Prieš prasidedant varžyboms, sportininkai taip pat išsirikiuoja už saugos automobilio, kol šis tempą diktuoja iki oficialaus starto. Jei varžybų metu jis sugrįžta į trasą, visi lenktynininkai privalo iš naujo išsirikiuoti ir laikytis saugaus atstumo, kol trasa vėl pripažįstama tinkama lenktyniauti.
Nors ši funkcija iš esmės techninė, ne vienas automobilis, atlikęs šį vaidmenį, įsirašė į lenktynių istoriją. Kai kurie – dėl techninių galimybių, kiti – dėl netikėto pasirinkimo. Štai penki saugos automobiliai, kurie paliko ryškų pėdsaką pasaulinėse žiedinėse lenktynėse.
Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.
Porsche 914
„Formulė 1“ – vienas seniausių žiedinių lenktynių čempionatų pasaulyje, tačiau saugos automobilis čia pirmą kartą pasirodė tik 1973 metais, per Kanados „Grand Prix“ lenktynes.
Jis buvo išsiųstas į trasą dėl virtinės incidentų ir sparčiai blogėjančių oro sąlygų. Tuo metu tai buvo precedento neturintis sprendimas, kuris sulaukė nevienareikšmio vertinimo. Dėl išaugusio saugumo reikalavimų lenktynės užsitęsė kelias valandas, todėl dalis žiūrovų reiškė nepasitenkinimą.
Nepaisant to, šis atvejis žymi saugos automobilio, kaip oficialaus varžybų elemento, pradžią „Formulėje 1“ funkciją, kuri iki šiol išlieka svarbi kiekviename čempionato etape.
Lamborghini Countach
„Lamborghini“ modeliai dažniau asocijuojasi su stovėjimo aikštelėmis prie trasų nei su pačiomis lenktynėmis, tačiau 9-ojo dešimtmečio pradžioje vienas garsiausių superautomobilių – „Lamborghini Countach“ – atliko saugos automobilio funkciją net trejus metus iš eilės.
Šis automobilis buvo naudojamas 1981, 1982 ir 1983 metų Monako „Grand Prix“ lenktynių metu – viename prestižiškiausių ir vizualiai įsimintiniausių „Formulės 1“ etapų.
„Countach“ pasirinkimas saugos automobiliu tuo metu buvo neįprastas, tačiau puikiai atitiko Monako lenktynių įvaizdį ir tapo vienu ryškiausių epizodų saugos automobilių istorijoje.
Fiat Tempra
„Fiat Tempra“ niekuomet nebuvo laikomas sportišku ar prestižiniu automobiliu, tačiau 1993 metais šis modelis vienintelį kartą istorijoje atliko saugos automobilio funkciją „Formulėje 1“.
Tai įvyko Brazilijos „Grand Prix“ lenktynių metu, kai „Tempra“ vadovavo rikiuotei ir važiavo priekyje greičiausių to meto bolidų. Šis epizodas išliko įsimintinas ne tik dėl neįprasto pasirinkimo, bet ir dėl to, kad „Fiat Tempra“ turėjo galimybę trumpai pavežti vieną žymiausių visų laikų lenktynininkų – Ayrtoną Senną.
Renault Clio Williams
Nors „Renault“ dažniausiai siejama su miesto automobiliais ir vienatūriais, gamintojas turi ilgą istoriją ir „Formulės 1“ čempionate. 1996 metais keletuose etapų saugos automobilio funkciją čia atliko „Renault Clio Williams“ – sportinis hečbekas, sukurtas siekiant gauti leidimą dalyvauti ralio varžyboms.
Šis modelis nebuvo pasirinktas atsitiktinai. Jis atspindėjo gamintojo inžinerines ambicijas bei sportinį identitetą. Vis dėlto „Clio Williams“ saugos automobilio vaidmuo buvo laikinas: netrukus jį pakeitė galingesnis ir prabangiau įrengtas „Mercedes-Benz C36 AMG“, kuris žymėjo naują etapą „Formulės 1“ lenktynių saugos standartų istorijoje.
Ford Escort Cosworth
„Ford“ automobiliai įprastai siejami su pačiomis lenktynėmis, o ne su pagalbinėmis funkcijomis trasoje. Tačiau 1993 metais Didžiosios Britanijos „Grand Prix“ metu buvo padaryta išimtis – saugos automobilio vaidmuo patikėtas „Ford Escort Cosworth“ modeliui.
Šis sportinis hečbekas, turėjęs visų varomųjų ratų sistemą ir išvystantis įspūdingą dinamiką, buvo pasirinktas kaip tinkamas variantas važiuoti „Formulės 1“ bolidų priekyje. Nors tai buvo vienkartinis sprendimas, jis išliko kaip vienas įdomesnių epizodų saugos automobilių istorijoje.