Aušinimo skysčio funkcija
Aušinimo skystis cirkuliuoja aušinimo sistemoje, pašalindamas perteklių šilumos, kuri susidaro varikliui veikiant. Kaip pabrėžia automobilių remonto paslaugų platformos Motointegrator.com atstovas Mindaugas Šerėjus, variklio uždegimo procesas efektyviausias, kai temperatūra išlieka griežtai apibrėžtame diapazone.
Pasak eksperto, senesniuose automobiliuose darbinė temperatūra dažniausiai siekia nuo 85 iki 95 °C, o šiuolaikinėse konstrukcijose ji gali pakilti net iki 115 °C. Tinkamas aušinimo skystis padeda išlaikyti šį diapazoną, apsaugodamas variklio detales nuo per didelio plėtimosi ar susitraukimo dėl temperatūrinių pokyčių.
Kokį aušinimo skystį pasirinkti?
Rinkoje siūlomi trijų tipų aušinimo skysčiai:
Paruoštas naudoti skystis – pilamas tiesiai į radiatorių ar išsiplėtimo bakelį.
- Koncentratas – turi būti skiedžiamas demineralizuotu vandeniu santykiu 1:1, jei nenurodyta kitaip.
- Demineralizuotas vanduo – naudojamas tik avariniais atvejais ir nėra rekomenduojamas kaip ilgalaikis sprendimas.
Pagrindiniai parametrai renkantis aušinimo skystį:
- Darbinė temperatūra: Šiuolaikiniams varikliams reikia skysčių su aukštesne virimo riba.
- Užšalimo temperatūra: Lietuvos klimato sąlygomis rekomenduojama rinktis skysčius, kurių užšalimo temperatūra ne mažesnė kaip –20 °C.
- Glikolio tipas: Skystis turi būti suderinamas su jau naudojamu aušinimo skysčiu. Etilenglikolio (dažniausiai raudonos spalvos) ir propilenglikolio (dažniausiai žalios spalvos) negalima maišyti tarpusavyje.
Kaip taisyklingai papildyti aušinimo skystį?
Jei pastebėjote, kad aušinimo skysčio lygis sumažėjo, papildykite jį tik tokiu pat skysčiu, kuris jau yra sistemoje. Jei tokio skysčio neturite, įsitikinkite, kad naujas skystis atitinka variklio reikalavimus ir yra suderinamas su esamu.
Naudodami koncentratą, būtinai jį praskieskite demineralizuotu vandeniu rekomenduojamu santykiu (dažniausiai 1:1). Europoje dažniausiai naudojami jau paruošti mišiniai, kuriuose yra apie 50 proc. demineralizuoto vandens, 49 proc. glikolio ir nedidelis kiekis priedų, užtikrinančių korozijos ir putojimo prevenciją.
Svarbu atsiminti:
Reguliarus aušinimo skysčio lygio tikrinimas kas 1000–2000 km gali padėti išvengti rimtų variklio gedimų. Skysčio kokybę ir lygį rekomenduojama tikrinti ne tik atsižvelgiant į sezoną, bet ir į gamintojo rekomendacijas.
Jeigu turite daugiau klausimų ar reikia pagalbos renkantis tinkamą aušinimo skystį, kreipkitės į specialistus – tinkamas sprendimas gali padėti sutaupyti ne tik laiko, bet ir pinigų.