„Rally Visaginas 2025“ buvo antrasis Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato (LARSČ) etapas, tačiau šįkart jis pritraukė išskirtinį dėmesį – į trasą stojo ir nemažai pagrindinio Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) dalyvių. Paprastai kiek ramesnės LARSČ kovos šįkart tapo centriniu savaitgalio įvykiu.
Kai trasą apžiūrėjo ir saugumą įvertino organizatorių „Dacia“ automobiliai, starto liniją kirto pagrindinių Lietuvos ir Latvijos ralio komandų ekipažai – kova dėl sekundžių užvirė nuo pat pirmųjų metrų ir neslūgo iki pat finišo.
LARSČ penketuko viršūnėje varžėsi pirmojo etapo nugalėtojas Aurimas Buteikis su sūnumi Kipru bei Mindaugas Grikienis su šturmanu Donatu Gaideliu. Įkandin jų lipo trys stiprūs latvių ekipažai – Guntis Lielkajis, Maris Erts ir Andris Spilva, kurie neleido nė akimirkai atsipalaiduoti.

Ilgose – net 16 ir 18 kilometrų – greičio ruožų atkarpose patirtį ir stabilumą pademonstravo latvių ralio veteranas Guntis Lielkajis. Jo vairuojamas „Mitsubishi Lancer Evolution X“ nuo pat pirmojo greičio ruožo išsiveržė į priekį ir iki pat finišo nė sykio neužleido lyderio pozicijos. Vis dėlto tai nereiškė, kad niekas nebandė jo aplenkti – konkurencija buvo aštri.
Pradžioje atkakliausiai G. Lielkajį spaudė Aurimas Buteikis, tačiau ukmergiškio tempas pamažu krito, o iniciatyvą iš lietuvių pusės perėmė Mindaugas Grikienis. Jo pilotuojamas „Subaru Impreza GT“ nuolat laikėsi netoli lyderio, tačiau iki pergalės pritrūko 17 sekundžių. Tuo pačiu metu Grikieniui teko gintis nuo latvio Mariaus Erco, kurio „Subaru Impreza“ iki antrosios vietos pritrūko vos pusės sekundės.
Paskutinė atkarpa Visagino miesto gatvėmis sėkmingiausiai susiklostė Andriui Spilvai – jis su dar viena „Subaru Impreza“ finišavęs aplenkė Aurimą Buteikį ir pakilo į ketvirtąją vietą. Tuo tarpu už penketuko ribų netrūko įtemptų mikrodvikovų, tad žiūrovai Visagine tikrai turėjo ką stebėti iki pat paskutinio metro.
Panašus scenarijus klostėsi ir bendroje „Rally Visaginas 2025“ įskaitoje. Nuo pat pirmųjų metrų į lyderio poziciją įsiveržė Martyno Samsono ir Ervino Snitko ekipažas, sugrįžęs į trasą po beveik metų pertraukos. Vėl atsisėdę už „Hyundai i20 VRT“ vairo, jie demonstravo stulbinantį tempą.
„Samsonas Motorsport“ duetas, nuvažiavęs visus 72 kilometrus, finišavo beveik 23 sekundėmis greičiau už artimiausius persekiotojus – Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažą. Šis duetas startavo su naujai įsigytu „Škoda Fabia R5“ automobiliu ir jau pirmajame pasirodyme parodė rimtą tempą – tai pranašauja įdomią sezono eigą LARČ čempionate.
Ketvirtoje vietoje liko kitas Giedrius – Notkus, taip pat vairuojantis „Škoda Fabia R5“. Nors pirmuose greičio ruožuose abu Giedriai varžėsi itin artimai, Gražutės regioninio parko greičio ruožai labiau tiko Firanto stiliui – tai ir nulėmė jų išsiskyrimą rezultatuose.
Giedrių Notkų iš trejetuko paskutinėse atkarpose išstūmė Rokas Steponavičius ir Dovydas Ketvirtis, kurie, vos prieš pat startą gavę svarbias detales naujam „Hyundai i20 N Rally2“, išnaudojo paskutinę galimybę kovoti dėl podiumo.
Penktoje vietoje atsidūrė dar vienas naujas automobilis ir grįžtantys veidai – Justas Tamašauskas ir Algirdas Pranckūnas, sugrįžę į ralio trasas „Hyundai i20 VRT“. Jie iki pat finišo atkakliai kovojo dėl sekundžių su Nedu Radišausku ir Justu Vičiūnu, pilotuojančiais „Škoda Fabia R5“.