Gimusios kaip nuotykis, varžybos jau kurį laiką yra ir naujausių elektromobilių bei technologijų išbandymo poligonas, kuriame galima sekti rinkos tendencijas. Buvo metas, kai gamintojai didino baterijų talpą, kad užtikrintų kuo didesnį nuvažiuojamą atstumą. Tada atsirado didelio galingumo įkrovimo stotelės, kurių dėka elektromobilio įkrovimas gali sutrumpėti kelis kartus, jei tik yra galimybė priimti tokią didelę galią. Nebelikus didelio poreikio vienu įkrovimo važiuoti labai toli, gamintojai gali sau leisti montuoti mažesnės talpos baterijas, tuo pačiu atpiginant elektromobilius. Šiuos ir kitus niuansus kasmet gali pastebėti varžybų dalyviai, kuriems šiemet pavyks išvengti ir buvusio didžiausio galvos skausmo – kur įsikrauti po varžybų.
Pirmaisiais renginio metais Palangoje nebuvo nei vienos įkrovimo stotelės. Viešbučio elektros tinklas išsijungdavo vienu metu įkrovimui įjungus 3 automobilius, todėl tekdavo naktį keltis ir juos perstatinėti. Kai finišas persikėlė į Druskininkus, pasidarė šiek tiek lengviau, nes ten jau veikė 3 stotelės. Tačiau didėjant dalyvių skaičiui ir jų pradėjo trūkti. O šie metai bus pirmieji, kai galima bus visiškai nesijaudinti dėl įkrovimo.
Nesijaudinti dėl įkrovimo bus galima todėl, kad kaip tik tą dieną – birželio 7-ąją, Palangoje jau veiks 24 „Ignitis ON“ įkrovimo prieigos, iš kurių 20 didelės galios (60 kW) ir 4 labai didelės galios (150 kW). Bendra galia sieks beveik 1 MWh.
„Reikšminga ir džiugu, kad dešimtųjų „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ varžybų finiše Palangoje patogumo visiems bus kur kas daugiau. Per šiuos metus Ilgas kelias nuvažiuotas elektromobilumo srityje, o labiausiai džiugina progresas, kurio visi elektromobilių entuziastai taip laukė“, – komentavo „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta.
Nors varžybose gali dalyvauti visi norintys, tačiau dalyvių skaičius ribojamas iki 50. Visi automobiliai bus suskirstyti į 4 klases pagal gamintojo deklaruojamą nuvažiuojamą atstumą. Nugalės tos komandos, kurios per varžyboms skirtą laiką įveiks daugausiai kilometrų, skaičiuojant ir įsikrovimo laiką. Startavę Vilniuje, Gedimino prospekte, dalyviai galės patys beveik laisvai rinktis maršrutą į Palangą, tačiau kas dvi valandas vyksiantys tarpiniai finišai varžybas nukels į šiaurės Lietuvą. Pirmasis sustojimas numatytas Panevėžyje, o antrasis kol kas laikomas paslaptyje. Šiemet pirmą kartą komandoms bus nurodyta ir privaloma kelio atkarpa. Varžybos ne veltui vadinasi „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“, todėl organizatoriai visus supažindins su gražiausiu Lietuvos keliu vadinama „Biržinka“, vedančia nuo Alantos iki Anykščių. O, kad įsijautę lenktynininkai nepaspaustų per daug greičio pedalo, visuose automobiliuose bus įmontuota „FleetComplete“ sekimo įranga ir už greičio viršijimą teisėjai skirs solidžias laiko baudas.
Ankstesnių metų varžybų naujovė - galimybė stebėti varžybas tiesiogiai išliks ir šiemet. Organizatoriai viešai paskelbs „FleetComplete“ žemėlapį, jame bus galima matyti kur yra varžybų dalyviai. Galėsime stebėti ne tik vietą žemėlapyje, bet ir vaizdą iš kiekvieno automobilio. Pietų Korėjos kompanija „Pittasoft“ į visus automobilius įmontuos bene pačius pažangiausius pasaulyje vaizdo registratorius „BlackVue“. Savo ir varžovų vidaus ir išorės vaizdus galės stebėti ne tik patys dalyviai, bet ir elektromobilių mėgėjai visame pasaulyje.
Dalyvių registracija vykdoma organizatorių puslapyje.