• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš keletą mėnesių girdėjome posakį, kuris neva labai tinka apibūdinti kiekvieną žmogų. Jis skamba štai taip - „Nori sužinoti kas tai per žmogus, pasižiūrėk į jo automobilį“. Ar tikrai galima spręsti apie žmogų ir jo charakteri tik pažvelgus į šalia stovintį automobilį? Iš dalies - galima.
Kiekvienas modifikuotas arba nepriekaištingai prižiūrėtas automobilis leidžia labai greitai identifikuoti automanus, kurie serga ta pačia liga, turi tą pačią silpnybę ir kuo puikiausiai supranta, kad automobiliai nėra tik transporto priemonės galinčios jus nuvežti iš vieno taško į kitą.
Anksčiau, bent jau Europoje, automobilius modifikuoti buvo labai madinga. Tačiau kaip ir kiekviena mada, taip ir automobilių puošybos banga atslūgo. Liko tik tie, kurie tai daro dėl malonumo ar noro parodyti visuomenei, jog jiems automobilis reiškia žymiai daugiau.
Vis dėlto, ar automobilio modifikacijos turi būti akivaizdžios ir visiems pastebimos iš tolo? Pažvelgus į Edgaro ir Martyno automobilius - atsakymas į šį klausimą būtų neigiamas.
Martyno vairuojamas trečios serijos „BMW“ aplinkinių dėmesį patraukia tik išriedėjęs į bendro naudojimo kelius. Aukštas galinis spoileris, auksinės spalvos „Japan Racing“ ratlankiai, praplatintos ratų arkos - tai šiuolaikinių tendencijų atspindys. Tuo tarpu Edgaro pasirinkta kryptis yra visiškai kitokia. Norint suprasti, jog tai nėra tik dar vienas „E30“ su didesnio skersmens ratlankiais, automobilį reikia apžiūrėti iš arčiau.

Prieš keletą mėnesių girdėjome posakį, kuris neva labai tinka apibūdinti kiekvieną žmogų. Jis skamba štai taip - „Nori sužinoti kas tai per žmogus, pasižiūrėk į jo automobilį“. Ar tikrai galima spręsti apie žmogų ir jo charakteri tik pažvelgus į šalia stovintį automobilį? Iš dalies - galima.
Kiekvienas modifikuotas arba nepriekaištingai prižiūrėtas automobilis leidžia labai greitai identifikuoti automanus, kurie serga ta pačia liga, turi tą pačią silpnybę ir kuo puikiausiai supranta, kad automobiliai nėra tik transporto priemonės galinčios jus nuvežti iš vieno taško į kitą.
Anksčiau, bent jau Europoje, automobilius modifikuoti buvo labai madinga. Tačiau kaip ir kiekviena mada, taip ir automobilių puošybos banga atslūgo. Liko tik tie, kurie tai daro dėl malonumo ar noro parodyti visuomenei, jog jiems automobilis reiškia žymiai daugiau.
Vis dėlto, ar automobilio modifikacijos turi būti akivaizdžios ir visiems pastebimos iš tolo? Pažvelgus į Edgaro ir Martyno automobilius - atsakymas į šį klausimą būtų neigiamas.
Martyno vairuojamas trečios serijos „BMW“ aplinkinių dėmesį patraukia tik išriedėjęs į bendro naudojimo kelius. Aukštas galinis spoileris, auksinės spalvos „Japan Racing“ ratlankiai, praplatintos ratų arkos - tai šiuolaikinių tendencijų atspindys. Tuo tarpu Edgaro pasirinkta kryptis yra visiškai kitokia. Norint suprasti, jog tai nėra tik dar vienas „E30“ su didesnio skersmens ratlankiais, automobilį reikia apžiūrėti iš arčiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Kiekvienas pokalbis prasideda nuo kuklaus prisistatymo. Edgarai, Martynai, trumpai prisistatykite, papasakokite kuo užsiimate gyvenime?
Edgaras - Prisistatysiu trumpai ir aiškiai. Esu - tiesiog Edgaras iš Vilniaus.
Martynas - Mano vardą jau žinote, tad pakartoti dar vieną kartą nėra reikalo. Didžiąją dienos dalį dirbu, liaudiškai tariant, šrote, o laisvalaikį praleidžiu su automobiliais arba tarp jų. Vienaip ar kitaip, laisvalaikis dažniausiai susijęs su automobiliais.
Kaip automobiliai atsirado jūsų gyvenime? Nuo mažumės buvote tarp automobilių, o galbūt šiuos „gyvūnus“ pamėgote išvydę kokį nors Holivudo filmą?
Edgaras - Vaikystėje vasaras leisdavau kaime, o kaimynas ( Linkėjimai Kęstui ) varydavo mašinas iš Vokietijos pardavimui. Labai dažnai kaimyno kieme stovėdavo ne kuris nors kitas modelis, bet būtent „E30“. Dienų dienas leisdavau pas kaimyną garaže, žiūrėdavau kaip jis remontuoja mašinas. Nuo tada tikriausiai ir susižavėjau ne tik automobiliais, bet ir dabar mano vairuojamu modeliu.
Martynas - Visada buvau automobilių žmogus. Tikriausiai nemažai įtakos turėjo ir Tėtis, kuris visada pasakodavo apie automobilius, bet tas lūžis įvyko tik tuomet kai išsilaikiau teises. Nuo tada pradėjau ypatingai daug domėtis automobilių sportu ir „Stance“ kultūra.

REKLAMA

Bendra (2)


Kadangi abudu vairuojate „BMW“ markės automobilius, papasakokite savo meilės istorijas. Kodėl pasirinkote būtent „BMW“? Kodėl pasirinkote būtent dabar vairuojamus „BMW“ modelius?
Edgaras - Aš galėčiau papasakoti kaip šis „BMW“ atsidūrė pas mane. Kaip šiandien atsimenu dieną, kai nuvykau apžiūrėti šio 3 serijos „BMW“. Atvykęs apžiūrėti automobilį buvo jau tamsus paros metas, tad pažiūrėjus į „BMW“ atrodė, jog jis juodos spalvos, nors pardavėjas sakė, kad žalios. Kadangi automobilio ieškojau ne pagal spalvą, o pagal kitus kriterijus - nieko nelaukiau ir parsivariau jį į Vilnių. Tik įvažiavęs į garažą pamačiau, jog mano naujasis pirkinys yra šlykščiai žalios spalvos. Iš pradžių norėjau kuo greičiau „E30“ perdažyti, bet su laiku šlykščiai žalia spalva patapo gražia žalia spalva.
Martynas - Tiesą sakant, niekada nemaniau, kad būtent „BMW“ bus tas automobilis, kuris man suteiks daugiausiai džiaugsmo. Taip jau atsitiko, jog mano pirmuoju automobiliu tapo ne ketvirtos kartos „Volkswagen Golf“ (kaip tuomet norėjau), o „BMW E39“ . Paragavau, išbandžiau ir supratau, kad „BMW“ yra daugiau nei tik automobilis, tad vedamas smalsumo ir didžiulio noro, pradėjau jį tobulinti. Pažvelgus atgal, mano pirmasis bandymas tobulinti automobilį gavosi tragiškai, bet taip turbūt atrodė tik man, nes aplinkinių dėmesio jam netrūko. Pardavęs „E39“, nusipirkau visiems puikiai žinomą kregždę. Kaip bebūtų keista, tačiau man šis modelis niekada nepatiko, bet po pirmojo pasivažinėjimo nuomonė pasikeitė kardinaliai.

REKLAMA
REKLAMA

Bendra (3)


Jūsų abiejų vairuojami automobiliai nėra visiškai standartiniai, tai puikiai matyti pažvelgus į Martyno trečiuką. Tad nuo tavęs ir pradėkime. Ar labai daug pastangų pareikalavo standartinio „E36“ tobulinimas? Teko susidurti su kokiais nors sunkumais? 
Martynas - Automobilio tobulinimo procesas nebuvo labai ilgas ar pareikalavęs daugybės pastangų. Kaip ir daugelis automanų, perdažiau automobilio kėbulą, sumontavau reguliuojamo aukščio amortizatorius, įsigijau iš jūsų parduotuvės ratlankius ir po to išriedėjau pirmą kartą iš garažo.
- Pati sunkiausia užduotis buvo namų sąlygomis pakeisti šakes, praktiškai neturint jokių įrankių. Tačiau su labai gerų draugų pagalba man pavyko tai padaryti. Automobilis iš „kibiro“ į tokį, kurį galėčiau pavadinti - simpatišku, pavirto per mėnesį su puse, na apytiksliai 45 dienas. Už greitą automobilio pastatymą ant kojų labai norėčiau padėkoti Pauliui, kuris su savo auksinėmis rankomis man labai daug pagelbėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendra (6)


Kodėl pasirinkai būtent „Stance“ stilių?
Martynas - Kai pirmą kartą gyvai pamačiau „Stance“ stiliaus automobilį - supratau, kad tai dalykas kuris mane veža ir kad aš noriu pamėginti kažką panašaus. Labiausiai mane žavi orinės pakabos ir „Fitment‘as“.  Kol kas, dar neturiu ne vienos gražiausios „Stance“ stiliaus savybės. Užtat dabar turiu tikslą.
Minėjai, jog automobilis iki šiol yra tobulinimas. Kokių detalių ar modifikacijų trūksta iki pilno laimės?
Martynas - Iš tikrųjų, trūksta dar labai daug ko. Pradedant „oru“ , variklio – „Clean engine bay“ , ir  idealaus salono iki pilnos laimės. Dar manau, jog norėčiau įsigyti keletą originalių detalių.

REKLAMA

Bendra (5)


Edgarai, tau galioja tie patys klausimai. Turint tokį automobilį kaip tavo, ar labai dažnai tenka susidurti, pavyzdžiui, su detalių trūkumu?
Edgaras - Didžiausias galvos skausmas yra retesnės detalės. Nors kaip bebūtų keista, po truputėlį darosi sunku surasti ir paprastų, eilinių detalių, kurios būtų ypatingai geros būklės.
Jeigu dabar turėtum galimybę savo automobilį aprūpinti tam tikromis detalėmis, kokios jos būtų?
Edgaras - Labiausiai trūksta - super mega rare **** - „Alpina Vent Gauge“, kurios buvo montuojamos tik į „E30 333i“ ir „Alpina B6 3.5S“.
Įtariame, jog su šiuo automobiliu atsisveikinsi dar negreitai. Ar labai daug planų turi šiam automobiliui? 
Edgaras - Susigrąžinsiu išsibėgiojusius arklius. „BMW“ duomenimis priekyje esantis variklis išvysto 170 arklio galių, tuo tarpu „DYNO“ stendo rezultatai rodo 150 arklio galių ir 168 Nm sukimo momentą. Sudėjus naują išmetimo sistemą, rezultatai buvo geresni - 159 AG/211 Nm.
- Vis dėlto, mano noras būtų peržengti 200 arklio galių ribą nenaudojant turbinos ir išlaikyti variklį atmosferinį. Taip pat nenoriu į automobilį sumontuoti kito variklio. Stengsiuosi viską išspausti iš „M20B25“.
Edgaro E30 :


  • 1990 metų gamybos „BMW 325i“.

  • „Mtech 2“ kėbulo apdaila.

  • Tamsinti priekiniai žibintai.

  • 17 colių „Alpina“ ratlankiai.

  • „Koni“ reguliuojamo kietumo amortizatoriai.

  • „Weitec“ spyruoklės.

  • 3.91 LSD

  • „Alpina“ keturių stipinų vairas.

  • „Alpina“ bėgių perjungimo svirtis.

  • Spyruoklių atraminės lėkštutės nuo „E90“.

  • 308 mm stabdžių diskai priekyje, 294 mm stabdžių diskai gale.

  • „Alpina 159“ priekinis buferio pažeminimas.

  • Atsidarantys galiniai langai.

  • „Friedrich Motorsport“ išmetimo kolektorius.

  • „Mtech“ galinio vaizdo veidrodėlis su apšvietimu.


GALERIJA


Martyno E36 

  • 1995 metų gamybos „BMW 318is“.

  • Reguliuojamos šakės.

  • LTW - GTR spoileris.

  • Japan Racing JP9 ratlankiai.

  • Ratlankių plotis priekyje - 8.5J, gale - 10J.

  • Lubos, palangė ir stoikė aptraukta oda.

  • Sportinis išmetimo bakelis.

  • Atgaivintas, perdažytas automobilio kėbulas.


GALERIJA


Nuotraukų autorius -
Edvinas Jankauskas, Video autorius - 
VZ Productions

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų