„Lexus NX“ nuo savo giminaičių (išskyrus CT200h) skiriasi tuo, jog yra varomas priekiniais ratais. Nors automobilį galima įsigyti su keturių varančiųjų ratų sistema, tačiau jinai tikrai nepadės išvažiuoti iš didžiulės balos, nes galinius varomuosius ratus suka elektrinis motoras. Tad, vargu ar verta „Lexus NX“ įsigyti su keturių varančiųjų ratų sistema, kai iš tikrųjų, tai nėra tradicinė „4WD“ sistema.
Kaip ir visi „Lexus“ markės ženkliuką dėvintys automobiliai, taip ir naujasis „NX“ kelyje elgiasi nuspėjamai. Nors „Lexus“ stengiasi akcentuoti sportiškumą ir dinamiškumą, tačiau „NX“ tikrai nėra tas automobilis, kurio valdymas sugebėtų įtraukti. Už pakabos darbą atsakingi komponentai buvo sukonfigūruoti taip, jog galėtų užtikrinti ne aštrius pojūčius, atvirkščiai - padėtų vairuotojui atsipalaiduoti. Tad vietoj įvairiausių kalbų apie sportiškumą, „Lexus“ turėtų akcentuoti aukštą komforto lygį. Automobilį kūrę inžinieriai pasirūpino, kad „Lexus NX“ pakaba sugertų kiekvieną kelio nelygumą ir leistų atsipalaiduoti visiems automobilyje esantiems keleiviams. Net ir tipinis lietuviškas žvyrkelis šiam automobiliui nebūtų baisus. Jokio krepštelėjimo, jokio krustelėjimo, jokio diskomforto.
„Lexus“ visada stengiasi akcentuoti, jog pati išskirtiniausia šių japoniškų automobilių savybė yra hibridinė jėgainė. Už hibridinių jėgainių slypinti idėja yra labai paprasta ir netgi labai protinga. Nors daugelis gamintojų į savo automobilius hibridines jėgaines montuoja tik dėl vienos priežasties - sumažinti išmetamųjų dujų emisijos vidurkį, tačiau „Toyota“ ir „Lexus“ inžinieriai hibridines jėgaines į automobilius pradėjo montuoti dėl kitos priežasties.
Kiekvieną kartą, kai paspaudžiate stabdžio pedalą, Jūs į orą išmetate ne tik savo sunkiai uždirbtus pinigus, bet ir sukauptą energiją. Hibridinės jėgainės dėka, kiekvieną kartą paspaudus stabdžių pedalą, visa sukaupta energija krauna automobilyje esančias baterijas, kurios tiekia energiją elektriniam motorui. Geriausia yra tai, kad elektrinis motoras atstoja „Start/Stop“ sistemas, kurios, mūsų nuomone, ilgalaikėje perspektyvoje automobiliams labiau kenkia nei padeda.
Elektrinio motoro energiją galima panaudoti ir kitiems tikslams. Pavyzdžiui, stovint kamštyje, naudojate ne benzininį, bet elektrinį motorą. Reikėtų paminėti, kad automobilis naudodamas tik elektrinį motorą galės nuvažiuoti maždaug 3 kilometrus. Baterijose sukauptą energiją taip pat galima panaudoti norint išnaudoti maksimalų hibridinės jėgainės pajėgumą.
Į „Lexus NX“ komplektuojamos hibridinės jėgainės pajėgumas siekia 197 arklio galias ir 210 Nm. Su šia jėgaine „Lexus NX“ iki 100 km/val. įsibėgės per 9.2 sekundės ir pasieks 180 km/val. maksimalų greitį. Tai tikrai nėra pačios įspūdingiausios charakteristikos pasaulyje, tačiau norėdami sumažinti išlaidas kurui kažką juk turite paaukoti, ar ne?
Teoriškai, naujasis „Lexus“ modelis 100 kilometrų turėtų suvartoti vos 5 litrus benzino. Tačiau realybėje rezultatai buvo truputėlį kitokie, ypač mieste. Geriausias rezultatas, kurį sugebėjome pasiekti - 5.9 litro 100 kilometrų. Tačiau toks ekonomiškas važiavimas vargina ir vargu ar bent vienas „Lexus NX“ savininkas važinės taip taupiai. Važinėjant mieste, realus kuro sąnaudų vidurkis sieks 8 - 9 litrus benzino, tuo tarpu užmiestyje kuro sąnaudos turėtų sumažėti iki 7 litrų.
Tad ar hibridinės jėgainės alternatyva dyzeliams? Iš dalies - taip. Automobiliai su hibridinėmis jėgainėmis tikrai nėra pati tinkamiausia alternatyva, jeigu per metus nuvažiuojate 30 ar 40 tūkst. kilometrų, tačiau jeigu Jūsų nuvažiuojamas atstumas mažesnis, tada atsakymas būtų teigiamas.
„Lexus“ yra vienas iš paskutinių „Premium“ segmento gamintojų, kuris pristatė „SUV“ tipo automobilį. Nors japonai šiek tiek užtruko, tačiau „Lexus NX“ mažai kuo nusileidžia savo konkurentams.
Nors gamintojas akcentuoja dinamiškumą, tačiau šiame automobilyje jo ne kvapo. Jeigu tai yra pati svarbiausia savybė, kurios ieškote tokio tipo automobilyje, keliaukite į kitos markės atstovybę, tačiau jeigu, tai Jums nėra svarbu - japoniškas visureigis turėtų nustebinti komfortiška pakaba, kokybiškomis medžiagomis interjere ir mažais aptarnavimo kaštais. Apie „Lexus“ patikimumą net nereikėtų kalbėti, ar ne?
Ar „Lexus NX“ galėtų būti tinkama alternatyva „Range Rover Evoque“ ar „Audi Q5“? Jeigu esate pasiryžęs pokyčiams - tada atsakymas būtų teigiamas, nes prie „Lexus NX“ turėsite prisitaikyti Jūs, o ne jis.