Pritarus daugiabučio renovacijai, kyla klausimas „Kas toliau?“. Kai butų savininkai pritaria daugiabučio atnaujinimui, prasideda kitas proceso etapas – namo atnaujinimo Investicijų plano rengimas. Šiame etape Jūsų indėlis bus labai svarbus:
  • rengiant investicijų planą;
  • nustatant pagrindines energijos nuostolių ir nepatogių gyvenimo sąlygų priežastis;
  • planuojant energiją taupančias priemones;
  • organizuojant su šiomis priemonėmis susijusias investicijas.
Investicijų planas susideda iš keturių etapų:
KAS VYKDOMA INVESTICIJŲ PLANO RENGIMO ETAPE? Pirmiausia, renovacijos projekto administratorius konkurso būdu atrenka įmonę, kuri parengia pirminį daugiabučio namo modernizavimo investicijų plano variantą. Siekdami išvengti nesusikalbėjimo susirinkimo metu, administratoriai taiko šią praktiką:
  • Pateikiamas investicijų planas. Likus dviem savaitėms iki viešo renovacijos klausimų aptarimo, kiekvienam buto savininkui pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas, patalpinamas tinklalapyje arba atspausdinamas ir įteikiamas būtų savininkams investicijų planas.
  • Pateikiami kontaktai. Kartu pateikiami kontaktai, kaip susisiekti su asmenimis, kurie gali suteikti papildomos informacijos, pakonsultuoti ir atsakyti į kilusius klausimus.
Bendras programos įgyvendinimą apimančias konsultacijas teikia ir APVA specialistai. Bendrojo naudojimo objektų administratorius Užtikrina daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams bendrosios dalinės nuosavybės teise tenkančių namo bendrojo naudojimo objektų (šildymo ir karšto vandens sistemų) priežiūrą, remontą ir išsaugojimą, sudaro ir tvarko namo butų ir kitų patalpų savininkų sąrašą, sudaro ir tvarko namo bendrojo naudojimo objektų aprašą, perka namo techninės priežiūros, kitas su administruojamu namu susijusias paslaugas, prekes. Renovacijos projekto administratorius Padeda visuose daugiabučio atnaujinimo etapuose: dalyvauja susirinkimuose ir visuose daugiabučio atnaujinimo etapuose, vykdo rangos darbų pirkimus, prižiūri darbų kokybę, nuolat bendrauja su namo bendruomene ir yra svarbiausias asmuo renovacijos procese po gyventojų. Taip pat padeda įsigyti kokybiškus rangos darbus – kai perka per CPO / EPC laimi mažiausią kainą pasiūlęs rangovas, ne visada atitinkantis kokybę. Renovacijos projekto administratoriumi gali būti išrinktas ir namo bendrojo naudojimo objektų administratorius.
KAS VYKDOMA INVESTICIJŲ PLANO VIEŠOJO APTARIMO ETAPE? Viešojo aptarimo etape, administratoriaus suorganizuotame susirinkime, investicijų plano rengėjas pristatys parengtą investicijų plano projektą visiems namo butų ir kitų patalpų savininkams. Per viešą aptarimą investicijų plano rengėjas ir administratorius atsakys į gyventojams kilusius klausimus, paaiškins, kokia yra dabartinė namo techninė ir energinė būklė, ir akcentuos, jog modernizavus pastatą reikia pasiekti ne mažiau kaip 40 % energijos sutaupymo bei pasiekti ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę (arba kokia yra nustatyta renovacijos kvietime). Siekiama energinio naudingumo klasė ir investicijų plano paketai rengiami pagal kvietime nustatytas sąlygas, kurios gali būti C, B, A. Renovacijos projekto administratorius pateiks kainų sąmatą ir surašys Jūsų pageidavimus. Kadangi daugiabučio bendraturčiai yra visi butų ir kitų patalpų savininkai, jie patys turi priimti sprendimus balsų dauguma ir bendru sutarimu. Pasitaiko atvejų, kad gyventojai neįtraukia visų reikalingų modernizavimo darbų į investicijų planą. Pakeitus nuomonę, reikia grįžti prie plano, jį papildyti ar tikslinti ir vėl svarstyti susirinkime.
KAS VYKDOMA INVESCTICIJŲ PLANO TVIRTINIMO ETAPE? Investicijų planas tvirtinimas gyventojų susirinkime arba balsuojant raštu. Investiciniam planui turi pritarti 55 % butų savininkų. Jeigu imsite kreditą, šiame etape turėsite priimti sprendimą dėl lėšų skolinimosi. Jeigu iki šiol nebūsite pasirinkę projekto administratoriaus, tai turėsite padaryti tvirtindami investicijų planą. Turėkite omenyje, kad investicijų planas yra orientacinis, jame numatytas biudžetas yra maksimalus. Vėliau, priklausomai nuo konkurse dalyvaujančių paslaugų teikėjų / rangovų pateiktų pasiūlymų, kainos perkant paslaugas / darbus gali mažėti. Patvirtinus investicijų planą gyventojų susirinkime, APVA teikiama paraiška kartu su investiciniu planu, gyventojų balsavimo protokolu ir kitais dokumentais. Preliminari daugiabučio namo atnaujinimo priemonių įgyvendinimo kaina nustatoma vadovaujantis APVA skelbiamais statybos darbų įkainiais, UAB „Sistela“ nustatytais įkainiais arba atliktu rinkos tyrimu.
KAS VYKDOMA INVESTICIJŲ PLANO DERINIMO SU APVA ETAPE? Derinimo etape APVA specialistai vertina investicijų planą, atsižvelgdami į daugybę kriterijų:
  • pasirinktų įgyvendinti namo modernizavimo priemonių atitiktį Daugiabučių namų atnaujinimo programoje apibrėžtoms priemonėms;
  • planuojamą pasiekti suminį energinį efektyvumą;
  • kitus reikalavimus.
Jei parengtas investicijų planas, patvirtintas gyventojų susirinkime, atitinka visus reikalavimus, APVA jį suderina, sudaro reitinguotą finansuojamų projektų sąrašą pagal kvietime nurodytus kriterijus ir pasirašo valstybės paramos sutartį. Kas Jums, daugiabučio namo gyventojams, atstovauja rengiant ir įgyvendinant investicijų planą? Rengiant investicijų planą Jūsų interesus galėtų atstovauti šie asmenys:
  • Bendrojo naudojimo objektų valdytojas – bendrijos pirmininkas (-ė) ar valdyba.
  • Jungtinės veiklos sutartimi įpareigotas asmuo.
  • Savivaldybės paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius (-ė).
  • Kitas programos administratorius (-ė).
Jeigu šias pareigas eina namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas, galėsite išrinkti vieną ar kelis savo atstovus. Tokiu atveju atstovai:
  • teiks pasiūlymus rengiant investicijų planą;
  • dalyvaus projektavimo ir kitų paslaugų bei rangos darbų pirkimo komisijose;
  • kitais būdais prižiūrės atnaujinimo darbų eigą.
Daugiau informacijos apie daugiabučių renovaciją bei naujienas, galite rasti: modernizuok.apva.lt. Projektas „Daugiabučių namų renovacijos skatinimas“ finansuojamas Sanglaudos fondo lėšomis.
Į viršų