antanas sagatauskas
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „antanas sagatauskas“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „antanas sagatauskas“.
Antanas Sagatauskas. Veržlumas NT sektoriuje: vis dar pagrįstas ar jau neracionalus
Prieš metus mažai kas tikėjosi, kad pandemijos poveikis NT sektoriui bus toks švelnus. Šiandien butų ir biurų statybos vyksta visu pajėgumu, prekybos centrų projektų taip pat niekas nestabdo, ir kai kam toks veržlumas gali atrodyti neracionalus. Tačiau iš tiesų plėtra NT sektoriuje atspindi palankią šalies ekonomikos būklę.
Antanas Sagatauskas. Tvarumui numatomi milijardai eurų – kuriems verslo sektoriams jie atiteks
ES ekonomikos atsigavimo skatinimui skirta iniciatyva „NextGenerationEU“ įgauna vis aiškesnį kontūrą − visos bendrijos mastu numatytas 750 mlrd. eurų finansavimas, iš kurio mūsų šalies verslas gali tikėtis maždaug 5,6 mlrd. eurų, rašoma pranešime spaudai.
Tai palanki proga investuoti į tvarius sprendimus ir taip prisidėti prie taršos mažinimo.
Antanas Sagatauskas. Tvarumas kaip konkurencinis pranašumas versle
Nors šiuo metu pasaulį yra sukausčiusi pandemija, rūpestis aplinka, kurioje gyvename, klimato kaita ir tvarūs sprendimai vis dažniau yra visų mūsų dėmesio centre. Jei anksčiau tvarumas dažniau būdavo siejamas su socialine atsakomybe, tai šiandien jis tampa verslo ateities kryptimi ir apčiuopiamu konkurenciniu pranašumu.
Antanas Sagatauskas. Ką šie metai žada gamybos sektoriui?
Pasaulio pramonės sektoriui praėję 2019-ieji metai nebuvo lengvi. Nerimą kėlusių priežasčių netrūko: lėtėjanti pasaulinė ekonomika, įtampa darbo rinkoje ir protestų bangos, prekybos karai bei kitos geopolitinės rizikos. Todėl atrodo dėsninga, kad pramonės pasitikėjimo rodikliai ir euro zonoje, ir JAV mažėjo nuo praėjusių metų pradžios.
Visgi toks susirūpinimas ir neapibrėžtumas, kuris praėjusiais metais vyravo tarp Vakarų šalių gamybininkų, į mūsų šalį nepersikėlė.
Antanas Sagatauskas. Kodėl bankas turi klausimų apie jūsų verslą?
Pastaraisiais metais pasaulio valstybės nuolat ieško veiksmingų būdų kovai su organizuotu nusikalstamumu ir terorizmo grėsmėmis. Nusikaltėliai tobulina savo veiklos metodus ieškodami saugumo spragų, todėl į kovą su šiomis grėsmėmis netiesiogiai įtraukiama vis didesnė verslo bendruomenės dalis, kuriai šiandien keliami didesni skaidrumo reikalavimai.
Dabartinė situacija turi gana seną priešistorę, kurios pradžia – šio tūkstantmečio pradžioje įvykdyta rugsėjo 11-osios teroristų ataka JAV.
Lietuvos verslo plėtros ambicijos – lietuviškai santūrios
„Swedbank“ inicijuotos Lietuvos verslo apklausos rezultatai rodo, kad didžioji dalis šalies verslininkų tikisi tvaraus įmonės pelno augimo. Tai nurodė 65 proc. apklaustųjų įmonių vadovų ar jų atstovų. Tikslą padvigubinti veiklos pelną yra išsikėlę 27 proc. Toliau rikiuojasi siekis būti žinomu tarptautinės rinkos dalyviu (25 proc.) ir būti namų rinkos lyderiu (21 proc.). Augimo tikslų nurodė neturinčios 10 proc. įmonių – jos pageidautų išlaikyti jau pasiektą lygį.
Elektroninė prekyba – lenkiame kaimynus, bet ar to gana?
Statistikos departamento duomenimis, tik elektroninėje prekyboje besispecializuojančių įmonių mažmeninės prekybos apyvarta užsakomuoju paštu arba internetu pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje ūgtelėjo beveik 120 kartų. „Ecommerce Foundation“ duomenimis, visos elektroninės prekybos apyvarta Europoje kasmet išauga vidutiniškai 15 proc.
Lietuvos versle tikimasi stabilaus augimo metų
Sparčiu ekonomikos augimu kelerius pastaruosius metus pasižymėjusios Baltijos šalys pernai augo skirtingu tempu. Lietuvoje ir Estijoje bendrasis vidaus produktas augo atitinkamai 1,6 ir 1,2 procento, Latvijoje – 2,8 procentais.
Kas bendro tarp nuolaidos medžiotojų ir perkančių iš idėjos?
Nuo vieno prie kito – ne toks jau ir ilgas kelias, kaip daugeliui galėtų atrodyti. Tą parodė pastarąjį pusmetį šalyje vykusi „Swedbank“ inicijuota smulkaus verslo palaikymo akcija. Ji tapo besikeičiančių Lietuvos pirkėjų įpročių lakmusu. Iš esmės šios smulkaus verslo palaikymo akcijos rezultatai paneigia nuo seno tiražuojamą mitą, kad esame nuolaidų medžiotojai ir perkame tik ten, kur yra pigiau. O visa kita – neva mums nesvarbu.
Smulkusis verslas žengia į aktyvaus augimo etapą
Po ekonomikos sunkmečio sparčiai atsigaunantis Lietuvos smulkusis verslas įgyja vis didesnį svorį visos šalies ekonomikoje. Skaičiuojama, kad šiuo metu smulkiosios įmonės kartu su vidutinėmis sudaro absoliučią daugumą šalyje veikiančių įmonių. Jos įdarbina 8 iš 10 gyventojų ir sukuria apie 70 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP). „Lyginant su kitomis Europos šalimis, smulkusis verslas Lietuvoje atlieka kur kas svarbesnį vaidmenį šalies ekonomikoje.
REKLAMA
REKLAMA
Lietuviško verslo plėtros planavimo ypatumai
Ar daug pažįstate verslininkų, kurie nenorėtų savo verslo plėtros? Aš, tiesą sakant, nė vieno. Ambicijų augti turi visi, net ir vieno žmogaus mikroįmonės. Tačiau konkrečių veiksmų nutaria imtis sąlyginai nedaug. Kaip rodo neseniai „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos verslo apklausa, verslo plėtrą artimiausiu metu planuoja tik kas antra šalies įmonė.
Dažniausi smulkiųjų verslininkų klientai – regionų gyventojai
Lietuvoje augant tinklinių parduotuvių skaičiui, smulkusis verslas išlieka svarbiu vietos ekonomikos varikliu – ypač šalies regionuose. „Swedbank“ atliktos apklausos duomenimis, pas smulkiuosius vietos gamintojus ir prekybininkus nuolat, tai yra bent kartą per savaitę, apsiperka dauguma mažesniuose miestuose gyvenančių žmonių. Didmiesčiuose, priešingai nei regionuose, daugelis pas smulkiuosius apsiperka gerokai rečiau.
Smulkusis verslas pasmerktas Sizifo darbui?
Sparčiai stiprėjanti šalies ekonomika, išaugęs gyventojų socialinis mobilumas ir žiniasklaidos plačiai išreklamuotos verslo naujokų sėkmės istorijos sukūrė tai, ko nepavyko pasiekti tikslinėmis skatinimo priemonėmis. Tai yra, suteikė stiprų impulsą verslumo Lietuvoje proveržiui. 33 kasdien – tiek naujų smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių buvo sukuriama Lietuvoje pernai metais.
Iš smulkiųjų verslininkų nuolat perka kas trečias Lietuvos gyventojas
Beveik trečdalis Lietuvos gyventojų (28 proc.) sako nuolat, tai yra bent kartą per savaitę, perkantys iš smulkiųjų šalies verslininkų. Niekada to nedarantys sako tik kas dešimtas (12 proc.), o likusi dalis – perka, bet rečiau nei kartą per savaitę. Tokius duomenis atskleidžia „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa. „Pirkėjų pritraukimas yra vienas opiausių šios dienos klausimų smulkiajam Lietuvos verslui.