Tuomet po „Ford“ sparnu buvęs gamintojas buvo pakankamai užsispyręs ir į „X-Type“ dėjo pakankamai didžiules viltis, tačiau britų noras populiarinti kompaktišką „X-Type“ modelį labai greitai dingo po to, kai 2007 metais „Ford“ koncernas nusprendė atsikratyti gamintojo, kuris iš duobės nesugeba išlipti ne vienerius metus.
„Jaguar“ patekusi į naujų šeimininkų rankas, ne tik atsikratė septintą ar aštuntą dešimtmetį menančių stiliaus ikonų. Milžiniškos „Tata Motors“ koncerno investicijos leido „Jaguar“ inžinieriams pradėti kurti visiškai naujus, beveik nieko su „Ford“ koncernu neturinčius automobilius.
Iki šiol daugelis „Jaguar“ modelių turėjo bent vieną „Ford“ komponentą ar agregatą. Tuo tarpu „Jaguar XE“ yra visiškai kitoks automobilis. Išskyrus 2.0 litrų darbinio tūrio benzininius variklius, kurie atkeliavo iš „Ford“ gamyklos ( „Jaguar“ specialistų sukurti keturių cilindrų benzininiai motorai į „XE“ bus montuojami nuo šių metų rudens, kompaktiškas sedanas neturi nieko bendro su buvusių šeimininkų kompanija. Platforma, pakabos konstrukcija, net ir informacijos ir pramogų sistema buvo sukurta „Jaguar“ specialistų.
Žingsnis į priekį?
Investavus milijonus eurų į naujų technologijų, komponentų ir platformų kūrimą, nereikia stebėtis, jog vyriausiasis „Jaguar“ dizaineris Ianas Callumas piešdamas „XE“ linijas atsisakė minties pasisemti įkvėpimo iš iki šiol fantastiškai atrodančio „Jaguar XJ“. Ianas Callumas puikiai žinodamas 3 serijos „BMW“ stiprybę, nusprendė eiti tuo pačiu keliu ir sukūrė konservatyvesnį, elegantiškesnį, agresyviomis kėbulo linijomis nepasižymintį sedaną. Kitaip negu „Jaguar XF“, kurį kiekvieną kartą pamačius norisi pasakyti vau, „XE“ neapčiuopiamo išskirtinumo ir ugnelės neturi.
Vis dėlto, net ir būdamas pakankamai konservatyvios išvaizdos, „XE“ atrodo veržliau ir sportiškiau nei pagrindinis konkurentas iš Vokietijos. „XE“ už 3 serijos „BMW“ taip pat yra šiek tiek platesnis ir ilgesni Palyginus su 3 serijos „BMW“, „Jaguar XE“ yra šiek tiek ilgesnis, platesnis, elegantiškesnis.
„Jaguar“ pagrandukas pasižymi 2835 mm ilgio ratų baze, kuri yra 25 mm ilgesnė už 3 serijos „BMW“. Teoriškai, ilgesnė ratų bazė turėtų užtikrinti didesnę erdvę automobilio interjere, tačiau taip nėra. Kadangi „Jaguar XE“ naudoja iš aliuminio pagamintą konstrukciją, ji užima šiek tiek daugiau vietos nei iš plieno pagaminta konstrukcija, kurią naudoja „BMW“. Tai akivaizdžiai juntama sėdint automobilio viduje, tiek priekyje, tiek gale.
Problemų kilti neturėtų norintiems patogiai įsitaisyti automobilio priekyje, ypač vairuotojo vietoje. Patogus pedalų išdėstymas, beveik idealaus storio vairas ir žema sėdynės pozicija gali priversti Jus jaustis taip, lyg sėdėtumėte ne už kompaktiško sedano, o už brangus „F-Type“ kupė vairo.
Atidarius galines automobilio dureles ir nusprendus ant jų įsitaisyti, iš pradžių reikėtų įsitikinti, ar prieš jus nesėdės labai aukštas žmogus. Jeigu nuspręstumėte atsisėsti už vairuotojo, kurio ūgis yra maždaug 1.80 metro, tokio pačio ūgio keleivis ant galinių sėdynių dar sugebės patogiai įsitaisyti. Jeigu vairuotojas arba keleivis yra aukštesnio ūgio, pagalvokite apie galimybę iškišti kojas pro langą.
Sugrįžus į svarbiausią vietą šiame automobilyje - vairuotojo vietą, laikas apžiūrėti aplinkui esančią aplinką, kuri, tiesą sakant, nė iš tolo neprimena, jog tai visiškai naujas modelis. Leiskite man paaiškinti.
Pirmasis dalykas, kuris man užkliuvo - prietaisų skydelis. Jis tiesiog dvelkia „Ford“ koncerno era, net ir prietaisų skydelyje esančio ekranėlio grafika primena 2006, o ne 2016.
Antrasis dalykas - centrinėje konsolėje esanti informacijos ir pramogų sistema. Vizualinė sistemos pusė puiki. Traukianti akį, primenanti šiuolaikinius išmaniuosius telefonus, tačiau jos veikimas slegiantis, painus ir retkarčiais labai nervinantis.
Trečias dalykas - surinkimo kokybė ir apdailos medžiagos, kurios labai akivaizdžiai primena, jog tai pigiausias „Jaguar“ modelis, tačiau tą patį galėčiau pasakyti ir apie kuklesnę komplektaciją turintį 3 serijos „BMW“.
Taip, aš žinau, jog tai yra smulkmenos, bet jeigu už „XE“ vairo pasodintume žmogų, kuris būtų tik ką vairavęs naujos kartos „Audi A4“ ar C klasės „Mercedes Benz“, vargu ar jis būtų sužavėtas britiško sedano interjeru.
Vairuotojo automobilis
Nuo pat pirmosios „Jaguar XE“ pasirodymo dienos britai teigė, jog šis automobilis yra skirtas tiems, kurie dievina vairavimą. Tai yra „Jaguar XE“ stiprioji savybė, kuria britiškas sedanas turėtų sužavėti ir priversti Jūsų atsisakyti „BMW“ ar „Mercedes Benz“ automobilių.
Mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas visiškai nauju „Jaguar“ specialistų sukurtu 2.0 litrų, keturių cilindrų dyzeliniu varikliu, kuris išvysto 180 arklio galių ir net 430 Nm sukimo momentą. Šis motoras buvo suporuotas su nuostabia „ZF“ 8 laipsnių automatine pavarų dėže.
Esame įsitikinę, jog ši kombinacija bus populiari ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Sklandžiai veikianti „ZF“ automatinė pavarų dėže puikiai tinka žvitriam, tačiau šiek tiek triukšmingam dyzeliniam varikliui. Nepriklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, dyzelinis variklis nuolatos stengiasi parodyti savo stipriąsias savybes.
Gamintojo teigimu, modelis su dyzeliniu motoru iki 100 km/val. įsibėgės per 7.8 sekundės, pasieks 228 km/val. maksimalų greitį ir 100 kilometrų suvartos vos 4.2 litro dyzelino. Tai yra vienas iš tų atveju, kai gamintojo deklaruojami duomenys atitinka realybę. Važiuojant ekonomiškai sugebėjo pasiekti 4.3 litro vidutinės kuro sąnaudas! Tai yra puikus rezultatas!
Išjungus „Eko“ režimą ir naudojant visą 180 arklio galių ir 430 Nm potencialą, vidutinės kuro sąnaudos Vilniaus mieste siekė 6.5 litro 100 kilometrų. Užmiestyje sąnaudų vidurkis gali nukristi iki 5 - 6 litrų, tačiau viskas priklauso nuo Jūsų dešinės kojos svorio.
Visgi, apie ką mes čia kalbame? Juk tai į vairavimo malonumą orientuotas sedanas. Laikas šį „Jaguar XE“ nukreipti į vingiuotus užmiesčio kelius, kuriuose britiškas sedanas sužibės arba išsigandęs pabėgs atgal į automobilių pramonės džiungles. „Jaguar“ teigia, jog „XE“ turi nepriekaištingą svorio paskirstymą tarp ašių, pasižymi geriausiomis dinaminėmis savybėmis, tačiau su automobiliu važinėjant mieste to tikrai nepajusi. Reikia užnugaryje palikti civilizaciją ir nukreipti „XE“ nosį į kelius, kuriuose „Jaguar“ galėtų parodyti savo privalumus.
„Jaguar XE“ savo tikrąjį charakterį parodo tik tada, jeigu su juo pradeda elgtis kaip su sportišku sedanu. Net ir ne pačiuose greičiausiuose posūkiuose supranti kaip gerai subalansuota yra šio automobilio pakaba. Ne menkiausio cyptelėjimo, ne menkiausio kėbulo pasvyrimo. Automobilis ant kelio stovi kaip traukinys savo bėgiuose. Net ir bandant išprovokuoti galinės dalies slydimą, to padaryti nepavyksta. Prie viso to prisideda puikiai veikianti vairo stiprintuvo sistema ir telepatiškai veikianti 8 laipsnių pavarų dėže (kuri prie jūsų vairavimo stiliaus prisitaiko per pusdienį) .
Ar „Jaguar“ sukūrė 3 serijos „BMW“ žudiką? Iš dalies taip ir iš dalies ne. Nepaisant keletos trūkumų, „Jaguar XE“ turi labai daug potencialo tapti savo klasės lyderiu. Europą norintį užkariauti britą galima vertinti dviems būdais ir atsižvelgiant ko Jūs norite iš tokio tipo automobilio.
Jeigu pirkdami tokį automobilį reikalaujate naujausių technologijų ar kvapą gniaužiančio interjero, vokiečiai už „Jaguar XE“ yra visa galva aukščiau. Tačiau jeigu iš tikrųjų trokštate prabangaus, puikiai valdomo sedano, tada „XE“ yra vienas iš tų automobilių, kuriuos galėtume parekomenduoti.
Apskritai, 3 serijos „BMW“ yra labiau išbaigtas automobilis, siūlantis šiek tiek erdvesnį interjerą, šiek tiek geresnę surinkimo kokybę, platesnę variklių gamą. C klasės „Mercedes Benz“ britišką sedaną pranoksta interjero dizaino apipavidalinimu ir surinkimo kokybe. Vis dėlto, „Jaguar“ šiuos du modelius pranoksta dinaminėmis savybėmis.
„Jaguar“ nėra tobulas, tačiau visi automobilio trūkumai jam suteikia charakterį, kuris galbūt privers Jus jį įsimylėti.
PRIVALUMAI
- Preciziškas automobilio valdymas
- Efektyvūs stabdžiai
- Puiki dyzelinio ir „ZF“ pavarų dėžės kombinacija
- Mažos kuro sąnaudos
- Patraukli automobilio išvaizda
- Patogi vairuotojo vieta
TRŪKUMAI
- Brangi papildoma įranga
- Ergonomika
- Erdvė ant galinių sėdynių
- Konkurentų bagažinės tūris didesnis
GALERIJA
[nqspoll id="258"]