saugirdas pukalskas
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „saugirdas pukalskas“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „saugirdas pukalskas“.
Žaliasis vandenilis automobiliuose: mitas ar netolima ateitis?
Nuo 2035 metų įsigalios draudimas gaminti ir parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais. Vis dėlto, iš gatvių jie niekur nedings dar keletą dešimtmečių, todėl ir jų naudojamų iškastinių degalų sukeliama tarša toliau didės. Tam, kad šios taršos būtų mažiau, mokslininkai siekia sukurti specialią sistemą, leisiančią įprastuose automobiliuose su vidaus degimo varikliais naudoti tam tikrą kiekį vandenilio vietoje įprastų degalų ir taip sumažinti jų naudojimą.
„Lietuvos metų automobilis 2025“ komisija patikrino automobilių sugebėjimus Bukiškių autodrome
Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis grįžta į tiesią trajektoriją. Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis slysdamas sukasi aplink savo ašį, išskleisdamas vandens lašelių vėduoklę.
Paaiškino kodėl dujomis varomi vilkikai yra pranašesni
Europos Sąjungos politikams vienareikšmiškai formuojant žaliąjį kursą, o verslo įmonėms keliant vis aukštesnius tvarumo tikslus, ieškoma būdų dekarbonizuoti krovinių pervežimui naudojamą sunkųjį transportą. Elektros pavaros ar kitos netaršios technologijos į sunkvežimių parkus kol kas skverbiasi lėtai, tad vienu iš sprendimų tapo gamtinėmis biodujomis varomi vilkikai.
Variklių darbinių tūrių mažinimas: yra ir einančių priešinga kryptimi
Klausantis automobilių entuziastų kalbų dažnai galima išgirsti, jog nauji modeliai nebėra tokie smagūs, dinamiški ir net nebėra tokie patikimi kaip prieš dešimtmetį ar dar anksčiau. Pirminė to priežastis – kontroliuojančiųjų institucijų keliami vis griežtesni taršos reikalavimai, kurių nesilaikant gamintojams grėstų didžiulės baudos. Siekdami atitikti nustatytas normas, šie turi imtis įvairiausių veiksmų.
Svarstoma galimybė leisti vairuotojams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius teigia, kad ministerijoje svarstoma galimybė leisti automobiliams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui.
Tuo metu susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius tikina, kad to padaryti neleidžia galiojantys tarptautiniai įsipareigojimai.
„Mes nagrinėjame situaciją, ar būtų saugu ir pagerintų eismo sąlygas iš viso leidimas prie raudonos degančios šviesos leisti atlikti posūkį į dešinę.
Lietuviškos viešojo transporto kainos kelia pavydą kaimynams
Du kandidatai į Vilniaus miesto merus, Artūras Zuokas ir Viktoras Uspaskich, vis garsiau šneka apie idėją sostinės gyventojams siūlyti nemokamą viešąjį transportą. Tačiau pažvelgus į dabartines Vilniaus autobusų ir troleibusų bilietų kainas matyti, kad jomis miestiečiai skųstis negali. Kaimyninių sostinių gyventojai už pasivažinėjimą viešuoju transportu turi atseikėti daugiau. Rygoje – 2,5 karto brangiau 0,65 euro už 30 minučių, ir 0,90 euro už 60 minučių kelionę.
Vilniuje žadamas nemokamas transportas stipriai patuštintų kišenes
Kandidatai į Vilniaus mero postą rinkėjų balsus bando pavilioti kartodami žodį „nemokamas“, šįkart siūlydami nemokamą viešąjį transportą. Tačiau liaudies išmintis byloja, kad nemokamas sūris – tik pelėkautuose, todėl skubėti aklai tikėti politikų pažadais neverta. Portalas tv3.lt kviečia pažvelgti, kiek Vilniui kainuotų nemokamas viešasis transportas ir kaip tai pasiteisino ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vienkartinis iš vairuotojo pirktas bilietas šiuo metu Vilniuje kainuoja 1 eurą.
Lietuvių kuriamas projektas sieks 80 proc. sumažinti kelyje žūstančių vaikų skaičių
Saugus eismas priklauso nuo daugybės kintamųjų – transporto priemonių, infrastruktūros ir kt. Pagrindinė sudedamoji šios formulės dalis – pačių eismo dalyvių elgesys, tolerancija ir supratimas. Lietuvoje vyksta keli saugaus eismo konkursai, pavienės pamokėlės, kur vaikai mokomi elgtis sankryžose, tačiau sisteminio ir masinio projekto, apimančio visos šalies moksleivius, iki šiol nebuvo.
Svarbūs pokyčiai Lietuvoje: ši spraga gali skaudžiai smogti ateities vairuotojams
Nuo pavasario pradėti žingsniai reglamentuoti savaeigius automobilius Lietuvoje tęsiami toliau – Seime nugulė pataisos, įtvirtinančios, kaip šie automobiliai turėtų būti valdomi ir kas būtų atsakingas avarijos atveju. Tačiau automobilių žinovai įstatymo pataisose akcentuoja logines klaidas.
S. Pukalskas : „Ekologinės transporto problemos Lietuvoje mažai kam rūpi“
Nors ekologijos ir aplinkosaugos idėjos šiandien jau tapo neatsiejamos nuo daugelio gyvenimo sričių, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių inžinerijos katedros vedėjo doc. dr. Saugirdo Pukalsko teigimu, Lietuvos transporto sektorių jos veikia mažiausiai.
REKLAMA
REKLAMA
Transporto sektoriaus ateitis: nuo elektra varomų iki savivaldžių automobilių
Technologijų tobulėjimas, aplinkai draugiškesnių bei žmonėms saugesnių alternatyvų paieška lemia, kad transporto sektorius šiuo metu išgyvena didžiules permainas.
Jeigu kelių gaideliai jaustų, kad juos kelyje filmuoja visi
Vairuotojai ir policija eismo pažeidėjams nustatyti ir jiems bausti galėtų plačiau naudoti vaizdo registravimo asmeniniuose automobiliuose priemones. Pilietiškumo ir technologijų sinergija padėtų gerinti eismo situaciją, „Žinių radijui“ kalbėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas. „Registratorių užfiksuotą medžiagą policija turėtų analizuoti detaliau ir pagal tai bausti pažeidėjus.
Nauju sankryžų ženklinimu beldžiasi į vairuotojų sąmoningumą
Ketvirtadienio rytą vilniečiai galėjo nustebti, pamatę naują, geltonomis linijomis, sankryžų žymėjimą. SĮ „Susisiekimo poslaugos“ l.e.p. direktorė Modesta Gusarovienė „Žinių radijui“ sakė, kad toks sankryžų žymėjimas skirtas didinti vairuotojų sąmoningumą, kad jie neįvažiuotų į sankryžą, jeigu priekyje mato automobilių spūstį.
Kad atšalus orams užsivestų automobilis
Žinių radijas Atšalus orams ir dyzelinu varomų automobilių savininkams dažnai negalint užvesti variklio, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas pataria tokių automobilių savininkams pasirūpintų trimis dalykais: „Tinkamos kokybės dyzelinas, tinkama akumuliatoriaus baterija ir kaitinimo žvakės turi būti veikiančios.
VGTU mokslininkas: eismo įvykių skaičių įmanoma sumažinti 20 proc.
Pastaruoju metu pagausėjus eismo įvykių, kuriose gyvybę prarado ar buvo sunkiai sužaloti pėstieji bei dviratininkai, visuomenėje vėl kyla diskusijos, kaip būtų galima pagerinti situaciją keliuose. Į jas įsitraukia ir mokslininkai – Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docentas Saugirdas Pukalskas sako, kad pradėjus griežčiau vertinti tiek jaunus, tiek jau patyrusius vairuotojus bei priėmus naujas perėjų įrengimo taisykles, eismo įvykių skaičių būtų galima ženkliai sumažinti.
„Apskritas stalas“: kas slypi už sprendimo tankinti technines apžiūras senesniems nei 13 m. automobiliams?
„Balsas.lt“ ragina klausti „Žinių radijo“ laidos dalyvius.Susisiekimo ministras socialdemokratas Algirdas Butkevičius pasirašė įsakymą, kuriame skelbiama, kad senesniems nei 13 m. automobiliams techninę apžiūrą reikėtų atlikti kasmet. Naujoji tvarka įsigalios nuo 2009 m. Anot ministro, šis sprendimas turėtų prisidėti prie eismo saugumo didinimo, mažinti avarijos aukų skaičių.