„AF Corse“ pergalė – nėra eilinė. Tai pirmas kartas per pastaruosius dvejus dešimtmečius, kuomet Le Mano lenktynes laimi ne gamyklinė komanda, o tai – reikšmingas pasiekimas „AF Corse“.
Daugiau naujienų iš automobilių sporto pasaulio galite perskaityti „Automobilių sportas“ rubrikoje.
Kita vertus, žvelgiant iš gamintojo perspektyvos – savaitgalį vykusios lenktynės tapo „Ferrari“ inžinerijos demonstracija, mat tai jau trečioji „Ferrari“ pergalė iš eilės.
2023 metais Le Mano lenktynes laimėjo 51 numeriu pažymėtas „Ferrari 499P“, sekančiais metais – 50 numeriu pažymėtas ekipažas, o šiemet triumfavo 83 numeriu pakrikštytas „Ferrari 499P“.
Robertas Kubica pranoko visus
Lenkijoje gimęs Robertas Kubica tarp automobilių sporto gerbėjų jau seniai liaupsinamas dėl savo neeilinių vairavimo įgūdžių. Iš pradžių savo pranašumą demonstravęs ralyje, vėliau „Formulėje 1“, o dabar – žiedinių lenktynių trasoje.
Vis dėlto, R. Kubica visus automobilių sporto ekspertus nustebino tuo, kad lenkas įveikė net 43 proc. Le Mano lenktynių distancijos. Ir nors galima pamanyti, kad nuovargis jam anksčiau ar vėliau pakiš koją – taip neįvyko. Lenktynes jis baigė užtikrintai tiksliai, be klaidų.
Robertui – tai pirmoji pergalė Le Mano lenktynės, tačiau anksčiau užuominų į tai buvo daugiau negu pakankamai. 2021 metais jis vos nelaimėjo „LMP2“ automobilių klasėje, 2022 ir 2023 metais savo klasėje liko antroje pozicijoje.
„Tai nebuvo tobulas savaitgalis, bet mes nusipelnėme pergalės – buvome greiti, tvirti, ir padarėme tik kelias smulkias klaidas“, – po finišo sakė R. Kubica. „Nesitikėjome tokio rezultato. Esu pavargęs, bet labai laimingas – tai ypatinga diena.“
„Porsche“ persekiojo „Ferrari“
Ne mažiau įspūdingai pasirodė ir „Porsche Penske Motorsport“ komanda. 6 numeriu pažymėtas bolidas finišavo antras. Ir šis pasiekimas – taip pat įspūdingas.
Kevino Estre vairuojamas „Porsche“ jau po 23 lenktynių ratų pakilo į antrą poziciją, o vėliau už vairo sėdę Laurensas Vanthooras ir Mattas Campbellas nuolatos spaudė „Ferrari“, tikėdamiesi „AF Corse“ komandos narius padaryti bent menkiausią klaidą.
Tuo tarpu trečią ir ketvirtą vietas šiemet užėmė gamyklinės „Ferrari“ komandos ekipažai, kuriems 24 valandų lenktynės buvo kaip niekada permainingos.
51-asis ekipažas iš pradžių susidūrė su technikos gedimais, tačiau lemiamą klaidą ankstų rytą padarė A. Pier Guidi. Jis apsisuko įvažiuodamas į techninės priežiūros zoną ir galutinai panaikino viltis dėl pergalės.
Puikiai Le Mano 24 valandų lenktynių kvalifikacijoje pasirodžiusi „Cadillac“ komanda liko nusivylusi. „Cadillac“ sugebėjo finišuoti tik penktoje vietoje, o už jų – dar vieni Le Mano lyderiai – „Toyota“.