Organizatoriai tikina, kad čempionatas atneš įvairių pokyčių ir papildymų, kuriais vienareikšmiškai siekiama dar labiau populiarinti seriją bei automobilių sportą apskritai ir padidinti dalyvių skaičių. Sezonas šiais metais prasideda „Stateta BRO Kaunas Grand prix“ renginiu gegužės 3-4 dienomis Kačerginės „Nemuno žiede”.
„Mes ir toliau siekiame auginti bei plėtoti „Baltic Touring Cars„ (BaTCC) čempionatą, siekdami, kad varžybos būtų prieinamos visiems – tiek biudžetinių klasių dalyviams su mažiausiomis įmanomomis sąnaudomis, tiek tiems, kurie nori lenktyniauti su moderniais, gamyklose sukonstruotais automobiliais. Taip pat, šiais metais tęsime ir sėkmingai užsimezgusį bendradarbiavimą su Lenkijos WSMP čempionatu. Pernai Lenkijos lenktynių serijos dalyviai lankėsi Pernu, Estijoje, o šiemet birželio 6–7 dienomis Rygoje išvysime greičiausius Lenkijos sportininkus. Kaip ir pernai, sezono finalui sugrįšime į Lenkiją, Poznanę“, – sezono planais dalinosi BaTCC lenktynių serijos organizatorius Andis Meilandsas. Iš viso sezoną sudarys šeši etapai: – du Latvijoje, du Lietuvoje, vienas Estijoje ir vienas Lenkijoje.
Kaip ir pernai, etapų, kuomet lenktynės vyks kartu su Lenkijos čempionato serija, dalyviai turės ne po du, o po tris įskaitinius važiavimus. Be to, siekiant užtikrinti tvarkaraščio stabilumą ir lengvesnį jo koregavimą, lenktynių atstumai bus skaičiuojami ne kilometrais, o minutėmis. Šiemet šiek tiek keičiasi ir lenktynių drausmės taisyklės bei baudų taškai. Taip pat, organizatorių teigimu, kainų pokyčiai rinkoje neapėjo ir lenktynių serijų: šiek tiek augs ir dalyvių mokesčiai.
Sprinto lenktynės
Itin populiarioje ir konkurencingoje trumpųjų nuotolių (kitaip - sprinto) lenktynių „BMW 325 CUP" serijoje reikšmingų techninių pakeitimų reglamentuose šiemet nesuplanuota. Per pastaruosius penkis sezonus šioje serijoje - vis kitas čempionas, ne išimtis ir šis sezonas: 2024 geriausiuoju tapęs Ričardsas Šubeckis paskelbė, kad sprinto lenktynėse varžytis neplanuoja, tad konkurencingiausios serijos geriausiojo sostas lieka laisvas kitiems kandidatams. Žinant, kad starto rikiuotę papildys ir dalyviai iš Lenkijos, akivaizdu – laukia išties įdomus sezonas.
Praeitais metais sportininkams buvo pristatyta ir nauja mono klasė – „BMW Turbo Cup“. Jos koncepcija identiška ką tik aptartos ir sparčiai išpopuliarėjusios „BMW 325 Cup“ idėjai: siekiama, kad tarpusavyje varžytųsi kaip galima daugiau panašios technikos, pagrindinį kozirį paliekant vairuotojų įgūdžiams: čia bus varžomasi tik „BMW G20 330i“ modelio automobiliais, aprūpintais 2000 cm3 260 AG turbokompresoriniais varikliais, identiškomis variklio ir transmisijos valdymo programomis bei standartizuota stabdžių sistema. Likus mėnesiui iki sezono pradžios tikimasi, kad Lietuvai atstovaus net 6-8 automobiliai, Latvijoje šiuo metu ruošiami trys tokio tipo bolidai.
Tuo tarpu, tikimasi, kad „GT" įskaitoje vyks įprasta gamyklinių ir sportinėse dirbtuvėse konstruotų automobilių kova ir lenktynių trasa virs įvairios ir galingos technikos kovos lauku, kuriame geru laiku galės mėgautis kiekvienas benzingalvis. Jau žinoma, kad rikiuotėje galėsime išvysti dar „BaTTC“ serijoje nematytų superautomobilių modelių. Be to, šį sezoną organizatoriai ištraukė ypatingą kortą Lietuvos sportininkams ir žiūrovams: po kelių metų pertraukos „GT“ įskaita grįžta ir į Kačerginės „Nemuno žiedą“! Pastarųjų sezonų metu, šios klasės čempionato įskaitos Lietuvoje nevykdavo. Tačiau, pagerėjus trasos būklei, galingųjų automobilių vairuotojai kviečiami sugrįžti į legendinius lietuviškosios trasos posūkius. Ypatingos šios įskaitos dalyviams lenktynės laukia antrojo etapo metu Rygoje, kuomet prie jų starto rikiuotėje prisijungs ir sportininkai iš Lenkijos su galingais „Lamborghini“, „Porsche“ bei „Mercedes-Benz“ gamintojų bolidais. Praeitais metais greitesni buvo lenkai: kas laukia šiemet?
Pastaraisiais metais „BTC2" klasė, skirta automobiliams, kurių variklių darbinis tūris yra iki 2000 cm3, lyg atgimė iš naujo: pernai starto rikiuotėje buvo galima išvysti 15 dalyvių. Estas Simo Lindas buvo nesustabdomas ir pretendavo į trečiąjį čempiono titulą per ketverius metus. 2022 metų čempionas Atis Veismanis šį sezoną planuoja varžytis ir susigrąžinti pergalę, tad prognozuoti šių metų nugalėtoją kol kas išties nelengva.
Panašią tendenciją galima pastebėti ir „BTC1" įskaitoje, kur varžomasi automobiliais, kurių variklių darbinis tūris iki 1600 cm3. Čia didelis aktyvumas pastebimas tarp lietuvių ir panašu, kad šiemet įskaitoje dominuos būtent jie. Tiesa, įskaitos techninis reglamentas sulaukė lengvų korekcijų, kurių dėka dalyvių parkas turėtų tik dar padidėti.
Ištvermės – ilgų nuotolių - lenktynės
Visas jau paminėtas klases galima rasti ir dviejų valandų ištvermės lenktynėse. Čia – jau komandinis žaidimas, kurio metu lenktynių jauduliu galima pasidalinti su kitu vairuotoju, kartu siekiant rezultato ir pritaikant kitokius įgūdžius. Čia jau svarbus ne tik greitai nuvažiuotas lenktynių ratas, bet ir bendras tempas bei technikos tausojimas. Identiškas techninis reglamentas taikomas tiek sprinto, tiek ištvermės lenktynėse, tad dalyviams nereikia sukti galvos norint per savaitgalį varžytis abiejose serijose.
Tiesa, šiemet atsiranda šiek tiek pakeitimų „Nankang 2h Endurace„ lenktynėse padangų pasirinkime: „GT AM“ ir „GT PRO„ įskaitų dalyviai turės naudoti „Hankook“ padangas ir tuo pačiu varžysis „Hankook endurance challenge„ įskaitoje, o kitose įskaitose („ABC Race“, „BTC1„, „BTC2“, „BTC3„, „BTC4“ ir „BMW 325 CUP„) besivaržantiems automobiliams bus privalu naudoti „Nankang“ padangas. Dar viena įdomi naujiena ta, kad esant dideliam dalyvių skaičiui lenktynės gali būti skeliamos į mažesnes grupes klasėse, tai reikštų dvejas lenktynes. Tradiciškai planuojama, kad ši lenktynių serija taps renginius vainikuojančia.
BaTCC čempionatas vienija ne tik gausybę dalyvių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Skandinavijos valstybių ar Lenkijos: jis savyje talpina ir nacionalinius čempionatus bei išlaiko populiariausios lenktynių serijos titulą regione.