„Karščiausias“ socialinis tinklas: patekti nori milijonai, kad gyvai paklausytų kaip kalba kiti

Šių metų pradžioje madingiausiu socialinio bendravimo tinklu tapo „Clubhouse“. Rodos, kad turint „Facebook“, „TikTok“, „Facebook“ ar „Instagram“ jau niekas neturėtų stebinti, tačiau vartotojus patraukė šio bendravimo įrankio išskirtinumas ir galimybė pabendrauti su žymiais žmonėmis.

Dabar kvietimų ten ne tik kaulijama iš draugų, bet ir siūloma įsigyti „eBay“ ar „AliEpress“. Dar praėjusių metų gruodį tinklas buvo vertinamas 100 mln. dolerių, o sausį – jau 1 mlrd.

Kada atsirado „Clubhouse“?

„Clubhouse“ yra „jaunas“ tinklas – jam nėra dar ir metų. Sukūrė jį Stenfordo auklėtiniai ir buvę „Google“ darbuotojai Paulas Davisonas, Rohanas Sethas.

2020-ųjų balandį programėlė „Clubhouse“ oficialiai pristatyta iOS aplinkoje. Turėjęs keletą ne tokių sėkmingų socialinio tinklo bendravimo programėlių kūrimo patirties P. Davisonas, kartu su savo kolega R. Sethu nusprendė pasirinkti „gyvo bendravimo“ kortą: socialinį tinklą sudaro „kambariai“ ir „klubai“, kuriuos apjungia bendri interesai ar temos. Juose bendrauti galima tik kalbant ir tik realiu laiku – įrašinėti pokalbius yra draudžiama pagal šios paslaugos teikimo taisyklės. Bet kuris užsiregistravęs „Clubhouse“ vartotojas gali sukurti viešą „kambarį“, kuriame galima bendrauti bet kokiomis temomis, o jo sekėjai gaus pranešimą apie galimybę prisijungti prie pokalbio. Taip sukuriama grandininė reakcija – mat pranešimus apie naujai sukurtą pokalbių kambarį gauna ir visų prisijungusiųjų prie jo sekėjai.

Paties pokalbio metu visi dalyviai pasidalija į dvi, – kalbančiųjų ir besiklausančių, – grupes. Tiesa, kiekvienas gali „pakelti ranką“ ir prabilti, kad, pavyzdžiui, užduotų klausimą norinčiam pasisakyti. Sukūrus tris diskusijas „kambariuose“, kalbantysis gali sukurti ir nuolatinių diskusijų „klubą“ – tačiau tam jau reikės „Clubhouse“ moderatorių palaiminimo. Visi „kambariai“ šiame socialiniame tinkle gali būti vieši, privatūs ar pasiekiami tik tam tikro „klubo“ vartotojams.

REKLAMA

Prie kiekvieno „kambario“ gali prisijungti net iki 5 tūkst. vartotojų.

Nepaisant to, kad į „Clubhouse“ dabar patekti galima tik turint pakvietimą – tam reikia, kad žmogų pakviestų vienas iš jau registruotų socialinio tinklo narių, jo dienos auditorija 2021-ųjų sausį siekė 2 mln. aktyvių vartotojų, sako tinklo kūrėjai. Viso užregistruota daugiau nei 3,6 mln. vartotojų. Susidomėjimas nauju tinklu yra toks milžiniškas, kad vien per paskutinę sausio savaitę prie jo prisijungė 1,1 mln. vartotojų.

Kodėl kilo toks susidomėjimas?

Dėl savo populiarumo „Clubhouse“ galėtų „kaltinti“ „Tesla“ kūrėjui Eloną Muską ir „Facebook“ įkūrėją Marką Zuckerbergą, kurie nusprendė prisijungti prie šio tinklo ir taip parodė pavyzdį kitoms žvaigždėms, o taip pat paskui save atsivedė armiją savo sekėjų.

Socialinis tinklas kol kas nieko neuždirba, tačiau jau buvo įvertintas 1 mlrd. dolerių ir susilaukė investuotojų dėmesio. Prieš kelias savaites investicinis fondas „Andressen Horowitz“ į „Clubhouse“ investavo 100 mln. dolerių, rašoma „Meduza“.

Pirmosios problemos

Pirmiausiai, tai „Clubhouse“ jau neteko didelės dalies Kinijos vartotojų, kuomet šios šalies valdžios atstovai pamatė grėsmę laisvuose pokalbiuose. Pokalbių kambariuose buvo kalbama apie situaciją Honkonge, demokratiją ir žmogaus teises, rašoma „South China Morning Post“. Vasario 8-ąją socialinis tinklas šioje šalyje buvo galutinai uždraustas. Jį dabar pasiekti galima tik naudojant papildomas priemones, tokias kaip VPN, tačiau tokiu būdu ji pasiekia daug mažiau vartotojų.

Nekontroliuojami pokalbiai ir moderatorių nebuvimas sukėlė ir pirmuosius konfliktus. „VICE“ rašoma, kad šią programėlę itin pamėgo COVID-19 konspiracijos teorijų šalininkai. „Vanity Fair“ skelbiama, kad viename iš „Clubhouse“ pokalbių kambarių buvo aptariamas teroro išpuolių Paryžiuje klausimas, o pokalbio metu vienas iš Prancūzijos etikos ir visuomeninės politikos centro darbuotojų svaidėsi radikaliais pasisakymais apie musulmonų vaidmenį tuose įvykiuose. Leidinyje taip pat pažymima, kad skirtingai nuo kitų socialinių tinklų, šiame nėra jokių būdų, kaip parodyti savo nepasitenkinimą aptariama tema.

REKLAMA

Nepaisant to, kad „Clubhouse“ oficialiai yra draudžiamas pokalbių įrašinėjimas, jau yra rasta būdų, kaip šį draudimą nesunkiai apeiti, o internete pasirodo garso pokalbių, įskaitant ir minėtuosius jautriomis temomis, įrašai.

Ateityje, jeigu nutekėtų kokio nors ekstremistinio ar neetiško turinio pokalbiai, šiam socialiniam tinklui būtų sudėtingai prisikviesti žymesnių vardų, kurie nenorėtų savęs sieti su panašaus pobūdžio diskusijoms naudojama platforma.

Maža to, didieji socialiniai tinklai neabejotinai atkreips dėmesį į „Clubhouse“ sėkmę ir imsis papildomų funkcijų kūrimo pas save. Yra žinoma, kad „Facebook“ jau kuria panašiu principu veikiančią paslaugą.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų