Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Štai ir vėl kalbame rimtai apie automobilio tobulinimą. Kaip ir žadėjome, su kiekvienu patarimu, jo įgyvendinimas tik sunkės. Tačiau užsikrėtus greičio šiltine, turint pakankamai žinių ir resursų, viskas yra įmanoma. Beje, kuo toliau, tuo labiau jūsų keturratis draugas taps mažiau panašesnis į tą, kuris išriedėjo pro gamyklos vartus.
Bet velniai jų nematė! Mums svarbu greitis, galia ir pasitenkinimas, lekiant patobulintu automobiliu. Šiandien pakalbėsime apie vienus esminių ir gana populiarių patobulinimų, kurių pagalba mašina gali tapti tikru bolidu.
Patarimas #5: Pakeiskite variklį!
Variklio transplantacija turbūt seniausias žinomas automobilio patobulinimas. Juk pats geriausias būdas lėkti greičiau, yra išmesti silpną motorą ir jo vietoj sumontuoti galingą žvėrį. Dažniausiai tokios procedūros nebūna labai sudėtingos, tiesiog pakeiti variklį su reikalingais komponentais ir tiek. Tačiau galima eiti daug toliau, čia priklausys tik nuo jūsų fantazijos ir biudžeto - automobilio širdį galima sumontuoti nebūtinai ten, kur ji stovėjo, o jei esate visai išprotėjęs, gal neatsisakysite dviejų variklio koncepcijos?
Dažniausiai pasitaikančios transplanacijos būna: "Golf VR6" ar "1.8T" varikliai talpinami į antrus golfus, "BMW M" divizijos ir M62B44 agregatai atsiduria senose "chuligankėse" ar "Audi" 2.2 turbininis motoras kišamas į senučiukes "ūbages". Tačiau nereikia pamiršti, kad į automobilį reikės perkelti ne tik patį agregatą, bet pritaikyti jam ir transmisiją, patobulinti važiuoklę, sumontuoti visą reikalingą "pravotkę" ir variklio kompiuterius.
Nors šis patobulinimas yra gana konkretus, ir dažniausiai keičiamų variklių perkėlimo metodai yra daug kam žinomi, tačiau gali kilti kitokių problemų. Įsivazduokite, kaip į jus pasižiūrės techninės apžiūros tikrintojas, kai pamatys jūsų golfytyje įdėtą VR6 variklį, jei automobilio pase įregistruotas 1.6 litro motoriukas? Taigi, problemos gali kilti ne tik atliekant techninę apžiūrą, bet ir registruojant ar parduodant automobilį.
Patarimas#6: Užturbinkite variklį!
Varikliai sukuria galią tada, kai suspaudžia ir uždega oro ir kuro mišinį. Ir kuo daugiau oro pateks į variklį, tuo daugiau galios bus sukurta. Taigi, norit pasiekti aukšto arklių skaičiaus, turbina bus geras pasirinkimas, nes jos funkcija yra maitinti variklį dideliais deguonies kiekiais. Priminsime, kad kaip ir variklio transplantacija, užturbinimas nėra pigį modifikacija.
Bet jei siekiate išspausti viską iš motoro, be šios dalies neapseisite. Pavyzdžiui, atmosferiniai (be turbo) varikliai yra laikomi stipriai patobulinti, jei iš vieno litro kubatūros išspaudžia 100ag, o jei rezultatai peržengia daugiau nei 150ag iš litro, tikriausiai žiūrite į lenktynėms skirtą variklį. Palyginimui, turibininiai varikliai iš vieno litro kubatūros be vargo generuoja 150ag ir tikėtina, kad sumontavus reikiamus patobulinimus, praktiškai bet kuris variklis gali generuoti 250ag iš litro.
Kaip ir minėjome, tai nėra pigus, tuo labiau paprastas patobulinimas. Kalbant apie kainą, jau suprojektuotos modifikacijos kainuoja nuo trijų tūkstančių litų ir keliauja iki 40+ "gabalų". Tačiau galite bandyti pasigaminti ir savo norimą modifikaciją. Tai gali kainuoti mažiau, bet atlikti darbus reikės tikrai nemažo techninių žinių bagažo, nes reikės tobulinti, patiems gamintis išmetimo ir įsiurbimo sistemas. Beje, neužtenka "užkabinti" turbiną ir lėkt išbandyt didelio galios virsmo. Sumontavus šį patobulinimą, teks perreguliuoti, patobulinti ar net pakeisti įpurškimo sistemą, jei šios dalys dažniausiai nėra tam pritaikytos.
Vos nepamiršome paminėti kompresorių. Ši detalė daro lygiai ta patį darbą, kaip ir turbina - sukelia įsiurbiamo oro slėgį. Tačiau jis turi keletą trūkūmų. Pirmasis jų - deficitas. Lietuvoje, naudotų dalių rinkoje, ieškoti tinkamo kompresoriaus bus daug sunkiau, nei turbinos. Antra, "sraigės" yra patikimesnės už kompresorius. Trečias ir pats svarbiausias trūkumas - kompresorius veikia nuo variklio diržinės pavaros, todėl dalį galios variklis praras sukdamas jį. Taip pat jis turi vieną privalumą - tai jokio turbinoms būdingo uždelsimo, prieš sukeliant darbinį slėgį.
Pabaigai
Norime priminti, kad laukiame jūsų pasiūlymų ir galbūt pačių išbandytų metodų, siekiant automobilį padaryti greitesniu. Juos galite siūsti, paspaudę
ČIA.
Štai ir vėl kalbame rimtai apie automobilio tobulinimą. Kaip ir žadėjome, su kiekvienu patarimu, jo įgyvendinimas tik sunkės. Tačiau užsikrėtus greičio šiltine, turint pakankamai žinių ir resursų, viskas yra įmanoma. Beje, kuo toliau, tuo labiau jūsų keturratis draugas taps mažiau panašesnis į tą, kuris išriedėjo pro gamyklos vartus.
Bet velniai jų nematė! Mums svarbu greitis, galia ir pasitenkinimas, lekiant patobulintu automobiliu. Šiandien pakalbėsime apie vienus esminių ir gana populiarių patobulinimų, kurių pagalba mašina gali tapti tikru bolidu.
Patarimas #5: Pakeiskite variklį!
Variklio transplantacija turbūt seniausias žinomas automobilio patobulinimas. Juk pats geriausias būdas lėkti greičiau, yra išmesti silpną motorą ir jo vietoj sumontuoti galingą žvėrį. Dažniausiai tokios procedūros nebūna labai sudėtingos, tiesiog pakeiti variklį su reikalingais komponentais ir tiek. Tačiau galima eiti daug toliau, čia priklausys tik nuo jūsų fantazijos ir biudžeto - automobilio širdį galima sumontuoti nebūtinai ten, kur ji stovėjo, o jei esate visai išprotėjęs, gal neatsisakysite dviejų variklio koncepcijos?
Dažniausiai pasitaikančios transplanacijos būna: "Golf VR6" ar "1.8T" varikliai talpinami į antrus golfus, "BMW M" divizijos ir M62B44 agregatai atsiduria senose "chuligankėse" ar "Audi" 2.2 turbininis motoras kišamas į senučiukes "ūbages". Tačiau nereikia pamiršti, kad į automobilį reikės perkelti ne tik patį agregatą, bet pritaikyti jam ir transmisiją, patobulinti važiuoklę, sumontuoti visą reikalingą "pravotkę" ir variklio kompiuterius.
Nors šis patobulinimas yra gana konkretus, ir dažniausiai keičiamų variklių perkėlimo metodai yra daug kam žinomi, tačiau gali kilti kitokių problemų. Įsivazduokite, kaip į jus pasižiūrės techninės apžiūros tikrintojas, kai pamatys jūsų golfytyje įdėtą VR6 variklį, jei automobilio pase įregistruotas 1.6 litro motoriukas? Taigi, problemos gali kilti ne tik atliekant techninę apžiūrą, bet ir registruojant ar parduodant automobilį.
Patarimas#6: Užturbinkite variklį!
Varikliai sukuria galią tada, kai suspaudžia ir uždega oro ir kuro mišinį. Ir kuo daugiau oro pateks į variklį, tuo daugiau galios bus sukurta. Taigi, norit pasiekti aukšto arklių skaičiaus, turbina bus geras pasirinkimas, nes jos funkcija yra maitinti variklį dideliais deguonies kiekiais. Priminsime, kad kaip ir variklio transplantacija, užturbinimas nėra pigį modifikacija.
Bet jei siekiate išspausti viską iš motoro, be šios dalies neapseisite. Pavyzdžiui, atmosferiniai (be turbo) varikliai yra laikomi stipriai patobulinti, jei iš vieno litro kubatūros išspaudžia 100ag, o jei rezultatai peržengia daugiau nei 150ag iš litro, tikriausiai žiūrite į lenktynėms skirtą variklį. Palyginimui, turibininiai varikliai iš vieno litro kubatūros be vargo generuoja 150ag ir tikėtina, kad sumontavus reikiamus patobulinimus, praktiškai bet kuris variklis gali generuoti 250ag iš litro.
Kaip ir minėjome, tai nėra pigus, tuo labiau paprastas patobulinimas. Kalbant apie kainą, jau suprojektuotos modifikacijos kainuoja nuo trijų tūkstančių litų ir keliauja iki 40+ "gabalų". Tačiau galite bandyti pasigaminti ir savo norimą modifikaciją. Tai gali kainuoti mažiau, bet atlikti darbus reikės tikrai nemažo techninių žinių bagažo, nes reikės tobulinti, patiems gamintis išmetimo ir įsiurbimo sistemas. Beje, neužtenka "užkabinti" turbiną ir lėkt išbandyt didelio galios virsmo. Sumontavus šį patobulinimą, teks perreguliuoti, patobulinti ar net pakeisti įpurškimo sistemą, jei šios dalys dažniausiai nėra tam pritaikytos.
Vos nepamiršome paminėti kompresorių. Ši detalė daro lygiai ta patį darbą, kaip ir turbina - sukelia įsiurbiamo oro slėgį. Tačiau jis turi keletą trūkūmų. Pirmasis jų - deficitas. Lietuvoje, naudotų dalių rinkoje, ieškoti tinkamo kompresoriaus bus daug sunkiau, nei turbinos. Antra, "sraigės" yra patikimesnės už kompresorius. Trečias ir pats svarbiausias trūkumas - kompresorius veikia nuo variklio diržinės pavaros, todėl dalį galios variklis praras sukdamas jį. Taip pat jis turi vieną privalumą - tai jokio turbinoms būdingo uždelsimo, prieš sukeliant darbinį slėgį.
Pabaigai
Norime priminti, kad laukiame jūsų pasiūlymų ir galbūt pačių išbandytų metodų, siekiant automobilį padaryti greitesniu. Juos galite siūsti, paspaudę
ČIA.