• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kuomet didelės, visiems prienamus automobilius gaminančios kompanijos dalyvauja autosporte, jų bolidai ir gatvėms skirtos mašinos retai ką turi bendro. Tačiau tik ne „Audi“, kuri, nors ir būdama dalimi milžiniškos „VAG“ grupės, sugeba labai greitai sportui skirtas technologijas pritaikyti serijiniams modeliams.
„Audi“ ištakos siekia dar 1909 metus, tačiau gamintojo veikla autosporte prasidėjo tik 1932-aisiais, kai iš keturių įmonių buvo suformuota „Auto Union“ grupė. Būtent tada gimė dabartinis keturių žiedų logotipas. Taigi, 1933 metais keturi kompanijonai nusprendė mesti iššukį „Mercedes-Benz“, dalyvaujant „Gran Prix“ varžybose. Įdomu tai, kad tiek vienų tiek kitų automobiliai dažnai būdavo vadinami tuo pačiu „sidabrinių strėlių“ vardu.

251405

251408

251401
„Auto Union“ bolidai pasižymėjo monstriška galia, ypač šešioliką cilindrų turėjęs „Type C“ modelis. Kitas šių žvėrių bruožas buvo nenuspėjamas valdymas, todėl vos keletas to meto vairuotojų segebėdavo išvaldyti itin galingas mašinas, o daugeliui gerbėjų šie žmonės atrodė lyg superherojai. Tačiau visi geri dalykai baigiasi, taip ir baigėsi grėsmingųjų bolidų viešpatavimas, kurį nutraukė Antrasis pasaulinis karas. Jo metu „Auto Union“ buvo nušluota nuo žemės paviršiaus, o po karo atkurta kompanija merdėjo, kol ją įsigyjo buvę konkurentais „Mercedes-Benz“, kurie vos po kelių metų pardavė dabartiniems savininkams.
Pirmieji gamintojo pastangų rezultatai pasirodė tik 1980 metais, kuomet Ženevos automobilių parodoje buvo pristatyta legendinė „Audi Quattro“. Kiek patobulintas ir reikalavimus atitinkantis ralio bolidas laimėjo 1982 ir 1984 metų „WRC“ čempionatus. Devintajame dešimtmetyje ralio etapus valdė „Group B“ monstrai, o pirmu smuiku grojo būtent „Audi“ bolidai. Taip pat šis automobilis pasauliui parodė didžiulius visų varančiųjų ratų sistemos privalumus, o beveik identiška ralio mašinai sistema buvo montuojame ir daugelyje gatvei skirtų modelių.

251422

251404

2011-Audi-R18-TDI-1
Po „Group B“ klasės panaikinimo, „Audi“ keliai pasuko link žiedinių lenktynių. 1988 metais gamyklinė komanda startavo „Trans-Am“ ir „DTM“ čempionatuose. Didelių pergalių vokiečiams nepavyko pasiekti, kol išaušo 1999 metų Le Mano lenktynių diena. Nors ištvermės varžybas laimėjo „Toyota“, tačiau visi stebėjosi kaip naujokai „Audi“ sugebėjo užimti trečią vietą. Jau sekančiais metais jiems nebuvo lygių, o šis dominavimas tęsiasi iki šiol, o inžinieriai pergalei pasiekti naudoja pažangias visų varančiųjų ratų ir dyzelinių variklių technologijas, kurios artimiausiu metu pasieks ir serijinius modelius.
Būtent tokia filosofija ir vadovaujasi „Audi“ – lenktynėse ištobulintos technologijos prieinamos kiekvienam. Šiam teiginiu antrina „VAG“ grupės autosporto padalinio vadovas, kuris paklaustas apie galimybę dalyvauti „Forumulės 1“ varžybose atsakė, jog šis sportas yra „beprasmiškas“, o „Audi“ bolidas Le Mano lenktynėse nuvažiuoja daugiau nei „F1“ bolidas per visą sezoną. Taigi, vokiečiams tinkamiausios lenktynės yra tos, kurios trunka kuo ilgiau ir jose naudojamos technologijos gali būti pritaikomos serijinei gamybai.

Kuomet didelės, visiems prienamus automobilius gaminančios kompanijos dalyvauja autosporte, jų bolidai ir gatvėms skirtos mašinos retai ką turi bendro. Tačiau tik ne „Audi“, kuri, nors ir būdama dalimi milžiniškos „VAG“ grupės, sugeba labai greitai sportui skirtas technologijas pritaikyti serijiniams modeliams.
„Audi“ ištakos siekia dar 1909 metus, tačiau gamintojo veikla autosporte prasidėjo tik 1932-aisiais, kai iš keturių įmonių buvo suformuota „Auto Union“ grupė. Būtent tada gimė dabartinis keturių žiedų logotipas. Taigi, 1933 metais keturi kompanijonai nusprendė mesti iššukį „Mercedes-Benz“, dalyvaujant „Gran Prix“ varžybose. Įdomu tai, kad tiek vienų tiek kitų automobiliai dažnai būdavo vadinami tuo pačiu „sidabrinių strėlių“ vardu.

251405

251408

251401
„Auto Union“ bolidai pasižymėjo monstriška galia, ypač šešioliką cilindrų turėjęs „Type C“ modelis. Kitas šių žvėrių bruožas buvo nenuspėjamas valdymas, todėl vos keletas to meto vairuotojų segebėdavo išvaldyti itin galingas mašinas, o daugeliui gerbėjų šie žmonės atrodė lyg superherojai. Tačiau visi geri dalykai baigiasi, taip ir baigėsi grėsmingųjų bolidų viešpatavimas, kurį nutraukė Antrasis pasaulinis karas. Jo metu „Auto Union“ buvo nušluota nuo žemės paviršiaus, o po karo atkurta kompanija merdėjo, kol ją įsigyjo buvę konkurentais „Mercedes-Benz“, kurie vos po kelių metų pardavė dabartiniems savininkams.
Pirmieji gamintojo pastangų rezultatai pasirodė tik 1980 metais, kuomet Ženevos automobilių parodoje buvo pristatyta legendinė „Audi Quattro“. Kiek patobulintas ir reikalavimus atitinkantis ralio bolidas laimėjo 1982 ir 1984 metų „WRC“ čempionatus. Devintajame dešimtmetyje ralio etapus valdė „Group B“ monstrai, o pirmu smuiku grojo būtent „Audi“ bolidai. Taip pat šis automobilis pasauliui parodė didžiulius visų varančiųjų ratų sistemos privalumus, o beveik identiška ralio mašinai sistema buvo montuojame ir daugelyje gatvei skirtų modelių.

251422

251404

2011-Audi-R18-TDI-1
Po „Group B“ klasės panaikinimo, „Audi“ keliai pasuko link žiedinių lenktynių. 1988 metais gamyklinė komanda startavo „Trans-Am“ ir „DTM“ čempionatuose. Didelių pergalių vokiečiams nepavyko pasiekti, kol išaušo 1999 metų Le Mano lenktynių diena. Nors ištvermės varžybas laimėjo „Toyota“, tačiau visi stebėjosi kaip naujokai „Audi“ sugebėjo užimti trečią vietą. Jau sekančiais metais jiems nebuvo lygių, o šis dominavimas tęsiasi iki šiol, o inžinieriai pergalei pasiekti naudoja pažangias visų varančiųjų ratų ir dyzelinių variklių technologijas, kurios artimiausiu metu pasieks ir serijinius modelius.
Būtent tokia filosofija ir vadovaujasi „Audi“ – lenktynėse ištobulintos technologijos prieinamos kiekvienam. Šiam teiginiu antrina „VAG“ grupės autosporto padalinio vadovas, kuris paklaustas apie galimybę dalyvauti „Forumulės 1“ varžybose atsakė, jog šis sportas yra „beprasmiškas“, o „Audi“ bolidas Le Mano lenktynėse nuvažiuoja daugiau nei „F1“ bolidas per visą sezoną. Taigi, vokiečiams tinkamiausios lenktynės yra tos, kurios trunka kuo ilgiau ir jose naudojamos technologijos gali būti pritaikomos serijinei gamybai.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų