• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš maždaug dvidešimt metų, jei kas norėjo įsigyti patį geriausią universalą, nesukdavo galvos ir keliaudavo tiesiai į „Volvo“ markės atstovybę. Nors universalų paskirtis per dvidešimt metų nepasikeitė, tačiau dabar šį kėbulo tipą turinčios mašinos turi būti ne tik praktiškos, bet ir išvaizdžios, prifarširuotos naujausiomis technologijomis ir kelyje elgtis kaip tikras atletas, o ne mokyklinis autobusas.
Taigi, ar norintiems pačio geriausio universalo pasaulyje reikėtų nesukti galvos ir keliauti į naudotų automobilių skelbimų puslapį, pasirinkti „Volvo“ markę ir įsigyti bet kurį šios kompanijos universalą? Jeigu mėgstate ieškoti alternatyvų ir nenori susilieti su pilka mase - atsakymas būtų teigiamas, ypač jeigu dairotės į „Volvo V60“.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas

ISTORIJA


„Volvo“ ir universalai yra du neatsiejami dalykai. Kaip automobilių sportas be merginų, kaip „Windows“ operacinė sistema be „Blue Screen Of Death“ ar kaip „Maxima“ be nepatenkintų parduotuvės darbuotojų. Universalai yra viena iš daugelio „Volvo“ vizitinių kortelių, todėl nenuostabu, jog 2010 metais pristatyta antroji „Volvo S60“ modelio karta turėjo ir labai išvaizdų brolį - „V60“ universalą.
Kaip ir „Volvo S60“, taip ir „Volvo V60“, buvo sukurti ant tos pačios platformos, vadovaujant tiems patiems projektų vadovams ir inžinieriams. Nors techninė automobilių pusė buvo identiška, tačiau „V60“ švediškoje „Volvo“ modelių gamoje atliko visiškai kitokį vaidmenį. Tai turėjo būti jaunų, išsilavinusių, aktyvų gyvenimo būdą mėgstančių žmonių traukos objektas.
Kol „Volvo“ marketingo skyrius galvojo kaip pritraukti jaunesnius pirkėjus, inžinieriai stengėsi, jog „V60“ būtų vienas saugiausių universalų segmente. Visi „V60“ modeliai standartinėje įrangoje turi „City Safety“ įrangą, kuri gali automatiškai sustabdyti automobilį, jeigu priešais jį atsiranda kliūtis.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas
Iki 2013 metų į „Volvo V60“ automobilius buvo montuojami 4, 5 arba 6 cilindrų motorai, kurie ilgą laiką buvo montuojami ir beveik visus „Volvo“ modelius. 2013 metais į „Volvo V60“ buvo pradėti montuoti visiškai nauji „Drive-E“ vardu vadinami 4 cilindrų jėgos agregatai.
Iš pradžių „Drive-E“ vardu pavadintas motoras įsliūkino į „T5“ - benzininę versiją ir išvystė 245 arklio galias ir 350 Nm sukimo momentą.
2014 metais įvyko didysis automobilio atnaujinimas. „Volvo V60“ buvo papuoštas naujo dizaino priekiniais žibintais, priekiniais sparnais ir platesnėmis radiatoriaus grotelėmis. Automobilio interjere buvo įdiegtas skaitmeninis prietaisų skydelis, daugiau saugumo įrangos.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas

PATARIMAI PERKANT


Naujesni, modernesni automobiliai vairuotojams suteikia užtikrintumo jausmą, nes naujesnis automobilis bus patikimesnis ir kantresnis negu 15 ar 20 metų senumo analogas. Vis dėlto, kaip ir kiekvienas automobilis, taip ir švediškasis „Volvo V60“ turi silpnųjų vietų.
5 ir 6 cilindrų motorų privalomasis apsilankymas servise turi būti atliekamas kas 30 000 arba kas 12 mėnesių. Tuo tarpu 4 cilindrų variklių privalomasis apsilankymas servise turi būti atliekamas kas 20 000 kilometrų arba 12 mėnesių. Kodėl taip dažnai? Nes gamintojas nuolatos atnaujinta programinę įrangą, be to - reguliariai ir kruopščiai prižiūrima mašina tarnaus žymiai ilgiau.
Gamintojas rekomenduoja, jog kiekvieną kartą keičiant paskirstymo diržą, tuo pačiu metu pasikeisti ir vandens pompą. Įtempėjus ir guolius rekomenduojama keisti ne kiekvieną kartą su paskirstymo diržu, bet kas antrą kartą.
Gremlinai :

  • Pralaidus oro kondicionieriaus kompresorius.

  • Vairo stiprintuvo siurblys.

  • Prietaisų skydelyje iš niekur atsirandantys ir pradingstantys gedimų pranešimai gali simbolizuoti ne tik rimtą gedimą, bet ir tai, jog akumuliatorius netrukus iškeliaus į dausas. Originalūs  akumuliatoriai gyvi išlieka maždaug 6 - 7 metus.

  • „BLIS“ sistemos gedimai, kuriuos įtakoja nusidėvėję laidų sujungimai.

  • Galiniai stabdžių diskai nusidėvi greičiau negu priekiniai.

  • Dėl sunkios priekinės dalies, priekinės padangos dėvisi pakankamai greitai.

  • „Haldex“ keturių varančiųjų ratų sistema techninių trūkumų neturi. Rimtesnių problemų gali sukelti tik 5-osios „Haldex“ kartos programinė įranga.

  • „Powershift“ automatinė pavarų dėžė („Getrag“) - ji buvo komplektuojama tik su senuoju 4 cilindrų dyzeliniu motoru. Prastai prižiūrėta pavarų dėže bėgius perjungia grubiai, lėtai, retkarčiais įsijungia į neutralų bėgį.

  • „Geartronic“ automatinė pavarų dėžė („Aisin“) - ji buvo komplektuojama su visais kitais motorais. Nuo 120 000 kilometrų gali prasidėti automatinėms pavarų dėžėms būdingi simptomai, pavyzdžiui  - grubūs pavarų perjungimai.


Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas


AUTOMANŲ ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome kelis šio automobilio savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį gražų automobilį.
Eimantas - 2011 metų, D3.
„Nesu tas žmogus, kuris mėgtų universalus, tačiau pagausėjus šeimai - tiesiog neturėjau kitos išeities. Kolegų ir aplinkinių patarimai mus nukreipė į „Volvo“ pusę ir žinote ką? Jų rekomendacijos nenuvylė. Turime „V60“ su 2,0 litrų dyzeliniu motoru ir 6 laipsnių mechanine pavarų dėže.“
„Automobilis labai patogus ir taupus. Jį parsitempėme iš Prancūzijos su 220 000 kilometrų. Iki šiol nuvažiavome maždaug 80 000 kilometrų, ir keitėme tik einamus dalykus : filtrai, tepalai, kaladėlės ir diržai.“
„Mane asmeniškai nustebino automobilio kokybė - apdailos medžiagos, garso aparatūra, garso izoliacija - fantastika.“
„Automobilio eksploatacija nėra brangi. Aš asmeniškai tikėjausi kažko į „BMW 330“ (E90), kurį turėjau prieš tai. Kadangi rimtesnių bėdų neturėjau, tai negaliu pasakyti ar rimtesnių agregatų kainos yra didžiulės. Vienintelis dalykas ką galiu rekomenduoti - tepalus keisti ne kas 30 000, o kas 20 000 kilometrų.“
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas
Šarūnas - 2012 metų, D2.
„Automobilio pirminė paskirtis - važinėti žmonai mieste. Įsigijome mašiną ne Lietuvoje, o Belgijoje, visai netikėtai. Skelbimuose pamatėme patinkantį variantą, suradau pažįstamų, kurie užsiima automobilių parvežimu ir vuolia - savo kieme turime naują mašiną.“
„Automobilis buvo nuvažiavęs 115 000 kilometrų, visi aptarnavimai buvo daryti „Volvo“ atstovybėje. Mes patys su automobiliu nuvažiavome apie 17 000 kilometrų, kol galiausiai nusprendėme „V60“ iškeisti į 1 serijos „BMW“, nes žmonai mašina tiesiog neprilipo.“
„Per pakankamai trumpą eksploatacijos laikotarpį automobilį tvarkėme tik vieną kartą - remontavome elektrinį rankinį stabdį. Už tai sumokėjome 139 eurus.“
„Visumoje - automobilis neblogas. Iš trūkumų galėčiau paminėti : nemanevringa parkuojantis, ne pati geriausia garso izoliacija ties ratų arkomis, 1,6 litro motoro dinamika šiaip sau. Privalumai : išvaizda, kokybiškas ir gerai surinktas interjeras, priekinių sėdynių patogumas superinis.“
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas
Agnė, 2012 metų, D3.
„Mašiną įsigijome prieš vienerius metus. Kadangi su mechanine pavarų dėže nedraugauju, ieškojome mašinos su automatu.“
„Kadangi automobilio ieškojome Lietuvoje, visus dominančius variantus tikrinome „Sostenoje“. Bėda buvo ta,  jog 4 iš 5 apžiūrėtų mašinų turėjo rimtų gedimų arba labai stipriai atsuktas ridas ir neaiškią istoriją.“
„Nors sako, kad 4-as kartas garantuoja, tačiau laimingoji  mašina buvo 5-oji. Automobilis buvo nuriedėjęs tikrų 250 000 kilometrų, o mes per vienerius metus pridėjome dar 20 000.“
„Priekaištų kaip ir neturime - salonas patogus, turi visas įmanomas saugumo sistemas. Vienintelis dalykas ko trūksta - beraktės sistemos ir stoglangio.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas

DETALIŲ KAINOS


Žemiau pateiksime vidutines tam tikrų detalių kainas.

  • „Zimmermann“ stabdžių trinkelių komplektas ~ 35 eurai.

  • Stabdžių diskas ~ 40 eurų.

  • Stabdžių apkaba ~ 50 eurų.

  • Generatorius ~ 160 eurų.

  • Starteris ~ 110 eurų.

  • Lambda zondas ~ 90 eurų.

  • Žvakė ~ 5 eurai.

  • Sankabos komplektas ~ 190 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 140 eurų.

  • Spyruoklė ~ 36 eurai.

  • Pakabos statramščio atraminis guolis ~ 39 eurai.

  • Vidinė skersinė vairo traukė ~ 15 eurų.


VERDIKTAS


Jeigu jums universalas yra ne tik įrankis, kurio pagalba galite pervežti plytas ar malkas, švediškas universalas gali tapti pačiu geriausiu ir įdomiausiu automobiliu kokį tik esate turėję. Tačiau, jeigu ieškote geriausio kainos ir kokybės santykio, „Škoda“ markės atstovai jus pasitiks išskėstomis rankomis.

PRIVALUMAI



  • Patrauklus eksterjero dizainas (ypač „R-Design“ versijų)

  • Lengvai valdomas

  • Efektyvūs benzininiai ir dyzeliniai varikliai

  • Gera išliekamoji vertė

  • Patogios priekinė sėdynės

  • Vienas saugiausių automobilių klasėje

  • Pagirtinas pakabos balansas tarp dinamiškumo ir komforto


TRŪKUMAI



  • Painus prietaisų valdymas centrinėje konsolėje

  • Ribota erdvė ant galinių sėdynių

  • Ne pati talpiausia bagažinė

  • Priežiūra nėra pati pigiausia

Prieš maždaug dvidešimt metų, jei kas norėjo įsigyti patį geriausią universalą, nesukdavo galvos ir keliaudavo tiesiai į „Volvo“ markės atstovybę. Nors universalų paskirtis per dvidešimt metų nepasikeitė, tačiau dabar šį kėbulo tipą turinčios mašinos turi būti ne tik praktiškos, bet ir išvaizdžios, prifarširuotos naujausiomis technologijomis ir kelyje elgtis kaip tikras atletas, o ne mokyklinis autobusas.
Taigi, ar norintiems pačio geriausio universalo pasaulyje reikėtų nesukti galvos ir keliauti į naudotų automobilių skelbimų puslapį, pasirinkti „Volvo“ markę ir įsigyti bet kurį šios kompanijos universalą? Jeigu mėgstate ieškoti alternatyvų ir nenori susilieti su pilka mase - atsakymas būtų teigiamas, ypač jeigu dairotės į „Volvo V60“.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas

ISTORIJA


„Volvo“ ir universalai yra du neatsiejami dalykai. Kaip automobilių sportas be merginų, kaip „Windows“ operacinė sistema be „Blue Screen Of Death“ ar kaip „Maxima“ be nepatenkintų parduotuvės darbuotojų. Universalai yra viena iš daugelio „Volvo“ vizitinių kortelių, todėl nenuostabu, jog 2010 metais pristatyta antroji „Volvo S60“ modelio karta turėjo ir labai išvaizdų brolį - „V60“ universalą.
Kaip ir „Volvo S60“, taip ir „Volvo V60“, buvo sukurti ant tos pačios platformos, vadovaujant tiems patiems projektų vadovams ir inžinieriams. Nors techninė automobilių pusė buvo identiška, tačiau „V60“ švediškoje „Volvo“ modelių gamoje atliko visiškai kitokį vaidmenį. Tai turėjo būti jaunų, išsilavinusių, aktyvų gyvenimo būdą mėgstančių žmonių traukos objektas.
Kol „Volvo“ marketingo skyrius galvojo kaip pritraukti jaunesnius pirkėjus, inžinieriai stengėsi, jog „V60“ būtų vienas saugiausių universalų segmente. Visi „V60“ modeliai standartinėje įrangoje turi „City Safety“ įrangą, kuri gali automatiškai sustabdyti automobilį, jeigu priešais jį atsiranda kliūtis.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas
Iki 2013 metų į „Volvo V60“ automobilius buvo montuojami 4, 5 arba 6 cilindrų motorai, kurie ilgą laiką buvo montuojami ir beveik visus „Volvo“ modelius. 2013 metais į „Volvo V60“ buvo pradėti montuoti visiškai nauji „Drive-E“ vardu vadinami 4 cilindrų jėgos agregatai.
Iš pradžių „Drive-E“ vardu pavadintas motoras įsliūkino į „T5“ - benzininę versiją ir išvystė 245 arklio galias ir 350 Nm sukimo momentą.
2014 metais įvyko didysis automobilio atnaujinimas. „Volvo V60“ buvo papuoštas naujo dizaino priekiniais žibintais, priekiniais sparnais ir platesnėmis radiatoriaus grotelėmis. Automobilio interjere buvo įdiegtas skaitmeninis prietaisų skydelis, daugiau saugumo įrangos.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas

PATARIMAI PERKANT


Naujesni, modernesni automobiliai vairuotojams suteikia užtikrintumo jausmą, nes naujesnis automobilis bus patikimesnis ir kantresnis negu 15 ar 20 metų senumo analogas. Vis dėlto, kaip ir kiekvienas automobilis, taip ir švediškasis „Volvo V60“ turi silpnųjų vietų.
5 ir 6 cilindrų motorų privalomasis apsilankymas servise turi būti atliekamas kas 30 000 arba kas 12 mėnesių. Tuo tarpu 4 cilindrų variklių privalomasis apsilankymas servise turi būti atliekamas kas 20 000 kilometrų arba 12 mėnesių. Kodėl taip dažnai? Nes gamintojas nuolatos atnaujinta programinę įrangą, be to - reguliariai ir kruopščiai prižiūrima mašina tarnaus žymiai ilgiau.
Gamintojas rekomenduoja, jog kiekvieną kartą keičiant paskirstymo diržą, tuo pačiu metu pasikeisti ir vandens pompą. Įtempėjus ir guolius rekomenduojama keisti ne kiekvieną kartą su paskirstymo diržu, bet kas antrą kartą.
Gremlinai :

  • Pralaidus oro kondicionieriaus kompresorius.

  • Vairo stiprintuvo siurblys.

  • Prietaisų skydelyje iš niekur atsirandantys ir pradingstantys gedimų pranešimai gali simbolizuoti ne tik rimtą gedimą, bet ir tai, jog akumuliatorius netrukus iškeliaus į dausas. Originalūs  akumuliatoriai gyvi išlieka maždaug 6 - 7 metus.

  • „BLIS“ sistemos gedimai, kuriuos įtakoja nusidėvėję laidų sujungimai.

  • Galiniai stabdžių diskai nusidėvi greičiau negu priekiniai.

  • Dėl sunkios priekinės dalies, priekinės padangos dėvisi pakankamai greitai.

  • „Haldex“ keturių varančiųjų ratų sistema techninių trūkumų neturi. Rimtesnių problemų gali sukelti tik 5-osios „Haldex“ kartos programinė įranga.

  • „Powershift“ automatinė pavarų dėžė („Getrag“) - ji buvo komplektuojama tik su senuoju 4 cilindrų dyzeliniu motoru. Prastai prižiūrėta pavarų dėže bėgius perjungia grubiai, lėtai, retkarčiais įsijungia į neutralų bėgį.

  • „Geartronic“ automatinė pavarų dėžė („Aisin“) - ji buvo komplektuojama su visais kitais motorais. Nuo 120 000 kilometrų gali prasidėti automatinėms pavarų dėžėms būdingi simptomai, pavyzdžiui  - grubūs pavarų perjungimai.


Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas


AUTOMANŲ ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome kelis šio automobilio savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį gražų automobilį.
Eimantas - 2011 metų, D3.
„Nesu tas žmogus, kuris mėgtų universalus, tačiau pagausėjus šeimai - tiesiog neturėjau kitos išeities. Kolegų ir aplinkinių patarimai mus nukreipė į „Volvo“ pusę ir žinote ką? Jų rekomendacijos nenuvylė. Turime „V60“ su 2,0 litrų dyzeliniu motoru ir 6 laipsnių mechanine pavarų dėže.“
„Automobilis labai patogus ir taupus. Jį parsitempėme iš Prancūzijos su 220 000 kilometrų. Iki šiol nuvažiavome maždaug 80 000 kilometrų, ir keitėme tik einamus dalykus : filtrai, tepalai, kaladėlės ir diržai.“
„Mane asmeniškai nustebino automobilio kokybė - apdailos medžiagos, garso aparatūra, garso izoliacija - fantastika.“
„Automobilio eksploatacija nėra brangi. Aš asmeniškai tikėjausi kažko į „BMW 330“ (E90), kurį turėjau prieš tai. Kadangi rimtesnių bėdų neturėjau, tai negaliu pasakyti ar rimtesnių agregatų kainos yra didžiulės. Vienintelis dalykas ką galiu rekomenduoti - tepalus keisti ne kas 30 000, o kas 20 000 kilometrų.“
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas
Šarūnas - 2012 metų, D2.
„Automobilio pirminė paskirtis - važinėti žmonai mieste. Įsigijome mašiną ne Lietuvoje, o Belgijoje, visai netikėtai. Skelbimuose pamatėme patinkantį variantą, suradau pažįstamų, kurie užsiima automobilių parvežimu ir vuolia - savo kieme turime naują mašiną.“
„Automobilis buvo nuvažiavęs 115 000 kilometrų, visi aptarnavimai buvo daryti „Volvo“ atstovybėje. Mes patys su automobiliu nuvažiavome apie 17 000 kilometrų, kol galiausiai nusprendėme „V60“ iškeisti į 1 serijos „BMW“, nes žmonai mašina tiesiog neprilipo.“
„Per pakankamai trumpą eksploatacijos laikotarpį automobilį tvarkėme tik vieną kartą - remontavome elektrinį rankinį stabdį. Už tai sumokėjome 139 eurus.“
„Visumoje - automobilis neblogas. Iš trūkumų galėčiau paminėti : nemanevringa parkuojantis, ne pati geriausia garso izoliacija ties ratų arkomis, 1,6 litro motoro dinamika šiaip sau. Privalumai : išvaizda, kokybiškas ir gerai surinktas interjeras, priekinių sėdynių patogumas superinis.“
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas
Agnė, 2012 metų, D3.
„Mašiną įsigijome prieš vienerius metus. Kadangi su mechanine pavarų dėže nedraugauju, ieškojome mašinos su automatu.“
„Kadangi automobilio ieškojome Lietuvoje, visus dominančius variantus tikrinome „Sostenoje“. Bėda buvo ta,  jog 4 iš 5 apžiūrėtų mašinų turėjo rimtų gedimų arba labai stipriai atsuktas ridas ir neaiškią istoriją.“
„Nors sako, kad 4-as kartas garantuoja, tačiau laimingoji  mašina buvo 5-oji. Automobilis buvo nuriedėjęs tikrų 250 000 kilometrų, o mes per vienerius metus pridėjome dar 20 000.“
„Priekaištų kaip ir neturime - salonas patogus, turi visas įmanomas saugumo sistemas. Vienintelis dalykas ko trūksta - beraktės sistemos ir stoglangio.
Naudotas „Volvo V60“ : Ne pats talpiausias, bet ištvermingas universalas

DETALIŲ KAINOS


Žemiau pateiksime vidutines tam tikrų detalių kainas.

  • „Zimmermann“ stabdžių trinkelių komplektas ~ 35 eurai.

  • Stabdžių diskas ~ 40 eurų.

  • Stabdžių apkaba ~ 50 eurų.

  • Generatorius ~ 160 eurų.

  • Starteris ~ 110 eurų.

  • Lambda zondas ~ 90 eurų.

  • Žvakė ~ 5 eurai.

  • Sankabos komplektas ~ 190 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 140 eurų.

  • Spyruoklė ~ 36 eurai.

  • Pakabos statramščio atraminis guolis ~ 39 eurai.

  • Vidinė skersinė vairo traukė ~ 15 eurų.


VERDIKTAS


Jeigu jums universalas yra ne tik įrankis, kurio pagalba galite pervežti plytas ar malkas, švediškas universalas gali tapti pačiu geriausiu ir įdomiausiu automobiliu kokį tik esate turėję. Tačiau, jeigu ieškote geriausio kainos ir kokybės santykio, „Škoda“ markės atstovai jus pasitiks išskėstomis rankomis.

PRIVALUMAI



  • Patrauklus eksterjero dizainas (ypač „R-Design“ versijų)

  • Lengvai valdomas

  • Efektyvūs benzininiai ir dyzeliniai varikliai

  • Gera išliekamoji vertė

  • Patogios priekinė sėdynės

  • Vienas saugiausių automobilių klasėje

  • Pagirtinas pakabos balansas tarp dinamiškumo ir komforto


TRŪKUMAI



  • Painus prietaisų valdymas centrinėje konsolėje

  • Ribota erdvė ant galinių sėdynių

  • Ne pati talpiausia bagažinė

  • Priežiūra nėra pati pigiausia

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų