Turbo
Kartu su naujuoju „Adam Rocks“ debiutavo ir visiškai naujas „Opel“ inžinierių turbo-benzininis variklis. Tai - 1.0 litro, 3 cilindrų agregatas su turbina, kuris priklausomai nuo modifikacijos išvysto 90 arba 115 arklio galių. Šis variklis pakeis iki šiol gamintus „Ecotec“ agregatus, kurie nėra nei labai efektyvūs, nei labai ekonomiški. Naujoji jėgainė taip pat yra atsakas „Volkswagen“, „Fiat“, „Ford“ ir kitų gamintojų plačiai naudojamiems 3 cilindrų varikliams.
Iki šiol iš visų bandytų 3 cilindrų turbo-benzininių variklių didžiausią įspūdį mums paliko „Ford EcoBoost“ motoras. Vos 1.0 litro darbinio tūrio, 125 arklio jėgas išvystantis variklis mus sužavėjo savo energija, azartiškumu ir didžiuliu sukimo momentu, kuris pasiekiamas esant vos 1400 aps/min. Tad, kai sulaukėme pasiūlymo išbandyti „Adam Rocks“ su naujuoju 1.0 litro benzininiu motoru, iškart žinojome, kad „Opel“ inžinierių kūrinys privalės prilygti „EcoBoost“ motorui.
Pirmieji įspūdžiai? Teigiami, net labai teigiami. Su akceleratoriaus pedalu elgiantis švelniau net nepagalvotumėte, jog automobilio ratus suka vos 3 cilindrų variklis. Jis - tylus, neskleidžia jokių vibracijų ir įsibėgėjant galią perteikia greičiau ir tolygiau negu kai kurie 4 cilindrų benzininiai motorai. Naujoji „Opel“ 3 cilindrų širdis turi dar du privalumus - 170 Nm sukimo momentą ir trumpus pavarų dėžės perdavimo skaičius, kurie važinėjant mieste leidžia išnaudoti visą variklio potencialą.
Kuklus apetitas
Nors „Adam Rocks“ atrodo kaip padidinto pravažumo automobilis, tačiau jis neturi keturių varančiųjų ratų sistemos. Kad ir kaip mums patiktų mintis apie padidinto pravažumo hečbeką-kabrioletą su keturių varančiųjų ratų sistema, tačiau ar kas nors norėtų už tokį automobilį mokėti 20 tūkst. eurų daugiau? Logiškai mąstant, nėra prasmės montuoti į tokį automobilį keturių ratų varančiųjų sistemos, nes beveik visos „Adam Rocks“ kelionės vyks mieste ir miesto prieigose.
Važinėjant mieste vidutinės kuro sąnaudos sieks 6.0 - 6.5 litro 100 kilometrų. Priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir kitų veiksnių, vidutinės kuro sąnaudos galėtų nukristi ir iki 5.5 litro 100 kilometrų, ypač jeigu labai dažnai naudositės 6 bėgio teikiamais privalumais.
Užmiestyje situacija panaši. Priklausomai nuo pasirinkto greičio, mažytis variklis 100 kilometrų turėtų suvartoti nuo 4 - 6 litrų benzino.
Komfortas ar sportiškumas?
Nepaisant padidintos kėbulo prošvaisos, miesto visureigiu bandantis apsimesti „Adam Rocks“ puikiomis valdymo savybėmis nenustebins. Žvitrus ir energingas variklis važinėjant mieste „Adam Rocks“ suteikia vikrumo ir gyvybingumo. Manevruoti su automobiliu yra pakankamai lengva, o pastatyti vokišką hečbeką dar lengviau.
Jeigu dabar laukiate pagyrimo už valdymo savybes - turėsime nuvilti. Vairo mechanizmas ne pats informatyviausias, tai labai stipriai išryškėja posūkiuose, kuriuose „Opel Adam Rocks“ elgiasi visai neblogai. Kėbulo pasvyrimas minimalus, o padangos pradeda cypti tik tada, kai bandai paneigti fizikos dėsnius.
„Adams Rocks“ nuo daugumos tokio dydžio automobilių skiriasi tuo, jog yra pakankamai stabilus. Važiuojant net ir didesniu greičiu greitkelyje, automobilis nereaguoja nei į stiprų šoninį vėją nei į gilias vilkikų paliktas provėžas.
„Opel Adam Rocks“ nėra įprastas miesto automobilis. Jis, tikrąją ta žodžio prasme, išskirtinis miesto automobilis, tačiau tokie jie ir turi būti - išskirtiniais, žavingais ir sugebančiais pakerėti savo išvaizda. Tačiau tai nėra vienintelis „Adam Rocks“ privalumas. Mažasis kabrioletas taip pat gali pasigirti turėdamas puikų trijų cilindrų benzininį variklį, kuris dinamiškumu pranoksta ne vieną didesnio darbinio tūrio variklį.
„Adam Rocks“ nėra tradicinis miesto automobilis. Jis mums labiau primena madingą moterišką rankinę, kuri dažniausiai perkama dėl jos išvaizdos. Tai lyg stilingo miestiečio aksesuaras, o ne tradicinis automobilis.
Netradicinį receptą sukūrę „Opel“ inžinieriai neprašovė. Tai vienas iš tų automobilių, kurį reikia pirkti vadovaujantis ne protu, bet širdimi. Kadangi šio automobilio pagrindinė misija - sukelti kuo daugiau emocijų, pagal šį kriterijų jį ir vertinkime. Kaip įrankis pakelti nuotaiką, nustebinti praeivius ir išsiskirti iš minios - „Adam Rocks“ yra nuostabus.
Kaip Opel Adam Rocks atrodo prieš savo konkurentus | ||||
Modelis | Opel Adam Rocks | DS 3 Cabrio | Fiat 500 Sport | Mini One |
Motorras | 1.0 Turbo | 1.6 VTi | 0.9 TwinAir | 1.2 l |
Variklio tūris [cm3] | 999 | 1598 | 875 | 1198 |
Cilindrai | Trys | Keturi | Du | Trys |
Galia [kW/min] | 85/5200 | 88/6000 | 77/5500 | 75/4250-6000 |
Sukimo momentas [N.m/min] | 170/1800-4500 | 160/4250 | 145/2000 | 180/1400-4000 |
Pavarų dėžė | 6MPD | 5MPD | 6MPD | 6MPD |
Maks. greitis [km/val.] | 196 | 190 | 188 | 195 |
Įsibėgėjimas 0-100 km/h [s] | 9,9 | 8,9 | 10 | 9,9 |
Kuro sąnaudos [l/100 km] | 5,1 | 5,7 | 4,2 | 4,6 |
Kaina [EUR] | 14 909 | 18 878 | 14 163 | 16 932 |