Šeimos narys
Universalumas – pati pagrindinė savybė, kurią reikėtų paminėti norint pagirti „Opel Zafira Tourer“.
„Opel“ inžinieriai kurdami trečios kartos atstovą, atsispyrė pagundai ir neinvestavo į dviejų skirtingų „Zafira“ versijų konstravimą, kaip kad „Citroën“ su „C4 Picasso“ ir „Grand Picasso“ ar „Renault“ su „Scenic“ ir „Grand Scenic“.
„Renault Grand Scenic“ šioje kompanijoje yra pats trumpiausias ir plačiausias modelis. Tuo tarpu „Opel Zafira Tourer“ gali didžiuotis, jog yra pats ilgiausias bei aukščiausias modelis. Pastarosios savybės, mūsų nuomonė, yra svarbesnės, atsižvelgiant į potencialią mašinos paskirtį.
Stovėdamas šalia savo varžovų, „Opel“ vienatūris atrodo šiuolaikiškiausiai ir solidžiai. Ko tikrai nesinori pasakyti apie „Grand Scenic“, kuris mena ne patį vaizdingiausiai sėkmingiausią „Renault“ kompanijos periodą.
Įlipus į automobilio vidų pasitiks „Astra“ bei „Insignia“ modeliuose naudoti prietaisai, kurių valdymas yra bene identiškas. Skirtumas tik tas, jog „Zafira Tourer“ siūlo gerokai aukščiau sumontuotą vairuotojo sėdynę. Įsirangius ant jos atsiveria nepriekaištingas matymo laukas, į priekį bei į šonus. Važiuojant atbuline eiga teks vadovautis tik šoniniais veidrodėliais, nes itin stori galiniai statramsčiai bei siaurokas galinis langas riboja matomumą.
„Opel Zafira Tourer“ interjero išmatavimai
Priekinės sėdynės | 2-oji eilė | 3-oji eilė | |
Išilginė erdvė min / maks. [mm] | 860/1065 | 465/935 | 510/730 |
Aukštis virš sėdynės [mm] | 1050 | 995 | 880 |
Sėdynės ilgis [mm] | 485 | 480 | 430 |
Atlošo aukštis [mm] | 650 | 630 | 600 |
Sėdynės aukštis nuo grindų [mm] | 350 | 410 | 230 |
Bagažinės tūrio konfigūracijos ir duomenys
Bagažinės ilgis su 7 vietomis [mm] | 340 |
Bagažinės ilgis su 5 vietomis [mm] | 940 |
Bagažinės ilgis su nulenktomis sėdynėmis [mm] | 1950 |
Bagažinės plotis [mm] | 1045 |
Platus pasirinkimas
„Opel“ niekada nepraleisdavo progos šios markės automobilių pirkėjams pasiūlyti itin plačią variklių gamą. Gera žinia – „Zafira Tourer“ nebus išimtis.
Net jeigu esate labai išrankus, esame įsitikinę, jog žvalgydamiesi į „Zafira Tourer“ pusę surasite sau patinkantį motorą.
Daugelį metų „Zafira Tourer“ modelių gamos apačioje stūksojo archajiškas, bet labai paprastas bei elementarus 1,8 litro darbinio tūrio benzininis variklis, kuris išvystydavo 115 arba 140 arklio galių. Šį variklį turėtų rinktis tie, kurie jaučia nostalgiją paprastos konstrukcijos varikliams. Žinoma, tuomet turėsite susitaikyti su didesniu apetitu alyvai ir dinamikos trūkumu. Kita vertus – gausite ilgaamžį ir pigiai aptarnaujamą jėgainę.
1,4 litro turbininis motoras yra optimaliausias pasirinkimas, atsižvelgiant į dinamiką, kuro sąnaudas bei aptarnavimo kaštus. Žinoma, visuomet galite pasirinkti modernesnį – 1,6 litro analogą, bet šiuo metu jie yra pakankamai retas reiškinys naudotų automobilių rinkoje.
Didžioji dauguma tokio automobilio pirkėjų dairysis į dyzelinu varomas jėgaines. Kaip bebūtų gaila, bet idealaus dyzelinio variklio šis modelis neturi.
2 litrų darbinio tūrio variklis siūlo pakankamą dinamiką tokio dydžio automobiliui, bet „Fiat-Chrysler“ koncerno inžinierių sukurtas variklis reikalaus atidesnės priežiūros, mat jie yra pakankamai lepūs. Žvelgiant optimisto akimis – visuomet surasite reikiamą detalę už priimtiną kainą, kuri nepareikalaus atiduoti paskutinių apatinių.
Jeigu prioritetą teikiate patikimumui – rinkitės „Opel“ inžinierių sukonstruotą 1,6 litro dyzelinį variklį. Puiku, turime laimėtoją? Iš dalies. Šiuo metu jis yra dar pakankamai naujas, tad jeigu Jus ištiks bėda, variklį turėsite remontuoti naudodamiesi originaliomis dalimis.
Variklių gama
Variklis | 1.4 Turbo | 1.4 Turbo | 1.4 Turbo LPG | 1.6 CNG |
Gamybos metai | Nuo 2011 | Nuo 2011 | Nuo 2011 | Nuo 2012 |
Cilindrai/Vožtuvai | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Paskirstymo sistema | Grandinė | Grandinė | Grandinė | Diržas |
Tūris (cm3) | 1362 | 1362 | 1362 | 1598 |
Galia | 120/4200-6000 | 140/4900-6000 | 140/4900-6000 | 150/5000 |
Sukimo momentas | 200/1850-4200 | 200/1850-4900 | 200/1850-4900 | 210/2300-5000 |
Pavarų dėžė | 6 m | 6 m, 6A | 6 m | 6 m |
Maks.greitis (km/val.) | 190 | 200 | 195 | 204 |
Akceleracija 0-100 km/val (s) | 11.9 | 10.8 | 11.8 | 11.2 |
Kuro sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis) | 8.8/5.5/6.7 | 8.8/5.5/6.7 | n.d./n.d/9,2 | 6.1/3.9/4.7 |
Variklis | 1.6 CDTI | 1.6 CDTI | 1.6 SIDI | 1.6 SIDI |
Gamybos metai | Nuo 2013 | Nuo 2014 | Nuo 2012 | Nuo 2013 |
Cilindrai/Vožtuvai | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Paskirstymo sistema | Grandinė | Grandinė | Diržas | Diržas |
Tūris (cm3) | 1598 | 1598 | 1598 | 1995 |
Galia | 136/3500-4000 | 120/4000 | 170/6000 | 200/5000 |
Sukimo momentas | 320/2000 | 320/2000 | 260/1650-3200 | 280/1650-5000 |
Pavarų dėžė | 6 m | 6 m | 6 m, 6A | 6 m |
Maks.greitis (km/val.) | 193 | 186 | 212 | 220 |
Akceleracija 0-100 km/val (s) | 11.2 | 12,7 | 9.2 | 8.8 |
Kuro sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis) | 4,6/3,8/4,1 | 5,0/4,2/4,5 | 8.4/5,5/6.6 | 8.4/5.7/6.7 |
Variklis | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI |
Gamybos metai | 2011-15 | Nuo 2011 | 2011-15 | Nuo 2015 | 2012-15 |
Cilindrai/Vožtuvai | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Paskirstymo sistema | Grandinė | Grandinė | Grandinė | Grandinė | Grandinė |
Tūris (cm3) | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 |
Galia | 110/4000 | 130/4000 | 165/4000 | 170/3750 | 195/4000 |
Sukimo momentas | 260/1750-2500 | 300/1750-2500 | 350/1750-2500 | 400/1750-2500 | 400/1750-2500 |
Pavarų dėžė | 6M | 6M | 6M, 6A | 6M | 6M |
Maks.greitis (km/val.) | 183 | 191 | 208 | 208 | 218 |
Akceleracija 0-100 km/val (s) | 12,5 | 11,4 | 9,8 | 9,8 | 8 |
Kuro sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis) | 6,4/4,5/5,2 | 6,4/4,5/5,2 | 6,2/4,6/5,2 | 6,5/4,5/5,3 | 6,7/5,0/5,6 |
Atsiliepimai
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Stasys – 2012 metų, 2 litrų dyzelis (165 AG)
Automobilį turiu jau vienerius metus, per kuriuos nuvažiavau virš 35 000 kilometrų. Per dvylika mėnesių pastebėjau visus įmanomus privalumus ir trūkumus.
Prieš tai kelis metus vairavau „Seat Altea XL“, kurį nusipirkome dėl šeimos pagausėjimo. Kadangi šeima „paaugo“ dar kartą, nusprendėme įsigyti septynių vietų vienatūrį, kuris, teoriškai, turėjo sutalpinti vaikus, šunį ir visą mūsų šlamštą į bagažinę.
Didžiulio sandėliuko funkciją jis atlieka gerai – vaikams vietos netrūksta, šuo taip pat nesiskundžia. Vaikams labai patinka panoraminis stoglangis, per kurį vasarą galima mėgautis žvaigždėtu dangumi.
Daugiau gerų emocijų jis nesugeba sukelti, nes... tai tiesiog didžiulis minivenas. Sėdi aukštai, stengėsi nedaryti staigių manevrų ir tiek.
Variklis – nėra dinamiškas ar labai galingas. Kadangi didžiąją dalį laiko praleidžiu važinėdamas greitkelyje, vidutinės kuro sąnaudos siekia 7-7,5 litro (ne borto kompiuterio duomenys).
Ilgų kelionių metu išlindo vienas trūkumas – itin prastai kelią apšviečiantys standartiniai halogeniniai žibintai. Dabar gailiuosi, jog nepasirinkau modelio su ksenoniais žibintais, kurie tamsiu paros metu veikia efektyviau.
Priekaištų turėčiau ir elektroninėms sistemoms, kurios prietaisų skydelį priverčia įsižiebti kaip kalėdinės eglutės girlianda. Iš pradžių įvairūs įspėjimai sunervindavo, bet dabar – visiškai nekreipiu dėmesio, nes už jų nesislepia jokie gedimai.
Navigacijos sistema – labai prasta. Net ir atnaujinus programinę įrangą ji veikia paralelinėje visatoje ir rodo ne tą ką reikia.
Gedimai? Teko keisti priekinius amortizatorius, variklio alyvą, kelis kartus nebenorėjo veikti centrinis užraktas, „Start/Stop“ variklį išjungti sugeba, bet įjungti atgal – ne visada.
Apskritai – automobiliu esame patenkinti. Jeigu mašiną pirktume dabar, dairytumėmės į geresnės komplektacijos modelį arba į paskutinės kartos „Renault Espace“. Pastarasis yra mūsų ateities pirkinių sąraše.
Patarimai perkant
Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant „Opel Zafira Tourer“.
- Perkant šį automobilį reikia atsižvelgti kokioje aplinkoje važinėsite. Jeigu didžiąją dalį laiko praleisite mieste ir važinėsite trumpus atstumus – rinkitės 1,6 litro darbinio tūrio motorą su gamykline dujų įranga. Jis turi užtektinai parako, jog išjudintų tokio dydžio automobilį, o gamyklinė dujų įranga užtikrins minimalias išlaidas degalams. Dujų įranga turintys modeliai žymimi „ecoFLEX“ užrašu.
- Dyzelinį variklį rinkitės tik tuo atveju, jeigu per vienerius metus nuvažiuojate bent jau 20 000 kilometrų arba Jūsų darbovietė yra nutolusi 50 kilometrų nuo Jūsų namų. Trumpos kelionės įtakos sudėtingos išmetimo sistemos darbą, užsikimš kietųjų dalelių filtras ir alyvos separatorius bei alsuoklio žarna. Šiuos ir kitus gedimus iššauks trumpos kelionės, per kurias variklis nesugeba pasiekti darbinės temperatūros.
- Dyzelinių variklių silpnoji vieta – droselinė sklendė, kurią rekomenduojama pakeisti ties 200 000 kilometrų rida
- Patikrinkite „EGR“ vožtuvo būklę. Šis komponentas anksčiau ar vėliau užstringa.
- Būtinai patikrinkite alyvos slėgį. Tikrinant šaltą variklį, jis turi būti ne mažiau kaip 4-ių barų. Varikliui pasiekus darbinę temperatūrą – ne mažiau kaip 1,5 baro.
- Silpnoji šių automobilių vieta – elektronika. Retkarčiais prietaisų skydelyje gali užsidegti įspėjamasis pranešimas, jog „ABS“, „ESP“ ar kitos sistemos nustojo veikti. Šis gedimas, jeigu jį galima pavadinti gedimu, nėra labai baisus. Užteks atlikti kompiuterinę diagnostiką.
- „Zafira Tourer“ turi milžinišką priekinį stiklą. Patikrinkite ar ant jo nėra įbrėžimų ar įskilimų. Viso priekinio stiklo keitimas yra labai brangus.
- „Zafira Tourer“, kaip ir daugelis to laikmečio „Opel“ automobilių, kenčia nuo pernelyg didžiulio antsvorio. Tai įtakoja priekinių padangų ir stabdžių diskų nusidėvėjimą.
- Smagratis – dyzelinių variklių kompanionas, kurį gali tekti pakeisti ties 200 000 kilometrų rida.
- Visi dyzeliniai varikliai nemėgsta prastos kokybės kuro, tad jeigu propaguojate kaimyno Petro verslą – kuro prekybą iš Baltarusijos – tiesiog pasirinkite ne tokį lepų benzininį motorą.
- Važiuodami atbuline eiga, įsiklausykite ar iš galinių ratų nesklinda pašaliniai garsai. Jie dažniausiai byloja apie užsikertantį stabdžių suportą.
- Pašaliniai garsai sklindantys iš transmisijos arba sunkiai persijungiančios pavaros byloja prastai veikiančią sankabą. Tai ypač galioja „F40“ kodą dėvinčiai pavarų dėžei, kuri buvo komplektuojama su 2 litrų dyzeliais. Šios pavarų dėžės turi pakankamai silpną, ilgai neištempiančią sankabą. „M32“ kodą turinčios dėžės (jos komplektuojamos su 1,4 ir 1,6 motorais nuo 2012) yra gerokai kantresnės ir patikimesnės.
- 1,4 litro turbininiai motorai į specializuotas dirbtuves atvyksta turėdami problemų su karterio ventiliacijos sistema. Norint pašalinti šį trūkumą, reikės pakeisti vožtuvo dangtį ir įsiurbimo kolektorių.
Papildoma informacija
- „AdBlue“ skysčio bakelio talpa – 7,5 litro
- Kuro bako talpa – 58 litrai
Atsiųskite „Opel Zafira Tourer“ vartotojo vadovą
Kuro tipas | Benzinas | Dyzelis |
Variklio alyva | 4.0-5.5 l (5W-30, Dexos 2) | 4.5-5.0 l (5W-30, Dexos 2) |
Transmisijos alyva | M32:2.0 l, 70W Synth. | F40:1.6 l, 70W Synth. |
Aušinimo sistema | 5.6-6.2 l | 9.0 l |
Stabdžių sistema | 0.8 l, DOT 4 + | 0.8 l, DOT 4 + |
Aptarnavimo intervalai | ||
Variklio alyva ** | Kas 30 k. km arba kas metus | Kas 30 k. km arba kas metus |
Salono filtras | Kas 60 k. km arba kas dvejus metus | Kas 60 k. km arba kas dvejus metus |
Oro filtras | Kas 60 k. km arba kas keturis metus | Kas 60 k. km arba kas keturis metus |
Stabdžių skystis | Kas dvejus metus | Kas dvejus metus |
Paskirstymo sistema | Pasiekus 150 000. km arba praėjus 6 metams | Pasiekus 150 000. km arba praėjus 6 metams |
Detalių kainos
Galvojant apie konkretų automobilį, reikėtų pagalvoti ir apie atsarginių detalių kainas. Žemiau pateikiame vidutines tam tikrų detalių kainas. (Modeliui su 160-170 išvystančiu dyzeliu)
- Termostatas ~ 20 eurų
- Paskirstymo diržo komplektas su siurbliu ~ 130 eurų
- Liambda zondas ~ 80 eurų
- Starteris ~ 150 eurų
- Oro filtras ~ 12 eurų
- Rato guolis ~ 60 eurų
- EGR vožtuvas ~ 160 eurų
- Amortizatorius ~ 80 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 10 eurų
- Sankabos komplektas ~ 350 eurų
- Stabdžių trinkelės ~ 25 eurai
- Stabdžių diskas ~ 40 eurų
Malonumo kaina
Kol daugelis svaigsta dėl padidinto pravažumo universalų ar pseudo-visureigių, praktiško ir erdvaus automobilio ieškantys vairuotojai turėtų apsidžiaugti, nes „Opel Zafira Tourer“ kaina naudotų mašinų rinkoje privers nusišypsoti ne vieną.
Pavyzdžiui, metų senumo, 1,6 litro darbinio tūrio dyzelinį variklį ir gamintojo garantiją turinti „Zafira Tourer“ gali kainuoti vos nuo maždaug 14 000 eurų! Analogiškas modelis „Opel“ atstovybėje dabar kainuoja nuo 22 814 eurų – sutaupote maždaug 7000 - 8000 eurų.
Jeigu praktiškai naujas automobilis nėra Jūsų kišenei – ne bėda. 2011 metais rinkoje pasirodęs modelis buvo pakankamai populiarus gimtojoje Vokietijoje, iš kurios galima atsivaryti sau patinkantį egzempliorių.
Turint labai daug noro ir užsispyrimo, Lietuvoje ir kitose šalyse galima surasti trečiosios kartos „Zafira Tourer“ už stebėtinai mažą kainą – 6000 ar 7000 eurų, bet kaip visada būkite atidūs, nes geros būklės modelis naudotų automobilių rinkoje kainuoja nuo maždaug 10 000 eurų.
Vienatūris visada buvo ir bus pati idealiausia transporto priemonė, jeigu ieškote talpaus, praktiško furgono, kuriame galėtumėte džiaugtis kompaktiškame hečbeke ar solidžiame sedane esančiais privalumais.
Naudotų automobilių rinkoje galima surasti ne vieną panašaus dydžio vienatūrį, kuris bus išvaizdesnis, geriau valdomas ar turės daugiau modernių technologijų. Vis dėlto, net ir naujų automobilių rinkoje nėra modelio, kuris galėtų pasiūlyti tokio lygio praktiškumą ir universalumą kaip „Zafira Tourer“. Būtent tai yra stipriosios šio „Opel“ modelio savybės, kurios turėtų padėti „Zafira Tourer“ išsiskirti iš kitų.
PRIVALUMAI
- Plati variklių gama
- Pigi eksploatacija
- Erdvus interjeras
- Patogus ilgesnėje kelionėje
- Įsigijimo kaina
TRŪKUMAI
- Skurdi bazinė komforto įranga
- Pakabos darbas važiuojant duobėtais keliais
- Variklių gamoje nėra vieno žvitraus ar dinamiško variklio
- Benzininių variklių kuro sąnaudos
- Vidutiniškos apdailos medžiagos ir surinkimo kokybė