Emilija Gelažninkienė
Emilija Gelažninkienė yra Lietuvos lenktynininkė, išsiskirianti kaip pirmoji moteris iš Lietuvos, startavusi Dakaro ralyje. Ji dalyvavo 2024 m. Dakaro ralyje, varžydamasi motobagių kategorijoje. Jos sutuoktinis, Arūnas Gelažninkas, yra patyręs motociklų klasės lenktynininkas, dalyvavęs keturiose Dakaro ralių varžybose. Arūnas Gelažninkas yra Emilijos Gelažninkienės šturmanas, suteikiantis jai vertingą patirtį ir pagalbą varžybų metu.
Dakaro naujienas sekite portale tv3.lt.
Dakare lietuvių bus mažiau – nestartuosianti Emilija Gelažninkienė atskleidė to priežastis
Metų pradžioje debiutiniame Dakaro ralyje su bagiu startavusi Emilija Gelažninkienė atskleidė, kodėl nedalyvaus vos po kelių mėnesių vėl prasidedančiose sunkiausiose pasaulio lenktynėse.
Ji 2024 m. Dakare startavo kartu su vyru Arūnu Gelažninku, kuris buvo jos šturmanas.
Bendroje įskaitoje jie savo klasėje užėmė 9-ąją vietą. E. Gelažninkienė tuomet tapo pirmąja lietuve moterimi šalies istorijoje prie vairo Dakaro varžybose.
Emilija Gelažninkienė – apie Dakarą ir santykius su vyru: „Vis dar laužau stereotipus“
31-erių lenktyninkė Emilija Gelažninkienė iš išorės atrodo gležna ir smulki. Vis tik jos vidinės kovotojos savybės ir pasiekiami rezultatai rodo, kad tai – moteris-ugnis, kuriai paklūsta ryškiaspalvis bagis, o Dakaro dykumos dulkės tik įkvepia siekti neaprėpiamų tikslų ir svajonių.
Lietuvių triumfas „Breslau“ ralyje: Gelažninkai – ant greičiausiųjų podiumo
Savaitę Lenkijoje vykęs jubiliejinis „Breslau“ ralis pasiekė kulminaciją. Šeštadienį dalyviams beliko įveikti paskutinius 77 kilometrus greičio ruožo, susukto Pamario Dravsko apylinkėse. Jie buvo itin sklandūs mūsų tautiečiams, „Rentway Dakar Team“ ekipažui.
Dar prieš startą Emilija ir Arūnas Gelažninkai paskelbė, jog po vakarykščio greičio ruožo bagyje atsirado kelios problemos. Viena jų – per pusę lūžusi priekinio amortizatoriaus spyruoklė.
Naktiniame „Breslau“ greičio ruože į Gelažninkų ekipažą rėžėsi motociklas
Po ilgų trijų greičio ruožų „Breslau rallye“ organizatoriais sportininkams paserviravo ralio tradiciją – sudėtingą naktinį greičio ruožą. Kad tik nebūtų per lengvą, prie sąlygų pasunkinimo prisidėjo ir gamta. Vos tik pirmieji dalyviai pajudėjo starto link, dangus prapliupo stipriu lietumi.
Tačiau anot „Rentway Dakar Team“ bagio pilotės Emilijos Gelažninkienės, net ir liūtis nenuplovė vairuotojų priešo – dulkių.
„Buvo tikrai sudėtinga vairuoti, nes matomumas dėl dulkių buvo tikrai prastas.
Nesibaigiantys „Breslau“ ralio iššūkiai dalyviams: Emilijos Gelažninkienės kelyje krito medžiai
Po sunkiausių dienų vis tiek ateina aušra. Taip ir po itin nesėkmingos trečiosios „Breslau rallye“ dienos, „Rentway Dakar Team“ ekipažas, lyg nieko nebūtų nutikę, ketvirtadienio rytmetį vėl stojo prie starto linijos. Organizatoriai dalyvių toliau negailėjo – laukė keturi greičio ruožai, iš kurių pirmieji trys vyko be pertraukų ir apėmė 204 kilometrus.
Kaip teigė bagį pilotuojanti Emilija Gelažninkienė, po vakarykštės nesėkmės į trasą sportininkai grįžo su noru atsigriebti prarastą laiką.
Emilija Gelažninkienė apie antrąją Breslau ralio dieną: „Pusę dienos rijome dulkes“
Kaitinant vasariškai saulei, antradienio popietę netoli Žaganio miestelio ir toliau gaudė ir riaumojo varikliai. Įsibėgėjantis „Breslau rallye“ serviravo dar vieną įtemptą, duobių ir akmenų kupiną, painų 143 kilometrų greičio ruožą. Jame paklaidžioti teko ir Emilijos ir Arūno Gelažninkų „Rentway Dakar team“ ekipažui.
Anot vairuotojos E. Gelažninkienės, geltonasis bagis pusę laiko trasoje praleido skendėdamas dulkėse.
Arūnas Gelažninkas imasi naujos veiklos: dalinsis ištvermės varžybų patirtimi
Daugkartinis Lietuvos čempionas, du kartus Dakaro ralį vienišių kategorijoje laimėjęs, šiais metais su žmona Emilija Gelažninkiene šturmano pozicijoje pasirodęs Arūnas Gelažninkas visuomet ieško naujų veiklų ir iššūkių. Šiemet motociklininkas pristato naujovę tokių lenktynių kaip „Dakaras“, „Breslau rally“ mėgėjams, būsimiems ir esamiems dalyviams – visa apimančius ralio reido disciplinos mokymus.
Emilija Gelažninkienė: „Esu apsisprendusi dėl 2025-ųjų Dakaro ralio“
Aktyviai nesekantiems autosporto naujienų gali pasirodyti, jog „Dakaro ralis“ – tai dvi savaitės dykumoje. Tačiau ne veltui sportininkai sako, jog pasibaigus vienoms varžyboms, iškart prasideda kitos. Šią mintį gali paliudyti ir šiemet Dakare sėkmingai debiutavusi Emilija Gelažninkienė.
Anot sportininkės, kelionė link 2024 m. sausį vykusių varžybų buvo tikri emocijų amerikietiški kalneliai, tačiau nėra jokių dvejonių dėl sugrįžimo į dykumą.
Stereotipus laužanti lenktynininkė Gelažninkienė: „Tikrasis žmogaus grožis – tikėjimas ir pasitikėjimas savimi“
„Palaukit, o tai ne Arūnas vairuos?“ – tokiu klausimu Emiliją Gelažninkienę pasitiko ne vienas galimas rėmėjas, kai ji pradėjo ruoštis šių metų Dakaro raliui. Tai yra tik vienas iš daugelio nemalonių iššūkių, su kuriais teko susidurti pirmajai lietuvei pilotei, dalyvavusiai sunkiausiose pasaulio lenktynėse ir siekusiai savo vaikystės svajonės.
Įspūdingas Gelažninkų sutikimas Lietuvoje – laukė gausaus būrys artimųjų ir Radži koncertas
Emilija Gelažninkienė tikrai sukūrė istoriją su debiutu Dakare – ji ne tik sėkmingai finišavo, bet ir bendroje įskaitoje pateko į greičiausiųjų ekipažų dešimtuką.
Paskutinį, 175 kilometrų greičio ruožą Emilijos ir šturmano Arūno Gelažninko komanda įveikė per 2 val. 19 min ir 36 sek.. Toks rezultatas leidžia ekipažui dienos įskaitoje įsitaisyti 14-oje vietoje ir apginti 9-ąją vietą bendroje įskaitoje. Toks ir buvo pagrindinis komandos dienos tikslas.
REKLAMA
REKLAMA
Istoriją sukūrusi Emilija Gelažninkienė Dakare finišavo su laimės ašaromis: „Tiesiog nerealu“
36 ekipažai – būtent tiek bagių sausio 5 d. pradėjo varžybas SSV klasėje sunkiausiame pasaulyje Dakaro ralyje. Tarp jų ir Lietuvai istorinis startas su pirmąja moterimi už vairo. Emilija Gelažninkienė tikrai sukūrė istoriją su debiutu Dakare – ji ne tik sėkmingai finišavo, bet ir bendroje įskaitoje pateko į greičiausiųjų ekipažų dešimtuką.
Paskutinį, 175 kilometrų greičio ruožą Emilijos ir šturmano Arūno Gelažninko komanda įveikė per 2 val. 19 min ir 36 sek.
Palygino, kiek kainavo Dakaras anksčiau ir dabar: skirtumai milžiniški
Ar žinojote, kad Benedikto Vanago išlaidos Dakaro ralyje siekia net 2 milijonus eurų? Tačiau ar dėl milijonus kainuojančių startų lietuviai taip pamėgo sunkiausias pasaulio lenktynes? Plačiau apie Lietuvos lenktyninkų išlaidas ir dalyvavimo motyvus Dakare domėjosi TV3 aktualijų laida „TOP 3“.
Ne vieną Dakarą žurnalisto akimis matęs Mindaugas Plūkys šiais metais kartu su Laurynu ralį komentuoja TV3 ir TV6 kanalų žiūrovams.
Gelažninkų ekipažas apie 11-ąjį greičio ruožą: „Galėjau šaukšte kiaušinį vežti per akmenis, būtų neiškritęs“
Ketvirtadienio rytą Dakaro ralio dalyviai išsiruošė į paskutinį ilgąjį greičio ruožą. Išvakarėse nuo 480 kilometrų šis buvo sutrumpintas iki 420 km., tačiau organizatoriai vis tiek kartojo ir nuteikinėjo dalyvius – akmenų prisotintoje trasoje lengva nebus. Tačiau be didesnių nuotykių su iššūkiais pavyko susitvarkyti SSV klasės atstovams Emilijai ir Arūnui Gelažninkams.
Pasak sportininkų, diena buvo labai techniška ir ilga, o trasoje esantis akmenų kiekis planus griovė ne vienam ekipažui.
Gelažninkų ekipažą nuvylė varžovės elgesys: „Vakar ją praleidome, o ji šiandien mūsų – ne“
Kilometrai, kuriuos dar reikia nuvažiuoti Dakaro ralyje, sparčiai tirpsta. Šiandien sportininkai turėjo galimybę likusį atstumą sumažinti dar 371 kilometrais, apsukant garbės ratą po akmeninkas Al Ulos apylinkes. Tai sėkmingai padarė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų ekipažas.
Kaip pastebėjo „Rentway Dakar Team“ šturmanas, su sugrįžimu į vakarinę pusiasalio pusę, sugrįžo ir didysis matomumo priešas – dulkės.
#iGo2Dakar. Antradienis Dakaro ralyje – grįžti ten, nuo kur ir pradėjo
Ekspedicija atgal į AlUla sugrąžino kai kuriuos prisiminimus, tačiau tai nebuvo grįžimas į pradinę padėtį – nuo prologo situaciją lentelėje gerokai pasikeitė. Kelionė atgal ten, kur Dakaras ir prasidėjo, sportininkams nepagailėjo vulkaninių uolienų ir kitų išbandymų.
Emilija ir Arūnas Gelažninkai šiandien negalėjo lėkti pilnu tempu: „Mūsų bagis įsibėgėjo tik iki 115 km/val.“
Antradienį Dakaro ralio dalyviams teko išbandyti technikos patvarumą 417 kilometrų greičio ruože. Čia ratus buvo galima apšildyti kopose, o vėliau sekė akmenų ir smėlio šou. Galima pasidžiaugti, jog su trasa be didesnių problemų susitvarkyti pavyko Emilijos ir Arūno Gelažninkų SSV bagių klasėje besivaržančiam ekipažui.
Jau kuro pylimo zonoje, pravažiavus maždaug pusę trasos, komanda pastebėjo, jog bagis stokoja galios.
„Kažkas, manau, negerai.
#iGo2Dakar. Dar viena kova dėl išlikimo rezultatų lentelėse: pirmadienis Dakare
Pirmadienį ralis patraukė į Hailą – visureigių sporto lopšį Saudo Arabijoje, kur pirmosios šalies lenktynininkų ir vairuotojų kartos mokėsi savo amato. Šiame dviejų dalių greičio ruože pirmuosius 279 kilometrus sportininkai pirmiausia kovojo ant storo smėlio sluoksnio, kartais kopose, bet ne visada bekelėje. Paskutinius šimtą ar daugiau kilometrų iki finišo varžybos tęsėsi greitomis trasomis su keliomis akmenuotomis dalimis, reikalaujančiomis didelio atidumo.
Į įkalnę neužvažiavę Arūnas ir Emilija Gelažninkai: „Nusprendėme apvažiuoti ir ieškoti alternatyvių kelių“
Aštuntoji diena Dakaro ralyje visiems dalyviams serviravo puokštę iššūkių. Kad šiandien nebuvo lengva gali patvirtinti kone kiekvienas ralio dalyvis. Ne išimtis ir SSV klasėje besivaržantis „Rentway Dakar team“ ekipažas.
Prieš startą pilotė Emilija Gelažninkienė buvo viltinga – tikėjosi, jog šis greičio ruožas bus lengvesnis nei sekmadienis. Tačiau jau po pirmų kelio taškų buvo akivaizdu, jog Dakaro ralyje nebūna lengvų ir paprastų dienų.
Po poilsio dienos į trasą sugrįžusi Emilija Gelažninkienė: „Tai buvo ilgiausia diena Dakare“
Vieną dieną leidę dalyviams atsipūsti, Dakaro ralio organizatoriai septintajam greičio ruožui paruošė ilgą ir sudėtingą trasą. Kopos, dulkės, smėlis, akmenys ir sudėtinga navigacija – tokia puokštė iššūkių laukė 483-uose kilometruose. Tačiau juos sėkmingai įkando SSV klasės atstovai „Rentway Dakar Team“ – Emilija ir Arūnas Gelažninkai.
Jau pirmoje kuro užpylimo zonoje vairuotoja dalinosi įspūdžiais, iš kurių buvo aišku, jog trasos bus neįmanoma tiesiog pervažiuoti – ją reikės įveikti.
Septintas Dakaro etapas: Vaidotas Žala – septintas, Vladas Jurkevičius susidūrė su diferencialo gedimu
Šeštadienį Dakaro ralio dalyviai praleido ilsėdamiesi, analizuodami įveiktus Dakaro ralio etapus bei ruošėsi artėjantiems iššūkiams.
Antroji Dakaro ralio lenktynių savaitė prasidėjo nuo sunkaus, ilgo ir, svarbiausia, klastingo greičio ruožo, kuriame didelį vaidmenį turėjo atlikti šalia vairuotojų sėdintys šturmanai.
Dakaro dalyviai šiandien turėjo įveikti 483 kilometrus besitęsusį greičio ruožą, kurį sudarė: 61 proc. gruntas, 19 proc. smėlis, 17 proc. kopų ir 4 proc.
Sunkvežimio vos nepartrenkta Emilija Gelažninkienė: „Esame išbandomi nuo pirmosios dienos“
2024 m. Dakaro ralyje Gelažninkų duetas vos išvengė dar vienos avarijos – nedaug trūko, kad į lietuvių bagį būtų įsirėžęs neseniai sunkvežimių klasėje lyderiavęs olandas Janusas van Kasterenas su „Iveco“.
Vaizdo įraše matyti, kad ekipažai rinkosi visai kitokias trajektorijas. Kol E.Gelažninkienė važiavo vėžėmis, iš kažkur išniręs J.van Kasterenas vos neįsirėžė į lietuvių bagį – E.Gelažninkienei teko sukti į šoną.
Dakaro teisėjai paaiškino, kodėl nubaudė tris lietuvių ekipažus
„48 valandų iššūkyje“ ne vienas Dakaro ralyje dalyvaujantis lietuvis neišvengė baudų.
Emilija Gelažninkienė už praleistą kelio tašką gavo 15 baudos minučių. Nubaustas buvo ir Gintas Petrus, pats pripažinęs, jog praleido kelio tašką. Tiesa, jam įrašytos 30 baudos minučių, todėl panašu, kad jis dviejų dienų greičio ruože praleido du kelio taškus.
Tuo tarpu Benediktui Vanagui buvo įrašytos 4 min. 31 sek. už smulkius pažeidimus.
Dakaro maratoną įveikusi Emilija Gelažninkienė: „Kosmosas, o ne trasa“
Paskutiniai kilometrai prieš poilsio dieną Dakare suvažiuoti. Po nakvynės dykumoje, ankstyvą rytą ekipažai pasileido finišo link. „Rentway Dakar Team“ komandai, apsistojusiai stovyklavietėje B, iki finišo reikėjo nuvažiuoti dar 254 kilometrus vien stačiomis ir pavojingomis kopomis.
Dakare dienos be nuotykių neegzistuoja ir tą jau pirmoje kuro užpylimo zonoje patvirtino ekipažo pilotė Emilija Gelažninkienė.
Emilijai Gelažninkienei maratonas vos neapkarto: dėl gedimo į startą spėjo tik per plauką
Bene sunkiausia Dakaro ralio dalis – maratoninis „48 Chrono“ greičio ruožas – įgauna pagreitį. Net du lietuvių ekipažai neatlaikė Tuščiojo ketvirčio kopų ir pasitraukė iš varžybų. Per plauką blogiausio scenarijaus išvengė ir „Rentway Dakar team“.
Nemalonios žinios Emiliją ir Arūną Gelažninkus pasitiko ryte, ruošiantis palikti bivaką. Po nakties nebeveikė gesinimo sistema, o pagal taisykles esant šios sistemos gedimui startuoti draudžiama.
Šeštasis Dakaro etapas: iš ralio traukiasi Modestas Siliūnas, su problemomis susidūrė Vaidotas Žala
Ketvirtadienį Dakaro ralyje prasidėjo šeštasis etapas, kur ekipažų laukia dar nematyto 48 val. maratono pradžia.
Kaip įprasta, etapo eigą buvo galima sekti tv3.lt, o visos ralio naujienos yra specialiame 2024-ųjų Dakaro polapyje.
„48 Chrono“ maratonas truks dvi dienas. Dalyviai jau šiame Dakare turėjo dviejų dienų klasikinį maratoną, kuriame mechanikų pagalba buvo galima tik 2 val, tačiau „48 Chrono“ yra naujo formato.
Nuolat su nesklandumais susiduriantis Rokas Baciuška: „Kaip diena – taip naujiena“
Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje trečiadienį dalyviai įveikė penktąjį etapą ir pasiekė Tuščiojo Ketvirčio kopas. Prieš 119 km greičio ruožą sportininkams dar teko nuvažiuoti 500 km bendrojo naudojimo keliais.
„Challenger“ klasėje stabiliai važiavęs Rokas Baciuška su šturmanu Oriolu Vidaliu Montijano („Can-Am Factory Team“) pretendavo į aukščiausias pozicijas, tačiau eilinės problemos su bagiu vėl neleido finišuoti be nesklandumų. Šįkart R. Baciuška turėjo tenkintis septinta vieta.
Su prieblanda finišavusi Emilija Gelažninkienė: „Kaip apšilimui prieš dvi maratonines dienas – greičio ruožas tobulas“
Dakaro raliui įpusėjant, artėjame ir prie smėlingų bei kopų kupinų „Tuščiojo ketvirčio“ dykumų. Po smėlį šiandien nardė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų SSV klasės bagis. Džiugu, kad tai padaryti pavyko išties sėkmingai ir treniruotės veikia – ekipažas dieną pabaigė užtikrintai įsitaisydamas greičiausiųjų dešimtuke.
Rytą E. Gelažninkienė nestokojo geros nuotaikos, tačiau minėjo, kad atsipalaiduoti ir galvoti, jog maždaug šimtas kilometrų vien kopomis bus lengvai įkandamas, tikrai neverta.
Dakaro penktasis etapas: finišą pasiekęs Vaidotas Žala vėl tarp greičiausių
Sausio 10-ą dieną Saudo Arabijoje vyksta penktasis Dakaro ralio etapas, kuris bus kitoks negu kiti.
Įprasta matyti, jog Dakaro ralio greičio ruožo ilgis siektų bent jau 300 kilometrų, tačiau penktojo etapo ilgis sieks vos 118 kilometrų.
Vis dėlto, dalyviams iš pradžių reikėjo įveikti net 508 kilometrų ilgio pervažiavimą iki greičio ruožo.
Modestas Siliūnas Dakare lėtina tempą: apie save vis primena petys
„Per kančias į žvaigždes“ – toks yra Senekos posakis. Klaipėdietis Modestas Siliūnas šią frazę persuka savaip ir per kančias kiekvieną dieną važiuoja į Dakaro ralio greičio ruožo finišą.
Primename, kad M. Siliūnui lenktynės apkarto po antrajame greičio ruože patirto kritimo, iki finišo likus 12-13 kilometrų. Nors skausmas ir trukdo, klaipėdietis savo komandoje turi patyrusią kineziterapeutę, kuri kasdien rūpinasi sportininko būkle ir neleidžia skausmui nutraukti varžybų.
Geriausią rezultatą Dakare užfiksavę Arūnas ir Emilija Gelažninkai: „Galėjome spausti“
Dakaro maratono ruožą sėkmingai įveikė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų SSV klasės ekipažas „Rentway Dakar Team“. Komandos noras finišuoti su šviesa šiandien išsipildė – finišo linija kirsta dar plieskiant Saudo Arabijos saulei.
Dar prieš ketvirtojo greičio ruožą startą, ekipažą aplankė buvęs motobagio savininkas, praėjusių metų Dakaro ralio dalyvis Tomas Jančys. Sportininkas juokavo, jog į Dakarą atvyko kaip treneris, galintis pagainioti ekipažą.
Emilija ir Arūnas Gelažninkai kirto trečiojo greičio ruožo finišą: ekipažą labiausiai stabdė atsargumas
Trečiąjį Dakaro ralio 2024 greičio ruožą sėkmingai įveikė ir vieninteliai SSV klasės atstovai Emilija ir Arūnas Gelažninkai. Kaip teigia „Rentway Dakar Team“, šiandien ruožas buvo smagus, greitas, tačiau laimėti turėjo ne greičiausi, o mažiausiai klydę ekipažai.
Emilija Gelažninkienė pasakojo, kad etapas jai patiko ir buvo smagu lenkti varžovus, tačiau šiandien geram rezultatui koją pakišo atsargumas.
Trečiasis Dakaro etapas: Vaidotą Žalą aplenkęs Benediktas Vanagas finišavo dešimtuke
Pirmadienį 10 lietuvių ekipažų vėl rikiavosi prie Dakaro ralio starto linijos, kur jų laukė jau trečiasis greičio ruožas. Šįkart lenktynininkai savo jėgas išbandė klasikiniame maratone.
Šio greičio ruožo išskirtinumas buvo tas, kad komandos vakare technikų pagalba naudotis galės vos pora valandų. Visgi lengvumu etapas nepasižymėjo, tad lenktynininkams teko pasisaugoti.
Gelažninkai vėl finišavo tamsoje: „Važiuoti naktį per kopas labai įdomu, bet taip pat baisu“
Antroji Dakaro diena negailėjo nemalonių staigmenų, tačiau visiems ekipažams iš Lietuvos pavyko pasiekti finišą. Į bivuaką paskutiniai visiškoje tamsoje sugrįžo SSV klasės atstovai Emilija ir Arūnas Gelažninkai. Sportininkų teigimu, diena buvo geresnė nei vakar, tačiau iššūkių vis tiek netrūko.
Nors šiandien dalyviams greičio ruožas buvo beveik 50 kilometrų ilgesnis, jis buvo gerokai greitesnis, nors koją tempui, anot sportininkų, kišo paini navigacija.
Antrąjį Dakaro greičio ruožą Modestui Siliūnui apkartino kritimas
Dakaras sudėtingais greičio ruožais įgauna pagreitį ir šiandien dalyviams su pravažiavimais teko įveikti net 654 kilometrus. Šį greičio ruožą organizatoriai šmaikščiai vadina XXL. Kaip teigia klaipėdietis Modestas Siliūnas, pavadinimas atitiko trasą, nes čia netrūko nei atstumų, nei iššūkių.
Iš bivako sportininkui teko pajudėti švintant, tačiau tai nestabdė – nors ir nebuvo lengviau nei vakar, tačiau važiavimas klostėsi pakankamai sklandžiai.
Pamatykite: pasirodė įrašas, kaip Dakare vertėsi Gelažninkų ekipažo bagis
Dakaro debiutantei Emilijai Gelažninkienei lenktynės jau galėjo baigtis po prologo penktadienį. Būtent tada jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją, kai į jį rėžėsi prancūzų ekipažas.
„Esame finiše ir tuo labai džiaugiamės, nes po pirmo išlipimo iš bagio galvojome, kad nebegalėsime tęsti Dakaro dėl sulūžusio bagio. Likus apie kilometrą iki finišo į mus rėžėsi kitas automobilis, buvo plati vieta. Nežinau, kodėl jis mus taranavo.
Iš galo startavę Gelažninkai: „Nuo vidurio trasos nematėme kelio“
Vieninteliai SSV klasės atstovai Emilija ir Arūnas Gelažninkai Dakarą pradėjo skaudžiu krikštu – taranu nuo kito ekipažo paskutiniuose prologo kilometruose. Akimirką pasirodė, jog taip ilgai lauktas ir išsvajotas ralis pakibs ant plauko, kadangi nebuvo aišku, ar pavyks laiku suremontuoti geltonąjį „Rentway Dakar Team“ bagį.
Remonto darbai truko iki pat išnaktų. Vidurnaktį šturmano poziciją ekipaže užimantis A. Gelažninkas komentavo, jog reikėjo po visą bivuaką ieškoti reikalingų detalių.
#iGo2Dakar. Prologo rezultatų apžvalga: prologas atspindėjo tai, kas laukia
Išvaizda gali atrodyti klaidinanti, mat vos 27 kilometrų prologas buvo sutrumpintas, nors ir lengvai įveikiamas, visų Dakare busimų reljefų ir kelio dangų atspindys. Al Ulos regionas yra idealus pasirinkimas tokiam greičio ruožui, su smėlynais, po kurių sekė uolėtos atkarpos. Buvo ir keli navigacijos galvosūkiai, dėl kurių kai kurie dalyviai prisirinko baudų.
Pamatykite: incidento Dakaro prologe vaizdo įrašas, kuriame vertėsi Gelažninkų ekipažas
Dakare debiutuojanti Emilija Gelažninkienė jau prologe išgyveno tikrą pragarą – jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją. Kaip atskleidė E.Gelažninkienės vyras ir šturmanas Arūnas Gelažninkas, likus kilometrui iki prologo finišo į juos rėžėsi kitas automobilis.
Kaip ir buvo galima nuspėti pagal rezultatus, lietuvius taranavo ne kas kitas, o debiutantų prancūzų duetas – Williamas Grarre ir Julienas Vincentas. Tai patvirtino pati E.Gelažninkienė.
Puikus pirmas Dakaro etapas: Kancius finišavo trečias, Žala ir Paškevičius įšoko į penketuką
Ankstyvą šeštadienio rytą Saudo Arabijoje prasidėjo pirmasis Dakaro ralio greičio ruožas, kuriame startavo dešimt ekipažų iš Lietuvos.
Penktadienį dalyviai įveikė 27 km greičio prologą, po kurio paaiškėjo jų starto pozicijos pirmajame etape šiandien. Bet tikroji kova prasidėjo būtent šiandien.
Pirmame Dakaro etape laukė 414 kilometrai greičio ruožo ir dar 127 kilometrai pervažiavimų. Jį sudarė daugiausiai (71 proc.) žvyro/purvo danga, smėlio (12 proc.
Emilija Gelažninkienė atskleidė, kuris ekipažas rėžėsi į lietuvius
Dakare debiutuojanti Emilija Gelažninkienė jau prologe išgyveno tikrą pragarą – jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją. Kaip atskleidė E.Gelažninkienės vyras ir šturmanas Arūnas Gelažninkas, likus kilometrui iki prologo finišo į juos rėžėsi kitas automobilis.
Kaip ir buvo galima nuspėti pagal rezultatus, lietuvius taranavo ne kas kitas, o prancūzų duetas – Williamas Grarre ir Julienas Vincentas. Tai patvirtino pati E.Gelažninkienė.
„Mus tiesiog nutrenkė.
Emilija Gelažninkienė buvo taranuota: „Galvojome, kad nebegalėsime tęsti Dakaro“
Dakare debiutuojanti Emilija Gelažninkienė jau prologe išgyveno tikrą pragarą – jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją.
Kaip atskleidė E.Gelažninkienės vyras ir šturmanas Arūnas Gelažninkas, likus kilometrui iki prologo finišo į juos rėžėsi kitas automobilis.
„Esame finiše ir tuo labai džiaugiamės, nes po pirmo išlipimo iš bagio galvojome, kad nebegalėsime tęsti Dakaro dėl sulūžusio bagio. Likus apie kilometrą iki finišo į mus rėžėsi kitas automobilis, buvo plati vieta.
Dakaro ralio prologas: rimtas Benedikto Vanago pareiškimas ir skaudžios baudos minutės debiutantui
Penktadienį prasidėjo ilgai lauktas 2024-ųjų Dakaro ralis. Rekordinis ekipažų iš Lietuvos skaičius savo kelią pradėjo nuo prologo etapo. 27 km prologo greičio ruože ekipažai siekė išsiaiškinti savo starto pozicijas pirmame įskaitiniame greičio ruože, kuris prasidės jau rytoj, šeštadienį.
Pirmasis į trasą išriedėjo ralio debiutantas Antanas Kanopkinas. Keturratininkas nuo lyderio atsiliko 7 min. 52 sek. ir buvo devintas tarp dešimties keturračių.
Dakaro ralis atidarytas: debiutantas Modestas Siliūnas įveikė prologą
Po ilgo laukimo, ankstyvą sausio 5 d. rytą Saudo Arabijoje, netoli Al Ulos miesto oficialiai prasidėjo Dakaro ralis 2024. Tradiciškai, varžybos prasideda nuo apšilti kojas leidžiančio prologo. Šiemet vienas pirmųjų juo pravažiavo lenktynių debiutantas, klaipėdietis Modestas Siliūnas.
Lietuvos laiku sportininkas starto liniją kirto 7:48 val. Nors prologas buvo trumpas – vos 27 kilometrų – organizatoriai leido pajusti, jog nuotykių netruks.
Gyvenimo startui besiruošianti Emilija Gelažninkienė: „Moterys Dakare gali važiuoti taip, kaip ir vyrai“
Jau visai netrukus Saudo Arabijoje esantį Al Ulos miestą ims drebinti variklių gausmas. Kartu su juo suvirpės ir ne viena autosporto gerbėjo širdis! Sausio 4-ąją čia įvyks iškilminga sudėtingiausių planetos lenktynių – Dakaro ralio – atidarymo ceremonija, o nuo sausio 5-osios jų ritmu imsime gyventi ateinančias dvi savaites.
Pamatykite tai, nuo ko viskas prasidės – Dakaro ralio atidarymo ceremoniją stebėkite jau šį ketvirtadienį, nuo 20 val. per TV6 ir portale tv3.lt.
Arūno ir Emilijos Gelažninkų komanda išbandė Saudo Arabijos kopas
Sujudimas prie istorinio Al Ulos miesto oficialiai prasidėjo – kasdien dykumose vėžes paišo šimtai Dakaro ralio 2024 m. dalyvių. Tarp jų – ir istorinis Lietuvai ekipažas, pilotuojamas pirmosios varžybų dalyvės iš Lietuvos Emilijos Gelažninkienės.
Kartu su ja šturmano vietoje į jau penktąjį Dakarą atvyko ir motociklininkas Arūnas Gelažninkas. Komanda jau pradėjo administracinių darbų vykdymą ir deda paskutinius pasiruošimo štrichus prieš penktadienio startą.
Dakaro ralis 2024: varžybų programa, įdomybės ir kiek turėsime Lietuvos ekipažų?
Dakaro ralis sugrįžta į Saudo Arabiją su naujais iššūkiais. 2024-ųjų Dakaro ralio dalyvių laukia naujas etapų formatas, specialus 48 valandas trunkantis etapas, esminiai navigacijos pakeitimai.
2024-ųjų Dakaro ralis prasidės sausio 5-ą dieną, Saudo Arabijoje ir truks iki pat sausio 19-osios. Artėjančio maratono dalyviai savo kelionę pradės Saudo Arabijos vakaruose esančiame Ulos mieste. O štai 2024-ųjų Dakaro ralio finišas numatytas Janbu, esančiame šalia Raudonosios Jūros.
Arūnas Gelažninkas ir Emilija Gelažninkienė išvyksta į Saudo Arabiją: jaučiamės visokeriopai pasiruošę
Vieniems gruodis – pasiruošimas šventėms, dovanos ir balta mišrainė. Tačiau Dakaro dalyviams paskutinis metų mėnuo yra lemiamo paruošimo varžyboms laikotarpis. „Rentway Dakar Team“ – Emilija ir Arūnas Gelažninkai – taip pat nepuošė eglučių ir neruošė silkės keliolika skirtingų būdų, tačiau dieną iš dienos praleisdavo Jungtinių Arabų Emyratų dykumose, nardydami po kopas.
Motociklininkas Modestas Siliūnas užbaigia treniruotes ir kyla į Saudo Arabiją
Ankstyvą sekmadienio rytą, kai visa Lietuva bandė išsimiegoti tiek, kad sulauktų Naujųjų metų, motociklininko Modesto Siliūno diena prasidėjo itin anksti. Lietuvos laiku 5 val. ryto, klaipėdietis jau sėdėjo lėktuve, skrendančiame maršrutu Dubajus – Janbu (Saudo Arabija).
Ši kelionė žymi pasiruošimo Dakaro raliui pabaigą.
Dakaro istoriją kurianti Emilija Gelažninkienė – apie „vežančią“ nežinomybę ir karčią pradžią vyriškame sporte
2024 m. Dakaro ralis – ypatingas Lietuvai. Jis išsiskiria istoriškai gausiausiu lietuvių skaičiumi, o šiame būryje debiutuos ir pirma lietuvė moteris pilotuosianti ekipažą – Emilija Gelažninkienė.
Jau mėnesį Emilija ir jos vyras, žinomas motociklininkas, daugkartinis čempionas, Arūnas yra Dubajuje (Jungtiniai Arabų Emyratai), kur intensyviai ruošiasi svarbiausioms varžyboms – Dakaro raliui.
Pirmas podiumas prieš Dakaro ralį: Emilija Gelažninkienė sėkmingai baigė „Abu Dhabi Baja Challenge“ varžybas
Už kiek daugiau nei dviejų savaičių prasidėsiantis Dakaro ralis ir iššūkiai jame parodys, kurie sportininkai yra techniškiausi ir geriausiai pasiruošė sunkiausių pasaulyje varžybų startui. Į bene paskutinį išbandymą prieš startą susiruošė ir vienintelė Dakare startuosianti moteris iš Lietuvos Emilija Gelažninkienė. Ji ankstyvą sekmadienio rytą stojo prie „Abu Dhabi Baja Challenge“ starto linijos.