Vis dėlto, skirtingai nei japoniškas ar vokiškas analogas, per daugiau nei dešimtmetį trukusią gamybą, „Alfa Romeo Giulietta“ išliko išvaizdžiu automobiliu. Iki šiol apvalios ir grakščios formos itališkam hečbekui suteikia išskirtinumo. Nors per ilgai trukusį gamybos laikotarpį gamintojas šį modelį atnaujino du kartus: 2013 ir 2016 metais, tačiau vizualiniai skirtumai yra tokie smulkūs, jog vargu ar daugelis aplinkinių sugebės atliktus pokyčius pastebėti, nes rimčiausi patobulinimai buvo vykdomi automobilio interjere, variklio skyriuje ar technologijų srityje.
DIZAINAS
Pavyzdžiui, 2013 metais pristatytas atnaujintas modelis gavo naują multimedijos sistemą, kuri iš dalies pašalino ankstesnės sistemos trūkumus. Į atnaujinimų sąrašą taip pat reikėtų įtraukti naują priekinių sėdynių konstrukciją, naujos formos formą bei tam laikmečiui būdingą saugumo įrangą.
Vėliau atliktų atnaujinimų metu daugiau dėmesio buvo skiriama „Euro 5“ arba „Euro 6“ taršos normas atitinkantiems varikliams, kėbulo spalvoms ir kitoms smulkmenoms, dėl kurių „Alfa Romeo Giulietta“ stengėsi išlikti konkurencingu automobiliu.
Techniniu požiūriu „Alfa Romeo Giulietta“ buvo labai artima „Fiat Bravo“ ir „Lancia Delta“. Ši trijulė dalinosi ta pačia struktūra, tačiau tam tikri inžinieriai pakeitimai leido „Alfa Romeo“ arba „Lancia“ markėms paryškinti norimus privalumus.
Pavyzdžiui, „Alfa Romeo Giulietta“ naudojo pažangesnes pakabos sistemas, kurios turėjo užtikrinti, jog „Alfa Romeo“ būtų asocijuojama su dinamiškumu ir sportiškumu. Ankstyvame „
Autobild“ palyginamajame teste su 1 serijos BMW, pergalę pelnė būtent „Alfa Romeo“. Kita vertus, BMW nėra vienintelis modelis, kurį valdymo savybių departamente „Alfa Romeo“ pranoksta. Eiklumu ir vikrumu „Alfa Romeo“ pranoksta ne tik puikiai subalansuotą „Volkswagen Golf“, bet ir „Ford Focus“ ar „Mazda 3“.
Atkreipkite dėmesį:
- Dar gamykloje sumontuotų amortizatorių gyvavimo laikas (gamykloje buvo montuojami „Sachs“) yra gerokai trumpesnis, tad kai nuspręsite keisti priekinius ir galinius amortizatorius, geriau pasirinkite brangesnę, bet kokybiškesnę alternatyvą;
- Beveik visų modelių galinės padangos dėvisi netolygiai, todėl vėliau pradeda skleisti gerokai didesnį triukšmą. Galinės ašies ratų kampų nustatymas ir reguliavimas yra, tiesą sakant, priverstinis;
- Kėbulas buvo padengtas ne pačiu storiausiu dažų sluoksniu. Tai ypač matyti pažiūrėjus į priekinę dalį, kuri turi atlaikyti akmenukų krušas;
- Vanduo gali patekti į automobilio vidų per bagažinės atidarymo mygtuką arba per durų sandariklius. Pasitaiko atvejų, kuomet vanduo patenka ir į galinius žibintus;
DINAMIKA
Variklių gamoje netrūko įvairovės. Pavyzdžiui, benzininių variklių gamoje rasite įvairaus pajėgumo 1,4 litro darbinio tūrio agregatus, kurie skiriasi ne tik galingumu ir konstrukcija. Pavyzdžiui, 105 arba 120 arklio galių generuojantys motorai „draugauja“ su dujų įranga. „Alfa Romeo“ netgi tam tikrose rinkose siūlė įsigyti versiją su gamykline dujų įranga. Tuo tarpu 150 arba 170 arklio galių išvystantys motorai turi naujovišką įsiurbimo vožtuvų valdymo sistemą „MultiAir“.
Dyzelinių variklių fronte – 1,6 ir 2,0 litro agregatai. Mažesnio tūrio varikliai išvysto 105 arba 120 arklio galių ir pasižymi neįtikėtinu taupumu, o štai didesnio tūrio dyzelinis motoras (siūlomos 140, 150 arba 175 AG versijos) patenkins dinamikos ieškančius vairuotojus.
Atkreipkite dėmesį:
- Benzininiai ir dyzeliniai varikliai turi vieną ir tą pačią problemą – nesandarų vandens siurblį, kuri nedelsiant reikėtų pakeisti;
- Automobiliai su dyzeliniais varikliais, įveikę daugiau nei 200 000 kilometrų, tikrai pareikalaus pakeisti smagratį. Keičiant smagratį rekomenduojama iškart pakeisti ir sankabą, o tai gali būti brangu;
- „MultiAir“ benzininiai varikliai yra jautrūs alyvos kokybei, todėl į šiuos variklius privaloma pilti tik geros kokybės 0W30 alyvą. Iš tiesų, alyva turėtų atitikti „Fiat 955535.GS1“ specifikaciją;
- 2010-2012 metais pagamintuose modeliuose su 1,4 litro benzininiais varikliais pasitaikydavo problemų su vožtuvų valdymo sistemos aktyvatoriumi. Hidraulinio modulio sriegiai nusidėvėdavo, todėl variklis neturėdavo galios ir veikė trimis cilindrais. Norėdami prailginti šio komponento tarnavimo laiką, alyvą rekomenduojama keisti kas 10 000 - 12 000 kilometrų;
- Iki 2013 metų pagaminti automobiliai turėjo problemų su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Nors „Alfa Romeo Giuliettta“ nenaudojo problematiškos „M32“ pavarų dėžės, tačiau ją pakeitęs analogas turėjo problemų su sinchronizatoriaus žiedais;
- „Alfa Romeo Giulietta“ buvo komplektuojama su „TCT“ (dvigubos sankabos) pavarų dėže. Ji buvo poruojama su benzininiais arba dyzeliniais varikliais. Ši pavarų dėžė nėra problematiška, tačiau būsimi savininkai turėtų alyvą pavarų dėžėje keisti kas 50 000 - 100 000 kilometrų, priklausomai nuo naudojimo intensyvumo;
INTERJERAS
„Alfa Romeo“ ambicijos sudominti „Audi A3“ arba 1 serijos BMW“ vairuotojus turėjo įtakos projektuojant automobilio interjerą. Stilistine ir kokybine prasme „Alfa Romeo Giulietta“ interjeras turi keletą rimtų svertų, ypač lyginat su tuomet gamintos 1 serijos BMW arba A klasės „Mercedes-Benz“, tačiau, pavyzdžiui, odinės sėdynės pirmuosius nusidėvėjimo ženklus pradėjo rodyti vos kelerių metų.
Išorinį prietaisų skydelio kraštą juosia aukštos kokybės plokštė, nors didžioji dalis prietaisų skydelio buvo pagaminta iš kieto plastiko.
Kaip ir galima tikėtis, vairuotojo vietoje rasite keturiomis kryptimis reguliuojamą vairo kolonėlę ir vairuotojo sėdynės aukščio reguliatorių, tačiau, nepaisant to, „Giulietta“ turi daugelyje itališkų automobilių randamą trūkumą. Susidaro įspūdis, jog gamintojas vairuotojo poziciją projektavo žmonėms, kurie turi ilgas rankas ir trumpas kojas. Be to, vairuotojo sėdynės juosmens reguliavimo prietaisas nėra standartinė įranga, o tokio kalibro automobilyje tai yra didžiulis trūkumas.
Atkreipkite dėmesį:
- Durų rankenos yra trapios ir lengvai lūžta. Jų pakeitimas gali būti brangus;
- Neveikianti arba retai veikianti „Start/Stop“ sistema įprastai beda pirštu į nepakankamai įkrautą akumuliatorių arba į jau nusibaigusį akumuliatorių;
- Jeigu neveikia oro kondicionierius, įprastai užtenka pakeisti oro temperatūros jutiklį arba pakeisti kompresorių;
- Modelių su dyzeliniais varikliais planinių aptarnavimų dažnumas siekia 30 000 kilometrų. Vis dėlto, „Alfa Romeo“ specialistai rekomenduoja tai daryti kas 15 000 kilometrų;
- Paskirstymo diržą reikėtų keisti kas 5 metus arba kas 140 000 kilometrų modeliams su dyzeliniais varikliais arba 80 000 kilometrų jeigu tai 1,4 litro benzininis variklis;
Gamintojo atšaukimai
- 2011 m. balandžio mėnuo: 2010 metų vasario - gegužės mėnesiais pagaminti automobiliai buvo atšaukti dėl reikalavimų neatitinkančių priekinės pakabos svirčių;
- 2015 m. liepos mėnuo: nuo 2010 metų birželio mėnesio iki 2015 metų birželio mėnesio pagaminti automobiliai buvo atšaukti dėl 2,0 „JTDm“ modeliuose sumontuotos „TCT“ pavarų dėžės;
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Puikus kompromisas tarp komforto ir sportiškumo
- Gausi komforto įranga
- Automobilio stilius
- Plati variklių gama
- Pagrindinių komponentų patikimumas
O KODĖL NE?
- Idiotiška navigacijos sistema, kuri buvo montuojama iki 2014 metų
- Triukšmingi dyzeliniai varikliai
- Kai kuriems vairuotojams gali būti tikras iššūkis surasti patogią vairavimo poziciją
- Interjero apdailos medžiagos galėtų būti kokybiškesnės
- Erdvė ant galinių sėdynių – vidutiniška
DETALIŲ KAINOS
- Alyvos filtras ~ 7 eurai
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 30 eurų
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 40 eurų
- Paskirstymo diržo komplektas ~ 60 eurų
- Dvimasis smagratis ~ 300 eurų
- Turbokompresoriaus tarpinė ~ 6 eurai
- Turbokompresorius ~ 800 eurų
- Galinės svirties įvorė ~ 22 eurai
- Oro slėgio daviklis ~ 60 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 20 eurų
- Deguonies daviklis ~ 50 eurų
- EGR vožtuvas ~ 190 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
Benzininė versija: 1,4 „MultiAir“ 170 AG, „Distinctive“ įrangos lygis
Benzininių variklių gamos puošmena, kuri padės išnaudoti pagirtiną „Alfa Romeo Giulietta“ pakabos balansą bei užtikrins optimalų dinamikos ir kuro sąnaudų vidurkį. Tai – pravers ne tik mieste, bet ir važiuojant į tolimesnes keliones.
„Distinctive“ įrangos lygis nėra pats aukščiausias, tačiau joje galima rasti viską, ko tik gali prireikti kasdienybėje. Įprastai šį įrangos lygį turinčiame modelyje trūksta odinių sėdynių ir navigacijos sistemos, tačiau tai nėra trūkumas. Pavyzdžiui, gamyklinę „Alfa Romeo“ navigacijos sistema verta išmesti pro langą.
Dyzelinė versija: 2,0 „JTDM“ 150 AG, „Distinctive“ įrangos lygis
Dyzeliniai varikliai itališkuose automobiliuose visuomet sugebėdavo demonstruoti stulbinantį taupumą. Ne išimtis yra ir ši versija.
Didžiausias 380 Nm sukimo momentas išvystomas jau ties 1500 sūkių padala, tad kiekvienas eiklesnis pagreitėjimas bus palydimas teigiamomis emocijomis. Verta pažymėti, jog pas atitinkamus specialistus sukimo momentą galima padidinti iki sultingų 440 Nm.