„Istoriniai automobiliai jau yra apkeliavę visus Lietuvos regionus, – sako pagrindinis renginio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Kasmet keičiame maršruto kryptį, kad tiek dalyviai, tiek žiūrovai atrastų naujas vietas. Šiemet mus svetingai pakvietė Utenos rajono savivaldybė – esame už tai labai dėkingi.“
Utena šį renginį priima neatsitiktinai. Tą pačią dieną mieste vyks ir turizmo sezono atidarymas – šventė „Utena. Restoranas“, kviesianti lankytojus pažinti kraštą per skonius, muziką ir kultūrą. Pasak Utenos rajono savivaldybės mero Marijaus Kaukėno, miesto kultūros centro kiemelis virs restoranu po atviru dangumi – erdve, kurioje susilies kulinariniai atradimai, muzika ir bendrystė.
Festivalio dieną scenoje pasirodys rokenrolo grupė „Big Bam Jam“ ir dainininkas Jurgis Brūzga, taip pat neabejingas istorinei technikai.

200 kilometrų pažintinis maršrutas
Istorinių automobilių kolona startuos gegužės 24 d. 9 val. ryto, o finišuos 18 val. Utenoje. Maršrutas drieksis per Užpalius, Tauragnus, Kirdeikius, Palūšę, Ignaliną, Dūkštą, Salaką, Daugailius ir Sudeikius. Prie stadiono vyks figūrinio vairavimo rungtis.
Nors trasa sudaro apie 200 km, tai nėra ralis – greitis čia nėra svarbiausias. Dalyviai varžysis tikslaus važiavimo rungtyse, dalyvaus viktorinose, o kelionėje pažins vaizdingiausias vietas: Aukštaitijos nacionalinį parką, Salako akmeninę bažnyčią, Užpalių ir Dūkštų dvarus bei poilsiaus prie giliausio Lietuvos ežero.
Pagrindinis prizas – „Goodyear“ padangų komplektas – atiteks ekipažui, surinkusiam mažiausiai baudų.
Klasifikacija ir partneriai
Dalyviai bus vertinami dviejose klasėse – „Youngtimer“ ir „Oldtimer“, o automobilių priskyrimą joms padės atlikti renginio partneriai – techninės apžiūros įmonė „Tuvlita“, priklausanti tarptautinei TÜV NORD grupei.
„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie automobilių paveldo išsaugojimo. Jau penkerius metus atliekame istorinių transporto priemonių pripažinimo procedūras, todėl natūralu, kad prisijungėme ir prie šio renginio“, – teigia Vilniaus techninės apžiūros centro vadovas Tomas Bagdanavičius.
„Tuvlita“ ekspertai festivalio metu supažindins dalyvius su tuo, kaip atliekamas istorinės transporto priemonės statuso suteikimas – įvertinamas ne tik techninis stovio lygis, bet ir autentiškumas, gamybos laikotarpis, originalių detalių išsaugojimas bei atitikimas teisės aktams.
Šeimos ir entuziastų istorijos
Tarp dalyvių – ir jau gerai pažįstamos pavardės. Anželikos ir Vaido Jurkų šeima šiemet dalyvaus dešimtą kartą. Jų automobilis – 1990 metų gamybos „Mercedes-Benz 124W“, priklausantis „Youngtimer“ klasei. Vairuos Anželika, o šturmano pareigas atliks Vaidotas su vaikais Vincentu ir Adele.
„Esu kilęs iš Utenos, tad mums svarbu parodyti vaikams šio krašto gamtą, kultūrą, įdomiausias vietas. Šis 200 kilometrų maršrutas tam – idealus“, – sako V. Jurka.
Rolandas Ryliškis su žmona Jūrate į renginį atveš 1968 metų „Mercedes-Benz 250 W114“, vieną seniausių automobilių visame festivalyje. Jie varžysis „Oldtimer“ klasėje.
„Turbūt jau dešimtasis mūsų dalyvavimas šiame renginyje. „Saugaus rato“ organizuojamos rungtys visuomet įdomios, verčiančios pasukti galvą. Čia susitinka žmonės, kuriems svarbi istorija, technika ir bendruomenė“, – sako R. Ryliškis.
Šiemet festivalyje planuoja dalyvauti beveik keturios dešimtys skirtingų markių ir modelių istorinių automobilių – nuo „Youngtimer“ iki „Oldtimer“ klasės. Visi jie – puikiai išsaugoti, restauruoti, ir tikrai pradžiugins technikai neabejingus žiūrovus.