DIZAINAS
„Kia Ceed“ šiuo metu yra bene žinomiausias ir svarbiausias bendrovės modelis Europoje, todėl nenuostabu, jog sulig trečiąja modelio karta „Kia“ nusprendė praplėsti „Ceed“ modelių gamą iki keturių skirtingų versijų: hečbeko, tradicinio universalo, padidinto pravažumo „xCeed“ ir štai šio stilingo padaro, kuris paveldėjo trijų durų hečbeko vardą. Žinome, tai – šiek tiek keistas sprendimas, bet įsigilinus į šių raidžių darinio prasmę, netrukus supranti, jog ankstesnioji „ProCee'd“ ir dabartinė „ProCeed“ modelio karta labiausiai akcentuoja stilių. Forma > Funkcionalumas. Retas reiškinys, kai kalbame apie mašiną, kurios kainos vidurkis siekia 25 000 eurų arba maždaug tiek pat kaip ir gerai sukomplektuotas „Volkswagen Polo“.
Išvaizdus automobilis už tokią kainą, tiesą sakant, yra pakankamai retas reiškinys. Turėdami netgi vos keletą laisvų minutėlių juos labai greitai suskaičiuotumėte, o sudarę galutinį sąrašą matytųsi ir štai šio „Kia ProCeed“ kandidatūra, kuris praeivių dėmesį prikausto dažniau negu „GTI“ emblema paženklintas „Volkswagenas“. Tuo įsitikinome savo kailiu, nes puikiai subalansuoti dizaino elementai leidžia būti pastebimu bendrame automobilių sraute, bet tuo pačiu neleidžia ir pernelyg išsišokti. Ahh, kaip europietiškai subtilu.
Palyginus su racionaliai atrodančiu „Ceed“ universalu, štai šis stiliaga yra 5 milimetrais ilgesnis ir 43 milimetrais žemesnis. Be to, apart priekinio variklio dangčio bei sparnų, likusios kėbulo dalys yra būdingos tik „ProCeed“ modeliui, tad net pačioje karščiausioje diskusijoje galėsite sakyti, jog jis nėra absoliučiai identiškas žiovulį keliančiam broliui, gebančiam sutalpinti visus namuose rastus kelioninius krepšius ir lagaminus.
Vis dėlto, tam tikri „Kia“ dizainerių sprendimai kelia abejonių. Ko gero būsime ne pirmieji ir ne patys paskutiniai sakantys, jog galinė automobilio dalis įtartinai panaši į „Porsche Panamera Sport Turismo“. Pažvelkite į galinės dalies nuožulnumą, virš bagažinės dangčio esantį aptaką bei galinių žibintų dizainą – tik malonumas atsitiktinumas? Galbūt, bet žvelgiant iš kitos barikadų pusės – tai galėtume vertinti kaip didžiulį komplimentą, tad apart šio, dvejopas emocijas keliančio sprendimo, šiam modeliui norisi dalinti komplimentus. O ir nuojauta kužda, jog automobilio eksterjero dizainas po penkerių metų neatrodys kaip šimtą kartų išskalbta ir išblukusi kojinė.
Vertinimo kriterijus | Kia ProCeed GT LX |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 6 balai |
Eksterjero dizainas | 8 balai |
Ilgis (mm) | 4605 |
Plotis (mm) | 1800 |
Aukštis (mm) | 1422 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2650 |
INTERJERAS
Išraiškinga išvaizda, niūriai atrodanti darbo vieta. Tai jau tampa visuotinis automobilių pramonės standartas, kuomet fenomenalias kėbulo linijas sugadina lūkesčių nepateisinanti interjero stilistika. „Kia ProCeed“, deja, ne išimtis.
„Kia“ norėdama šiam aksesuarui su keturiais ratais suteikė tam tikrų potėpių, kurie leidžia susiprasti, jog sėdite neeiliniame „Ceed“ šeimos modelyje. Mažesnis trijų stipinų vairų, raudonos siūlės bei itin šaunios ir stebėtinai patogios sėdynės džiugins kiekvieną žvarbų ir lietingą rytą. Vis dėlto, mažiau džiaugsmo suteikia likusių interjero detalių apipavidalinimas, kurios ne iš tolo neatrodo taip įspūdingai kaip automobilio išorė.
Nesikabinėjant prie interjero stilistikos, vargu ar kas nors turėtų rimtesnių priekaištui vairuotojo vietai. Prietaisų išdėstymas – logiškas. Jų valdymas – taip pat. Žinoma, nuožulni stogo linija gadina galinį matomumą, bet vargu ar tai yra didelė problema, nes „ProCeed“ turi du išmanius pagalbininkus: galinio vaizdo kamerą ir gale sumontuotus atstumo daviklius.
Ko gero daugeliui potencialių šios mašinos pirkėjų rūpės ar nuožulnus stogas neapriboja erdvės ant galinių sėdynių. Ar jos tinkamos tik vaikams bei nemėgstamai uošvei, ar esant progai į tolimesnę kelionę galėsite pasiimti ir savo draugus?
Mūsų nuostabai – galinės sėdynės yra skirtos normaliems individams. Net ir tiems, kurių ūgis viršija 1,8 metro. Na, bent jau šiems „aukštaūgiams“ neturėtų kilti didžiulio noro skųstis dėl erdvės ant pečių nešiojamiems „kopūstams“. O štai keleivių kojoms ir pėdoms – vietos galėtų būti ir daugiau.
Vertinimo kriterijus | Kia ProCeed GT LX |
Interjero erdvė | 7 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 7 balai |
Surinkimo kokybė | 7 balai |
Ergonomika | 8 balai |
Matomumas | 7 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 balai |
Multimedijos sistema | 8 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 balai |
Bagažinės tūris (l) | 594 litrai |
DINAMIKA
Veržli automobilio išvaizda turi puikiai derėti su pavyzdine dinamika, ar ne? Na, iš dalies. Jeigu gyventume 2005 metais, kai automobilių gamintojai turėjo absoliučią laisvę, ko gero štai šis „ProCeed“ turėtų itin pajėgų benzininį arba dyzelinį variklį, praeivius gąsdinančią išmetimo sistemą ir tuziną aštrių prieskonių, kurie visapusiškai džiugintų bet kurį automobilių entuziastą.
Kadangi dabar – ekologijos ir atsakingo požiūrio į aplinkosaugą amžius, štai šis išvaizdus universalas gali būti komplektuojamas su ne itin daug gerų emocijų keliančiais užtaisais: 1,4 litro arba 1,6 litro benzininiais arba 1,6 litro dyzeliniu motorais. O jų pajėgumas svyruoja nuo 136 iki 204 arklio galių. Skamba ne itin įspūdingai, ar ne? Ir jūs būsite teisūs.
Vis dėlto, kai didžioji dauguma europiečių pirkdami naują automobilį pergyvena dėl CO2 emisijų ir mokestinės naštos, nereikėtų stebėtis, jog „ProCeed“ bando pasiūlyti bent mažą žiupsnį dinamikos ir būsimiems savininkams užtikrinti, jog jų mokestinė našta būtų kuo kuklesnė.
Bene idealus pavyzdys – mūsų bandytame modelyje tūnojęs 1,6 litro, 4 cilindrų benzininis variklis su turbina, išvystantis 204 arklio galias (ties 6000 aps/min.) ir 265 Nm sukimo momentą 1500-4500 sūkių diapazone. Charakteristikos, kurios neprivers keleivio įsikibti į duryse esančios rankenos, bet ir neleis skųstis, jog automobilį nuolatos reikia raginti važiuoti greičiau.
Akivaizdu, jog šis variklis nepadės išspręsti vairuotojiškų „konfliktų“, kai ateis metas laužyti akceleratoriaus pedalą, bet tai ir nėra jo pagrindinė paskirtis. Mieste, kur greitis svyruoja tarp 30 - 70 km/val. jis pilnai pateisina savo egzistenciją ir neleidžia jaustis, jog kas nors stengiasi kišti pagalį ratus.
Solidžią dinamiką variklis demonstruoja ir važiuojant didesniais greičiais. Žinoma, staigūs pagreitėjimai nuo 110 iki 130 km/val. nebėra tokie užtikrinti ir žvalūs, bet vėlgi – vargu ar jusite didesnį diskomfortą tai darydami, nes priekinius ratus varanti širdis buvo projektuojama, jog patenkintų ne grynakraujų entuziastų poreikius, o tų, kurie ieško optimalaus balanso tarp kruopelytės dinamikos ir krikščioniškų kuro sąnaudų.
Vertinimo kriterijus | Kia ProCeed GT LX |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 7,5 sekundės / 7,4 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,4 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 4,9 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,5 litro/ 6,2 litro/7,2 litro |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 600 kilometrų |
VALDYMAS
Albertas Biermannas – jeigu šią pavardę girdite pirmąjį kartą, tuomet turėtumėte pradėti raudonuoti iš gėdos. Kodėl? Nes būtent šio žmogaus dėka automobilių entuziastai turi dėkoti už daugelį „BMW M“ padalinio kūrinių. Būtent jis vadovavo didžiulei inžinierių komandai, kuri siekdavo užtikrinti, jog prie vairo atsisėdę „BMW M3“ ar „M5“ vairuotojai džiaugtųsi nepriekaištingomis valdymo savybėmis.
Prieš keletą metų jis nusprendė pereiti į „Hyundai“, kur padėjo sukurti fantastišką „Hyundai i30 N“, o dabar jis rūpinasi, jog dinamiškesni „Hyundai“, „Genesis“ ir „Kia“ modeliai sugebėtų net menkiausią posūkį užtikrintai, tiksliai ir nesibaiminant, jog netikėtai prarasite kontrolę. Užduotis – sudėtinga, bet tikrai įveikiama.
Pavyzdžiui, „GT-Line“ modeliai gauna 22 procentais standesnes galines spyruokles. Tuo tarpu „GT“ versijos gauna 13 procentų standesnes priekines spyruokles, 44 procentais standesnes galines spyruokles. Ir jeigu dar to negana – „Michelin Pilot Sport 4“ padangas. Viso to rezultatas? Stebėtinai šaunus!
Į komplimentų sąrašą norisi pridėti faktą, jog „ProCeed“ vairo mechanizmas veikimas pakankamai tikslus, o pats vairas – nėra pernelyg lengvas ir neleidžia prarasti pasitikėjimu automobiliu įvažiuojant į greitą, aštrų posūkį. Tinkamai sukonfigūruota sistema sukuria miklaus ir greitai sugebančio keisti važiavimo trajektoriją automobilio įspūdį, o tai – labai geras ženklas. Kaip ir „Michelin“ padangų užtikrinamas sukibimas su kelio danga. Žinoma, perspaudus akceleratoriaus pedalą galite išprovokuoti priekinių ratų nepasukamumą, bet jį labai lengvai neutralizuosite atleidę akceleratoriaus pedalą.
Didžiausiu nusivylimu, ko gero, šiame automobilyje yra 7 laipsnių, dvigubos sankabos transmisija. Palikus ją ramybėje, ji veikia nepastebimai. Mums nepatiko jos veikimas, kai vadeles perimi į savo rankas. Aukštesnės arba žemesnė pavaros perjungiamos tiesiog per lėtai, tad saulėta sekmadienio popietė skirta pasivažinėjimui gali būti iškeista į nuotraukų laikinimą „Instagrame“.
Vertinimo kriterijus | Kia ProCeed GT LX |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
EKSPLOATACIJA
Bene didžiausias „Kia ProCeed“ pranašumas – už milijonų vertos išvaizdos slypi protingai įkainotas automobilis. Laikais, kuriais tokio tipo mašinos įprastai kainuoja tarp 30 000 - 40 000 eurų, štai šis, absoliučiai visą įmanomą komforto įrangą turintis modelis kainuoja vos 28 490 eurų.
Žinoma, turintiems kitokių poreikių, „ProCeed“ siūlomas su 140 AG išvystančiu benzininiu arba 136 AG išspaudžiančiu dyzeliu. Pastarojo kaina siekia 25 590 eurų, o mažiau „raumenų“ turinčio benzininio – 23 590 eurų.
Smagiausia „ProCeed“ įsigijimo dalis yra, kai pamatote kas yra standartinės įrangos sąraše. Bent jau versija su 1,6 litro benzininiu motoru bazinėje įrangoje turi viską. Turėsite tik pasirinkti norimą kėbulo spalvą (300 eurų) ir ... tiesą sakant viskas.
Situacija nėra tokia palanki, jeigu norėsite „ProCeed“ turėti su silpnesniais agregatais. Jie, bent jau Lietuvoje, parduodami tik su „GT-Line“ komplektacijos lygiu, tad praktiškai visi matomi ir juntami priedai mūsų bandytame modelyje slypi papildomos įrangos sąraše: Panoraminis stoglangis – 750 eurų, 18 colių lengvo lydinio ratlankiai – 300 eurų, „JBL“ garso sistema – 400 eurų, išmani ženklų atpažinimo sistema – 150 eurų. Na, ir taip toliau.
Daugelį turėtų pradžiuginti ir galingiausios „ProCeed“ versijos išlaidos planiniams aptarnavimams, kurie vykdomi kas 15 000 kilometrų.
Štai – pirmasis planinis aptarnavimas kainuos vos 89 eurus. Sekantis – 201 eurą, nes jo metu bus keičiamas oro ir alyvos filtrai, variklio alyva bei stabdžių skystis. Bene brangiausias automobilio aptarnavimas įvyks tik ties 150 000 kilometrų rida, kai jo metu bus keičiami oro ir alyvos filtrai, variklio alyvą, stabdžių skystis, aušinimo sistemos skystis, žvakės. Ši procedūra kainuos 392 eurus.
Vertinimo kriterijus | Kia ProCeed GT TX |
Pigiausio modelio kaina | 23 590 eurų |
Bandyto modelio kaina | 28 490 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 10 balų |
Standartinė garantija | 7 metų / 150 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 40 procentų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 105 000 kilometrų | 1185 eurai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje |
Kiek kartų esate girdėję apie sparčiai tobulėjančią „Kia“? Tai – jau praeitis, nes pasitikėjimą savimi užsiauginusi kompanija nusprendė smūgiuoti ten, kur kitiems skauda.
Kad ir kaip pažiūrėtumėte, bus labai sunku ignoruoti „Kia“ markės padaryta pažanga. Nors, ,teoriškai, „Kia“ – kilusi iš Pietų Korėjos, tačiau mes jį pozicionuojame kaip pilnavertį europietiškų automobilių gamintoją. Juk prieš šių automobilių dirba iš Europos kilę specialistai, jie kuriami Europoje ir tam tikra modelių dalis – gaminami Europoje.
Ir mūsų nuostabai, „Kia“ demonstruoja, jog turi užtektinai drąsos investuoti į tokio modelio kaip „ProCeed“ kūrimą ir gamybą, kurio projektas patekęs, pavyzdžiui, ant „Volkswagen“ vadovų stalo, labai greitai atsidurtų šiukšlinėje. Ir būtent už tai „Kia“ nusipelno papildomų karmos taškų.
„Kia ProCeed“ akivaizdžiai buvo sukurtas tam, jog galėtų patenkinti individualistų poreikius. Žinoma, teikdami prioritetą išskirtinei išvaizdai turėsite priimti keletą kompromisų, bet ar dėl to verta atsisakyti gerų emocijų, kai kiekvieną kartą išeisite iš namų ir pažvelgsite į savo automobilį? Ir smagiausia yra tai, jog visus „ProCeed“ panaudotus priedus galite gauti gerokai kompaktiškesnėje dėžutėje – hečbeko kėbule.
Iš tiesų, mums iki pilnos laimės trūksta tik versijos, kuri turėtų „Hyundai i30 N“ komponentus. Tuomet stulbinanti išvaizda turėtų jai prilygstančią techninę pusę.
MUMS PATIKO
- Dėmesį patraukianti išvaizda
- Praktiškas ir pakankamai erdvus
- Racionali kaina
- Optimalus pakabos balansas tarp nugarą džiuginančio komforto ir šypseną keliančio sportiškumo
- Esant poreikiui – spragėsius čirškinanti išmetimo sistema
- Patogios, gerą šoninį prilaikymą turinčios sėdynės
MUMS NEPATIKO
- Per kolonėles sklindantis sintetinis variklio garsas, kuris šiek tiek erzina
- Kvestionuotos garantijos sąlygos
- Dvigubos sankabos transmisija nemėgsta, kai jai diktuojate savo sąlygas
- Įspūdžio nepaliekanti variklio dinamika
- Interjero stilistika galėtų būti įdomesnė
- Padangų keliamas triukšmas
- Nėra versijos su „Hyundai i30 N“ agregatu ir likusiais komponentais