„Solaride“ projektas startavo 2020 metais, kai du Tartu universiteto studentai nusprendė sukurti pirmąjį saulės automobilį Baltijos šalyse. Šiandien tai yra tarpdisciplininis ugdymo ir bendradarbiavimo projektas, kurio pagrindinis akcentas – ateities talentų ugdymas ir technologijų populiarinimas. Projekte dalyvauja daugiau nei 300 aukštųjų mokyklų studentų, mentorių, instruktorių ir partnerių.
Kol trečiasis automobilis dar gaminamas, į Lietuvą atkeliaus antrasis saulės automobilis. 2023 metais su juo dalyvauta „Bridgestone World Solar Challenge“ varžybose Australijoje ir Iškovota trečia vieta „Cruiser“ klasėje, taip pat gautas specialus apdovanojimas – „Prohelion Scrutineer's Choice Award“, už be pastabų praeitą techninę komisiją.
„Džiugu, kad į Lietuvą atvyksta toks įspūdingas inžinerijos kūrinys ir jį apžiūrėti bus įmanoma tik „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynių metu. Net simboliška, kad saulės automobilis bus pristatytas Panevėžyje, mieste, garsėjančiame robotų kūrėjais“,- sako lenktynių organizatorius Darius Grinbergas.
Į Lietuvą atkeliausiančio automobilio ilgis 4,95 m, plotis 1,75 m, aukštis 1,3 m. Jis sveria 700 kg ir gali talpinti du žmones, kurių kiekvienas sveria apie 80 kilogramų. Automobilis gali važiuoti iki 100 km/h tačiau didžiausias greitis varžybose Australijoje buvo 96 km/val.
Automobilio baterijos talpa yra 42 kWh, o tai reiškia, kad su saulės baterijų energija automobilis gali nuvažiuoti iki 1200 kilometrų. Automobilio stogas dengtas saulės baterijomis (4 m2) ir naudojamos plokštės yra 20 % efektyvesnės nei įprastos saulės baterijos, nes jos pagamintos iš „Sunpower“ monokristalinių saulės elementų. Naudojami du ratuose įmontuoti GEM varikliai, kurių bendra galia – 5 kWh. „Solaride“ sunaudoja 5 kartus mažiau energijos nei vidutinis elektromobilis. Kad automobilis būtų efektyvus, jis turi turėti labai mažą oro pasipriešinimą. Į Lietuvą atvyksiančio saulės automobilio oro pasipriešinimas yra 30% mažesnis nei vidutinio automobilio.
24 valandų elektromobilių lenktynės įvyks rugsėjo 20-21 dienomis, Panevėžio mokymo centro autodrome. Iki 15 komandų, suskirstytų į 4 klases pagal viena įkrova įveikiamą atstumą, sieks įveikti kuo ilgesnę distanciją 1,5 km ilgio žiedinėje trasoje.