmas atsiranda išvažiavus į autostradą, kurioje automobilis retkarčiais jaučiasi bejėgis.
Važiuodami tolygiu greičiu, pavyzdžiui, 110 km/val. greičiu – važiuosite sau ir švilpausite. Padidinus greitį link 120 ar 130 km/val. ribos, pasijusite taip, lyg priverstumėte variklį daryti tai kas jam nėra labai malonu, o ir pasiekus 120 ar 130 km/val. greitį dyzelinio variklio taupumas pradingsta akimirksniu, o ir stipresnis šoninis vėjas tikrai neskatins spausti akceleratoriaus pedalo iki dugno.
Vertinimo kriterijus | Opel Combo Life XL |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 11,4 sekundės / 11,8 sekundės |
60 - 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 8 sekundės |
80 - 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 15 sekundžių |
Variklio išvystoma galia | 130 AG esant 3750 |
Didžiausias sukimo momentas | 300 Nm esant 1750 |
Maksimalus greitis | 184 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 4,7 litro / 4,2 litro / 5,6 litro |
Degalų bako talpa | 50 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 900 kilometrų |
VALDYMAS
Pamirškite tokias sąvokas kaip: sportiškumas, tyras vairavimo malonumas ar geba į kelią įsikibti kaip katinas į jūsų ranką, kai jį sunervinate.
„Opel Combo“ ir jo broliai buvo kuriami galvojant apie šeimas ir jų komfortą, tad visos priemonės skirtos automobiliui valdyti ir jam stovėti ant kelio buvo sukalibruotos taip, jog jį vairuoti būtų lengva, nereikalaujant net menkiausių pastangų. Be to ir reikėjo tikėtis.
Atsižvelgiant į automobilio aukštį ir be abejonės – paskirtį, jis keliu rieda kaip gerai išbaigtas kompaktiškas hečbekas. Stebėtinai minkštai, nepretenzingai, nedemonstruojantis perdėto nervingumo ar strikinėjimo važiuojant nelygiais, grublėtais keliais.
Skubėti ar lėkti su juo nesinori. Ne dėl to, jog jis anksčiau ar vėliau apsivers aukštyn kojom,o dėl to, jog didėjantis greitis išryškina kelis automobilio trūkumus. Vienas iš jų – jautrumas šoniniam vėjui. Važiuojant, pavyzdžiui, 120 ar 130 km/val. greičiu automobilis gali pradėti nemaloniai siūbuoti. Ne ką daugiau malonumo teikia ir aerodinaminis triukšmas į automobilio vidų bandantis prasibrauti perkopus 110 km/val. ribą, tad kaip matote patys – važiuoti greitai su juo nėra nei malonu, nei smagu, tad vienintelė alternatyva yra persijungti į ramybės būseną ir su automobiliu važiuoti palengva, mėgautis pačia kelione, o ne skubėti pasiekti galutinį tašką.
Vertinimo kriterijus | Opel Combo Life XL |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 7 balai |
Triukšmo lygis | 6 balai |
Padangų išmatavimai | 205/60 R16 |
EKSPLOATACIJA
Gera kaina. Žiauriai gera kaina. Štai ką norisi nuolatos kartoti galvojant apie keleivinę „Opel Combo“ versiją.
Lietuvoje, keleivinė „Combo“ versija kainuoja nuo juokingų – 17 830 eurų. Tuo tarpu prailgintą ratų bazę turintis modelis kainuoja čiut čiut daugiau – nuo 18 790 eurų.
Vis dėlto, kaip ir kiekvienas gyvas organizmas su dvejomis kojomis ir dvejomis rankomis, jūs norėsite automobilio su komforto įranga, kuri priverstų jaustis, jog sėdite ne lauko tualete.
Pasirinkus pačios aukščiausios komplektacijos modelį, 130 arklio galių dyzelį su automatine pavarų dėže ir pridėjus keletą šaunių priedų: navigacijos įrangą (399 eurai) ir atstumo daviklius priekyje ir gale (595 eurai), jūs žiūrite į mašiną, kurios galutinė kaina sieks 25 194 eurus. Be nuolaidos.
Alternatyvos? Jų nėra jau tiek daug: techniškai identiškas „Citroën Berlingo“, „Ford Tourneo Connect“ ir „Volkswagen Caddy“. Į galimų alternatyvų sąrašą galima įtraukti „Renault Kangoo“ (palaukite naujos kartos modelio) ir „Peugeot Rifter“, kuriam, mes asmeniškai, jaučiame daugiausiai simpatijų.
Vertinimo kriterijus | Opel Combo Life XL |
Pigiausio modelio kaina | 17 830 eurų |
Bandyto modelio kaina | 23 696 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 5 metai / 100 000 km |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | N.D |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų laikotarpiui | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose |
„Kablukų“ pravardę gavę automobiliai yra labai dažnas reiškinys praktiškai bet kurios įmonės automobilių parke, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Jie siūlė tai, ko įmonėms ir reikėjo: mažą įsigijimo kainą, mažus eksploatacijos kaštus, lengvą valdymą ir pakankamai solidžią keliamą galią. Tuo tarpu keleivinės šių darbininkų versijos būdavo, švelniai tariant, nevertos pagyrų.
„Opel Combo“ yra vienas pirmųjų šios markės modelių, kuris buvo suprojektuotas naudojantis didžiule „PSA“ koncerno komponentų atsarginių detalių dėže. Ir ką manote jūs? Perlipus ant naujos platformos, naujų variklių bei atsisakius bet kokių sąsajų su „General Motors“ ar netgi „Opel“ talkinusia „Fiat“, keleivinė „Opel Combo“ versija puikiai parodo kaip stipriai gali pasikeisti gamintojo produkcija, kai milžinišką vagonų sąstatą pradeda tempti naujas garvežys.
Keleivinis „Combo Life XL“ tikrai nėra nei pats gražiausias, nei pats įdomiausias automobilis pasaulyje. Jį vairuodami tikrai nesulauksite praeivių žvilgsnių, bet jeigu perkant automobilį ši savybė jums yra ypatingai svarbi, vargu ar jūs bent apsvarstysite „Combo Life XL“ kandidatūrą, tad mes net nesivarginsime jūsų įtikinti koks jis šaunus ir geras. Tai, visomis įmanomomis prasmėmis, racionalus automobilis, kuris patenkins tik racionalaus vairuotojo poreikius.
MUMS PATIKO
- Ypatingai taupus dyzelinis variklis
- Sklandžiai veikianti automatinė pavarų dėžė
- Kainos ir interjero erdvės santykis
- Labai lengvai valdomas
- Tinkamas važiuoti ilgesnius atstumus, bet tik su sąlyga, jeigu neviršysite 110 km/val. greičio
- Komforto ir saugumo įranga, kuri anksčiau tokiuose automobiliuose buvo retenybė
MUMS NEPATIKO
- Aerodinaminis triukšmas viršijus 110 km/val. greitį
- Antroje ir trečioje eilėje sumontuotos sėdynės galėtų būti patogesnės
- Ypatingai nykus interjero stilius ir priekinė automobilio dalis
- Analogiškas „Peugeot Rifter“ atrodo kaip tinkamesnis pasirinkimas vien dėl eksterjero dizaino ir „Peugeot“ automobiliams būdingų interjero elementų
- Nepatogus multimedijos valdymas