artūras pakėnas
                    Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „artūras pakėnas“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „artūras pakėnas“.
            
 Vairuotojams – naujovė: 90 eurų baudą skirtų ne tik policija
                                Seime pasirodė nauja idėja, kuria būtų keičiama Administracinių nusižengimo kodekso (ANK) tvarka. Jei pakeitimai įsigaliotų, už kai kurių ženklų nepaisymą baustų ne tik policija. 
Spalio 13 d. grupė Seimo narių užregistravo ANK pataisas, pagal kurias norima leisti bausti prasižengusius vairuotojus ne tik policijos, bet ir savivaldybių pareigūnams.
                            
 Pokyčiai keliuose – jau šią žiemą? Štai ką leis daryti vairuotojams
                                Kalbos dėl greičio didinimo netyla, o eksperimentai kai kuriose Europos valstybėse atliekami iki šiol. Tiesa, netrukus pokyčių gali sulaukti ir Lietuvos vairuotojai.  
Šiuo metu Čekija vykdo eksperimentą – keliose automagistralių atkarpose padidino maksimalų leistiną greitį nuo 130 km/val. iki 150 km/val. 
 
Pasklidus šiai žiniai, vairuotojai taip pat pradėjo diskutuoti, ar nevertėtų tokiu keliu žengti ir Lietuvai.
                            
 Vairuotojams – pokyčiai „Regitroje“: egzaminas vyks kitaip?
                                Dalis Seimo narių užsimojo keisti „Regitros“ egzaminų tvarką. Tačiau vairavimo ekspertai įspėja: jei bus pradėtos taikyti išimtys dėl teorijos laikymo, tai tik padidins avaringumą keliuose.  
Seime po pateikimo pritarta socialdemokratų Indrės Kižienės ir Rimanto Sinkevičiaus siūlomam Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektui.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
 
  Apie tai žino ne visi vairuotojai: įspėja, ką daryti pamačius tai kelyje
                                Ne visi vairuotojai lieka patenkinti kelių kokybe Lietuvoje. Vis tik tarnybos primena – jei pastebėjote dideles duobes keliuose, laukiami ne tik gyventojų skambučiai, bet ir pranešimai, kuriuos stebi programėlėje. 
Važiuodami automobiliu, vairuotojai neretai naudoja nemokamą navigacijos programėlę „Waze“. 
Kiekvienas programėlės naudotojas žemėlapyje gali pažymėti, kur yra sustojęs automobilis, vyksta kelio darbai ar yra kelio nelygumų, duobių ir kt.
                            
 Vairavimo instruktorius apie lietuvių įpročius: „Tai – visiškas atsakomybės trūkumas“
                                Nors vairuotojų elgesys kelyje per pastaruosius dešimtmečius smarkiai pasikeitė, technologijos atnešė ir naujų pavojų. Kaip rodo naujausias tyrimas, kai kurie vairuotojai šiandien geba ne tik kalbėti telefonu, bet ir žiūrėti vaizdo įrašus ar net filmus vairuodami – tokią praktiką pastebi vairavimo instruktoriai ir patvirtina apklausos duomenys, rašoma pranešime spaudai.
                            
 Dauguma Lietuvos vairuotojų vis dar viršija greitį: įpročių nekeičia nei baudos, nei matuokliai
                                Didžioji dalis šalies vairuotojų tiek miestuose, tiek užmiestyje ir toliau linkę viršyti leistiną greitį. Nors dažniausiai tai daroma nežymiai, nemaža dalis apklaustųjų pripažįsta greitį viršijantys ir žymiai daugiau. Specialistai teigia, kad tokie įpročiai atsirado ne vakar, o greičio pažeidimų masto nepakeis nei matuoklių gausa, nei didesnės baudos. Reikalingas ilgalaikis švietimas.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
 
  Tyrimas: nagus po automobilio kapotu kiša tik nedidelė dalis šalies vairuotojų
                                Lietuvoje vis dar gajus stereotipas, kad šalies vairuotojai – tikri auksarankiai, kurie mieliau patys taiso savo automobilius nei patiki juos profesionaliems servisų meistrams. Vis dėlto naujausia apklausa rodo, kad realybė kiek kitokia. Nors dalis vairuotojų geba savarankiškai atlikti net sudėtingus techninius darbus, dauguma pirmenybę teikia specialistams – net už lemputės keitimą sudėtingesnę priežiūrą patiki servisams.
                            
 Vairavimo egzamino „Regitroje“ neužtenka? Siūlo žinias atnaujinti pakartotinai
                                Ar pakanka vieną kartą išlaikyti vairavimo egzaminą, kad visą gyvenimą būtum įgudęs, taisykles puikiai išmanantis vairuotojas? Su tuo sutinka beveik devyni iš dešimties vairuojančių lietuvių.  
Saugaus eismo ekspertai pabrėžia – kelių eismo taisyklės keičiasi, automobiliai tobulėja, tad neatsilikti reikėtų ir vairuotojams.
                            
 Lietuviai nenori atnaujinti vairavimo žinias: ekspertai ragina ne bausti, o informuoti
                                Ar vieno vairavimo egzamino pakanka visam gyvenimui? Dauguma vairuojančių lietuvių įsitikinę – taip. Vis dėlto saugaus eismo ekspertai įspėja: kelių eismo taisyklės (KET) kinta, automobiliai tobulėja, o įpročiai bėgant laikui – ne visada išlieka teisingi. 
Tačiau privalomi vairavimo žinių atnaujinimo egzaminai, jų manymu, būtų perteklinė priemonė. Vietoje to siūloma didinti vairuotojų informuotumą ir skatinti savanoriškai atnaujinti žinias.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
   
  Bedė pirštu, kodėl neišlaiko egzamino „Regitroje“: įsidėmėkite šią klaidą
                                Lietuvoje vairavimo egzaminą iš pirmo karto įveikia tik kas penktas laikantysis. Specialistai įsitikinę, kad dėl to kalti ne tik būsimi vairuotojai. 
Pastaruoju metu Lietuvoje pastebima tendencija, kad vis daugiau būsimų vairuotojų „Regitroje“ neišlaiko ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminų iš pirmo karto.
                            
 Vairuotojams – naujovė: nuo kitų metų keičiasi eismo zonos, štai kaip atrodys
                                Vilniuje kitąmet planuojama įrengti 14 naujų ramaus eismo zonų, siekiant padidinti eismo dalyvių saugumą sostinėje. Visgi vairavimo ekspertai kritikuoja šį savivaldybės sprendimą ir teigia, kad tokiu būdu siekiama, kad sostinės vairuotojams paprasčiausiai pasidarytų nebepatogu važiuoti automobiliais. Tiesa, Vilniaus miesto savivaldybė nurodo, kad prieš pradėdama darbus nuo 2025 metų sausio mėnesio pirmiau planuoja susitikti ir pasikonsultuos su gyventojais, o tada pradėti įrenginėti zonas.
                            
 Greičio matuoklius pastatė, kur avarijų net nebuvo? Pasakė, ar dėl to panaikintų paskirtas baudas
                                Žemės ūkio technika dėl savo techninių parametrų labai retai gali viršyti greitį, tačiau patys ūkininkai yra tie žmonės, kurie tikrai daug laiko praleidžia prie vairo. Be to, ūkininkai sumoka daug mokesčių valstybei. Tad valstybinio audito išvados, kad dalis greičio matuoklių mūsų keliuose įrengti nepagrįstai, žemės ūkio sektoriaus bendruomenės nepaliko abejingos.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  „Lietuvos metų automobilis 2025“ komisija patikrino automobilių sugebėjimus Bukiškių autodrome
                                Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis grįžta į tiesią trajektoriją. Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis slysdamas sukasi aplink savo ašį, išskleisdamas vandens lašelių vėduoklę.
                            
 Automatinė pavarų dėžė komerciniame automobilyje: kam ji naudinga?
                                Atsakymas būtų labai paprastas: vairuotojui ir jo darbdaviui, nes užtikrina geresnes darbo sąlygas. Tačiau tiesa ta, kad komercinius automobilius dažniausiai perka ne vairuotojai, o įmonių buhalteriai. Automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis yra brangesni už modelius, turinčius mechanines dėžes. Be to, komerciniai automobiliai skirti darbui, tad patogumas toli gražu nėra svarbiausias kriterijus.
                            
 Vairuotojams – šūsnis naujovių: štai kada „Regitra“ atims pažymėjimą ir kaip vyks egzaminas
                                Išlaikius tiek teorijos, tiek praktinį vairavimą, su pažymėjimu gali tekti atsisveikinti ne dėl savo kaltės, o tik dėl to, kad „Regitra“ peržiūrės vaizdo įrašą ir pamatys egzaminuotojo klaidą. Be to, prie vairavimo egzamino jūsų galės iš viso neprileisti, jeigu bus įtarimų, kad bandote paveikti egzamino rezultatą.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Užsimojo keisti tvarką dėl automobilių tikrinimo: stabdys ne visus vairuotojus?
                                Nuo šių metų pradžios aplinkos apsaugos pareigūnai turi teisę stabdyti transporto priemones ir tikrinti, kiek teršalų jos išmeta į aplinką. Ir nors prabėgo jau daugiau kaip 7 mėnesiai, žadėti reidai keliuose taip ir nebuvo surengti. O dabar atsirado dar ir naujas siūlymas šiuo metu galiojančią tvarką vėl keisti.
                            
 Vairuotojus stebi nauja įranga: jeigu taip rikiuojatės, atsiųs baudą?
                                Sostinėje jau ilgiau kaip mėnesį vairuotojų daromus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus fiksuoja nauja stebėjimo įranga. Be to, įvardijama ir vieta, kur toks prietaisas šiuo metu yra išbandomas. 
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Judu“ (anksčiau „Susisiekimo paslaugos“) nuo birželio 12 d. iki rugpjūčio 15 d. Kalvarijų g. ir Apkasų g. sankryžoje pradėjo testuoti naują transporto priemonių stebėjimo įrangą.
                            
 Milžiniškos baudos ir teisių praradimas neatgraso: kas šeštas lietuvis prie vairo yra sėdęs išgėręs
                                15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę išgėrę, 2 proc. prisipažįsta tai darę viršydami leistiną 0,4 prom. ribą, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. Tokią situaciją atskleidė „Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa, kuria buvo siekiama įvertinti šalies eismo įpročius ir kultūrą.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Veteranų slalomą atrado ir elektromobiliai
                                Savaitgalį Kaune dviejose aikštelėse šalia Žemės ūkio akademijos varžėsi tradicinio, jau pusę amžiaus gyvuojančio velykinio automobilių slalomo varžybų, kurias rengia Tarptautinė automobilių sporto veteranų asociacija (TASVA), dalyviai. 
Slalomo fiesta paviliojo rekordinį, net 117 automobilių sporto veteranų ir svečių būrį, kuriam šios varžybos tapo neatskiriama prasmingo, adrenalino nestokojančio laisvalaikio dalimi.
                            
 „Regitra“ perspėja – keičiasi tvarka: egzaminuotojai būsimus vairuotojus vertins kitaip
                                „Regitros“ egzaminuotojai nuo kovo 1 d. būsimus vairuotojus vertins vadovaudamiesi nauja tvarka. Tiesa, vairavimo instruktoriai sutinka ne su visais pakeitimais ir vardija spragas.  
Naujienų portalas tv3.lt jau anksčiau rašė, kad „Regitra“ parengė ir patvirtino nuo kovo 1 d. įsigaliosiantį Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašą.
                            
 Vairavimo ypatumai žiemą: ką daryti, jei automobilis kelyje ima slysti?
                                Pastarąjį mėnesį vairuotojai Lietuvoje, deja, negali išvengti važiavimo slidžia kelio danga. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad dažniausiai eismo įvykiai fiksuojami transporto priemonei išslydus iš posūkio, o koją dažniausiai pakiša per didelis žmonių pasitikėjimas vairavimo įgūdžiais bei transporto priemonės techninėmis galimybėmis. 
„Pastarąjį mėnesį itin dažnai keičiasi eismo sąlygos, todėl didėja tikimybė, kad automobilis slys ar taps sunkiau valdomas.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Žalio mirksinčio šviesoforo atsisakymas: išsigando, kad bus kaip su žaliomis rodyklėmis?
                                Susisiekimo ministerija praėjusiais metais leido šalies savivaldybėms ir kitiems kelių savininkams savo nuožiūra nuspręsti, ar žalias mirksintis šviesoforo signalas turėtų būti panaikintas, kaip tai yra padaryta daugelyje Europos šalių. Tuo metu didžiųjų miestų savivaldybės pakomentavo, ar artimiausiu metu vairuotojai sankryžose galės išvysti pokyčių.
                            
 Tūkstančiai vairuotojų pernai viršijo greitį: laikas didinti juokingas baudas ir pažaboti „erelius“?
                                Baudas už greičio viršijimą pernai gavo beveik 0,7 mln. Lietuvos vairuotojų. Nors kai kuriose valstybėse už šį Kelių eismo taisyklių (KET) nusižengimą baudos dydis nustatomas atsižvelgiant gyventojų pajamas, mūsų šalyje baudų dydžiai nesikeičia jau kurį laiką. Ekspertai vardija, kaip būtų galima pažaboti kelyje skubančius vairuotojus, o policija užsimena apie iškeltą pagrindinį tikslą, kuriuo siekiama didesnio saugumo.
                            
 Norite išsiskirti iš kitų? Už tokius numerių rėmelius gali skirti 240 eurų baudą
                                Vairuotojai, norėdami ant savo automobilio užsidėti vardinius numerius, privalo laikytis tam tikrų taisyklių. O už galimybę išsiskirti tarp kitų gyventojai pakloja daugiau kaip tūkstantį eurų.  
Tačiau pasitaiko ir tokių, kure perka ne vardinius numerius, bet valstybinių numerių rėmelius, ant kurių galima išvysti ne tik rusiškų ar lietuviškų frazių, tačiau kai kuriais atvejais keiksmažodžių.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Automobilis iš galo privažiavo pernelyg arti? Paaiškino, ar vairuotojai už tai gali sulaukti baudos
                                Kiekvieną savaitę policija registruoja šimtus eismo nelaimių keliuose, kurios kyla ir dėl pėsčiųjų, ir vairuotojų neatsakingumo. Saugaus eismo ekspertas pastebi, kad retas vairuotojas susimąsto apie būtinybę išlaikyti saugų atstumą tarp priekyje važiuojančios transporto priemonės, pavyzdžiui, tada, kai sankryžose yra laukiama žalio šviesoforo signalo. Policijos atstovai taip pat įvardija, ar vairuotojai, kurie tarsi „prilimpa“ prie kito automobilio, gali sulaukti baudos.
                            
 Vairuotojams ruošia naujus pakeitimus: kas 5 metus privalės dalyvauti mokymuose?
                                Lietuvos vairuotojai turės ne tik atnaujinti pirmosios pagalbos vaistinėles automobiliuose ir reguliariai gauti medicininę pažymą, kad yra tinkami vairuoti. Jų gali laukti ir dar viena užduotis – kas penkerius metus pakartoti pirmosios pagalbos kursus. 
Norėdami gauti teises, vairavimo mokyklose kiekvienas būsimas vairuotojas išklauso 8 valandų trukmės pirmosios pagalbos kursus.
                            
 Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?
                                Prieš kelis dešimtmečius Europos Sąjunga užsibrėžė pažaboti nelaimingų įvykių skaičių keliuose. Per šį laiką buvo priimta daugybė automobilių saugumo standartus apibrėžiančių nuostatų, padėjusių išgelbėti tūkstančius eismo dalyvių gyvybių.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Vyras pasipiktino motociklininkų elgesiu: važiuoja išsiskleidę, dėl jų kitiems reikia trauktis į šoną
                                Po Lietuvą keliaujantis vilnietis pasibaisėjo motociklininkų elgesiu. Vyras sako ne kartą pastebėjęs, kad motociklininkai dažnai važiuoja itin arti skiriamosios kelio juostos, kartais ją kerta ir važiuoja priešpriešinio eismo juosta. Tai, kaip sako vilnietis, labai erzina, mat iš priekio atvažiuojančios transporto priemonės yra priverstos kuo labiau pasitraukti į šoną. 
Policija ragina gyventojus pastebėjus tokius atvejus juos užfiksuoti ir apie tai pranešti policijai.
                            
 Spūsčių sezonas grįžta: ekspertas patarė, kaip jų išvengti
                                Kilometrinės automobilių eilės, lėtai slenkantis laikas ir nuolatos minkomas automobilio pedalas, tai yra Lietuvos didžiųjų miestų realybė, su kuria kone kiekvieną dieną susiduria visi į darbą ar mokslus keliaujantys automobiliu. Tačiau dar liūdnesnė situacija laukia rugsėjį, pasibaigus daugelio atostogoms ir gatvėms prisipildžius į mokyklas ir universitetus kasryt skubančio jaunimo.  
Vilnietis Miroslavas sostinėje jau ne vienerius metus teikia pavežėjimo ir kurjerio paslaugas.
                            
 Vairuotojų laukia naujovės: kai kur leis paspausti greičio pedalą
                                Valstybiniuose keliuose išjungus vadinamuosius inkilus, greičio mėgėjai neliko nepastebėti. Į darbą kibo naujieji sektoriniai matuokliai ir jų kraityje yra apvalus skaičius kelių erelių – per pirmą šių metų pusmetį užfiksuota net 50 tūkstančių pažeidimų.  Dalis vairuotojų mano, jog policija ir kitos institucijos išvengtų tokio didžiulio darbo, jei dalyje Lietuvos kelių būtų padidintas maksimalus leistinas greitis.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Perspėjimas vairuotojams: be šių dokumentų galite pakliūti į rimtą bėdą
                                Jau kitąmet vairuotojams nebereikės tampytis krūvos dokumentų ir popierių.  Seimas nusprendė, jog vietoje automobilio techninio paso, draudimo dokumentų bei vairuotojo pažymėjimo policijos pareigūnams užteks parodyti savo pasą arba tapatybės kortelę. Skeptikai naują tvarką vadina nesąmone, esą kilus smulkiai avarijai, be dokumentų kils nesusipratimų, o vietovėse, kur nėra ryšio, policininkai kompiuteriu negalės patikrinti duomenų.
                            
 Automobilių ekspertai: techniškai netvarkingi automobiliai didina avarijų riziką keliuose
                                Nors žuvusiųjų Lietuvos keliuose skaičius šiemet išlieka panašus kaip ir praėjusiais metais, visų eismo įvykių ir sužeistųjų fiksuojama net 8 proc. daugiau. Avaringų situacijų itin padaugėja žiemą, kai slidžiame kelyje tampa dar sunkiau suvaldyti transporto priemonę. Kaip viena dažniausiai pasitaikančių tokių nelaimių priežasčių išskiriami techniškai netvarkingi seni automobiliai, kuriuose nėra jokių žmogaus sveikatą ir gyvybę išsaugoti galinčių elektroninių saugumo sistemų.
                            
 Ekspertai įspėja Lietuvos vairuotojus dėl naudotų automobilių
                                Nors žuvusiųjų Lietuvos keliuose skaičius šiemet išlieka panašus kaip ir praėjusiais metais, visų eismo įvykių ir sužeistųjų fiksuojama net 8 proc. daugiau.  Avaringų situacijų itin padaugėja žiemą, kai slidžiame kelyje tampa dar sunkiau suvaldyti transporto priemonę. Kaip viena dažniausiai pasitaikančių tokių nelaimių priežasčių išskiriami techniškai netvarkingi seni automobiliai, kuriuose nėra jokių žmogaus sveikatą ir gyvybę išsaugoti galinčių elektroninių saugumo sistemų.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Vairavimo kultūra: lietuviai panašūs ir į prancūzus, ir į portugalus
                                Už automobilio vairo kasdien praleidžiant daug laiko, neišvengiamai tenka reguliariai nusistebėti kitų vairavimo stiliumi ir kelyje demonstruojama kultūra. Keliaujant po pasaulį, kitų tautų atstovų vairavimo įpročiai gali dar labiau nustebinti. „Volkswagen komercinis transportas“ atliko apžvalgą ir išskyrė ryškiausius bruožus, kuriais tam tikrose situacijose pasižymi skirtingų šalių vairuotojai.
                            
 Apie vairavimo naktį keliamus pavojus – iš eksperto lūpų
                                Vairavimas naktį – ne visiems lengva užduotis. Papildomi iššūkiai, tokie kaip sumažėjęs matomumas, kelia pavojų visiems eismo dalyviams. Tad ką, siekiant išlikti saugiems, būtina žinoti apie vairavimą tamsiuoju paros metu? Patarimais dalinasi vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas. Anot jo, naktį svarbiausias dalykas – tinkamai sureguliuoti žibintai.
                            
 Žioplys supainiojęs gazo ir stabdžio pedalus
                                Su džiaugsmu pranešame, jog startuojame su nauja rubrika, kurios vardas bus „Saugus Eismas". Jame stengsimės apžvelgti kaip reikia saugiai elgtis gatvėse, bet ir pakalbinsime žmones, kurie yra susiję su etiška ir saugia eismo kultūra Lietuvoje.
Pradėsime nuo vieno vaizdo klipo, kuriame išvysite visiems pažįstamą situaciją. Tačiau kokie to padariniai ir ar taip verta elgtis? Ta proga pakalbinome ekonomiško ir ekstremalaus vairavimo meistrą Artūrą Pakėną.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Praktiniai ekovairavimo mokymai – veiksmingi
                                Lietuvoje ką tik baigta dar viena  tarptautinio projekto „Ekovairavimo diegimas besimokančiųjų ir teisę vairuoti turinčių vairuotojų mokymuose“ (ECOWILL) dalis – 500 vairuotojų dalyvavo trumpos trukmės praktiniuose ekovairavimo mokymuose vairuotojo pažymėjimą turintiems asmenims. Mokymų metu pasiekta vidutinė degalų ekonomija sudarė 13-15 proc.
  2011 - 2012 metų sandūroje projekto ECOWILL ribose ekovairavimo mokymo metodikos Lietuvoje buvo apmokyti pirmieji vairavimo instruktoriai.
                            
 Vairavimo instruktorius A. Pakėnas: smulkias moterų padaromas avarijas lemia mokymo klaidos
                                Tiksliai pasakyti, kada visuomenėje kilo diskusijos apie moterų vairavimo sugebėjimus, neįmanoma, bet galime spėti, kad maždaug tuo metu, kai tik pirmoji dailiosios lyties atstovė sėdo prie vairo. Diskusijos apie tai visuomet būna daugiau emocionalios nei racionaliai argumentuotos, tačiau metodiškai teisingų bandymų atsakyti į lyčių priešpriešą keliančius klausimus taip pat būta.
                            
 Ekovairavimo principai galioja ir automobiliams su automatinėmis pavarų dėžėmis
                                „Ecodriving LT“ vykdomų ekonominio vairavimo mokymų rezultatai rodo, jog vairuojant automobilį su automatine pavarų dėže degalų sutaupyti galima iš esmės tiek pat, kaip ir su mechanine pavarų dėže. Įvertinus mokymus lengvaisiais automobiliais su mechanine pavarų dėže, buvo paskaičiuota, jog vairuotojai išmoksta sutaupyti vidutiniškai 13-15 proc. degalų. Vairuojant automobilius su automatine pavarų dėže, pasiekta vidutinė 13,2 proc. ekonomija.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  Ekovairavimo mokymų rezultatai rodo neišnaudotas vairuotojų galimybes važiuoti taupiau
                                Pirmieji Lietuvoje vykdomo tarptautinio projekto „Ecowill“  - „Ekovairavimo diegimas besimokančiųjų ir teisę vairuoti turinčių vairuotojų mokymuose“, kurį remia ES programa „Pažangi energetika Europai“, praktinių mokymų rezultatai rodo, jog Lietuvos vairuotojai dar turi nemažai rezervų taupyti degalus: net 70% ekovairavimo mokymų dalyvių be didesnių pastangų sugebėjo automobilio degalų sąnaudas sumažinti procentu, kuris žymimas dviženkliu skaičiumi - vidutiniškai 15-20%.
  Prieš du metus st...
                            
 Finišavo XII-asis tarptautinis žurnalistų ralis "Lietuva-2007"
                                Šeštadienio pavakarę Raudondvario (Radviliškio rajonas) poilsio bazėje finišavo Lietuvos žurnalistų autoklubo kasmet rengiamas tradicinis, jau dvyliktasis tarptautinis žurnalistų ralis "Lietuva-2007". Be šeimininkų, jame dalyvavo ekipažai iš Lenkijos, Estijos ir Latvijos. Prie starto linijos šiemet išsirikiavo 37 ekipažai, o ralio finišo liniją kirto 36.Iki 1,6 litro variklių darbo tūrį turinčių automobilių klasėje nugalėjo "Formulės-1" lenktynių komentatorius A. Volungevičius su S. Miežiu.
                            
 1000 km lenktynėse spindėjo ir Vytauto Šapranausko talentas
                                Daugeliui ištikimiausių „Aurum 1006 km lenktynių“, kitais metais pažymėsiančių savo 20-tį, gerbėjų ko gero bene labiausiai bus įsirėžusios šeštosios, 2005 m. įvykusios šios serijos varžybos. Ne todėl, kad tos lenktynės pasižymėjo itin dramatiška jų baigtimi ar neįtikėtinais įvykiais trasoje. Pirmąsyk renginio istorijoje ilgų nuotolių lenktynes organizuojančiai VšĮ „Promosportas“ motulė gamta pažėrė tiek ir tokių išbandymų, nuo kurių net juos atlaikius gerokai padaugėja žilų plaukų.
                            
 REKLAMA
    
  REKLAMA
  
  