• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kol kas 2026-ųjų „Formulės 1“ bolidai – vis dar mįslė, matoma tik FIA kompiuterinėse simuliacijose. Tačiau simuliatoriuose jau ryškėja vaizdas, koks bus ateities lenktynių automobilis: lėtesnis posūkiuose, bet pasiekiantis sunkiai įsivaizduojamą greitį tiesiosiose ir pasižymintis milžinišku sukimo momentu.

Kol kas 2026-ųjų „Formulės 1“ bolidai – vis dar mįslė, matoma tik FIA kompiuterinėse simuliacijose. Tačiau simuliatoriuose jau ryškėja vaizdas, koks bus ateities lenktynių automobilis: lėtesnis posūkiuose, bet pasiekiantis sunkiai įsivaizduojamą greitį tiesiosiose ir pasižymintis milžinišku sukimo momentu.

REKLAMA

Naujieji bolidai bus trumpesni, siauresni ir kompaktiškesni. Keisis priekinių bei galinių sparnų dizainas, o aerodinamika bus aktyvi – tiesiosiose sparnai galės keisti savo padėtį, kad sumažintų oro pasipriešinimą.

Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.

 

Mercedes“ technikos vadovas Jamesas Allisonas juos apibūdina kaip tarpinį variantą tarp senųjų (iki 2022 m.) ir dabartinių „žemės efekto“ bolidų. Dėl mažesnės prispaudžiamosios jėgos ir siauresnių padangų bolidai bus lėtesni posūkiuose.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tiesiosiose vaizdas bus priešingas. Galia smarkiai išaugs – vien baterija generuos iki 475 AG, o bendra sistemos galia viršys 1000 AG. „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas žada: „Kai bus naudojama visa galia, artėsime prie 400 km/val. ribos.“

REKLAMA

Dėl aktyviosios aerodinamikos maksimalus greitis bus pasiekiamas tiesiosios viduryje, o likusią dalį pilotai „riedės“ iki stabdymo taško, kraudami bateriją.

Tokia neįprasta dinamika kol kas nesužavėjo pačių vairuotojų. „Tai nėra smagu. Neįsivaizduoju, kaip su tuo reikės lenktyniauti“, – pirmaisiais įspūdžiais dalijosi Charlesas Leclercas.

Tačiau F-1 vadovai ragina neskubėti teisti. „Tai bus kitoks vairavimo jausmas, bet nebūtinai blogesnis. Prie to greitai priprasime“, – teigia F-1 vadovas Stefano Domenicali. J. Allisonas netgi prognozuoja, kad bolidų valdymas taps malonesnis ir labiau nuspėjamas.

REKLAMA
REKLAMA

Paradoksalu, tačiau būtent vairuotojo vaidmuo nuo 2026-ųjų turėtų smarkiai išaugti. „Williams“ pilotas A. Albonas pabrėžia, kad energijos valdymas taps kur kas aktyvesniu procesu.

„2026-aisiais galėsi kur kas labiau pats spręsti, kaip efektyviausiai panaudoti galią ir įkrauti bateriją. Tas, kas geriausiai tai supras, turės pranašumą. FIA nori, kad vairuotojas vėl vaidintų didesnį vaidmenį“, – aiškino jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galutinės 2026-ųjų taisyklės vis dar nėra patvirtintos. FIA nuolat jas koreguoja, atsižvelgdama į komandų atsiliepimus iš simuliacijų, ir stengiasi užkirsti kelią galimoms spragoms.

Taip pat derinamas energijos valdymas kiekvienai trasai, siekiant išvengti perteklinių greičių pavojingose vietose, pavyzdžiui, Monako tunelyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų